af
door afas Jun 17, 2009 om 09:05
Huishouden & energie

WC in Badkamer steeds VERSTOPT

WC in Badkamer ( 5 jaar oud) wordt alleen gebruikt voor een kleine boodschap.

Door een bedrijf is ontstopping via veer toegepast en we hebben nu zelf ook een ontstoppingsveer. Toch blijft het water staan tot de rand. Volgens dit bedrijf is hun actie een momentopname, zonder verdere garanties.

Wat kan ik nog doen?  ......Wie heeft een TIP / Advies ?

Alvast Bedankt,  Jeannet

655 1 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 19, 2009 om 12:06
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Jeannet,

Mogelijk is er geen ontluchting op het hoogste punt van de rioolbuis aangebracht, wanneer de WC op de bovenverdieping zit en u beneden geen last hebt met de afvoer. De druk van het water in de pot moet weg kunnen.

Wanneer er een verstopping is en de badkamer op de begane grond, dan kan het vet van de keuken gootsteen in de riool vaker een verstopping veroorzaken. Vet, bakolie enz. kun je beter in een oud melkpak droppen, met keukenrol uitnemen, alvorens de pan te spoelen.

Met een veer krijg je vet enz. n.l. niet weg, alleen een klein gaatje waar het opgehoopte water door wegvloeit en klaar is Kees. Denk je!

Soms zit een verzakking in een rioolbuis waardoor het afschot niet (meer) juist is en steeds weer een verstopping ontstaat.

Een goede ontstoppingsfirma of een professionele riool reiniger heeft een camera waar ze het riool mee kunnen inspecteren. Dan kan gericht op 1 of meerdere plekken tot ontstopping over gegaan worden, tot in het straat riool desnoods. Kost een paar centen, doch dat is de beste methode. Met een veer alleen is het maar een beetje "in's Blaue hinein".

Succes.

Hardware ERror MAN.