ar
door ariet Feb 27, 2009 om 15:58
Huishouden & energie

Wel of niet overstappen van energieleverancier?

Beste mensen,

Ik heb van Eneco stroom en gas.
Nou heb ik op de sites van Greenchoiche, Elektran en Nederland Energie zitten kijken en vergelijken. Naast de gevoerde actie tarieven blijken er in de standaard tarieven voor electriciteit en gas minimale verschillen te zitten. Bij Greenchoiche bedroeg het verschil op jaarbasis € 22,- maar bij de andere twee kwam ik op een veel groter verschil uit ( € 250,- ). Ik ben wat huiverig om over te stappen gezien alle problemen die men ondervindt met administratie, opzeggingen en rekeningen achteraf etc.. Heeft iemand ervaring hier mee en vooral met de genoemde maatschappijen of andere?

Graag jullie reactie.

Groetend, ariet

2060 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 27, 2009 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ariet

Als er bij een nieuw af te sluiten contract een flinke korting te verdienen is, zit er meestal een 'aanhangertje' aan. Bv 3 of 5 jarig contract.

Denk dat in dit geval Greenchoiche het dichtst bij de werkelijkheid zit, meestal scheelt het tientallen, en geen honderdtallen!

Greenchoice is te vertrouwen, met hoge kortingen blijft het oppassen. En ja, overstappen kan ellende geven, dus als u van plan bent over te stappen, kijk uw eigen Eneco contract na, wanneer u het kunt beeindigen.

* persoonlijk: Eneco is zo slecht nog niet. Aan u de keus natuurlijk.

M.vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2009 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Het overstappen hoeft geen problemen te geven mits je geen vast contract hebt bij Eneco,anders kun je per maand opzeggen, maar waar u ook heen gaat, sluit nu geen langdurige contracten af , daar in juli de prijzen lager kunnen zijn als nu, en er dan meer voordeel kan zijn als nu, en het voordeel is inderdaad vaak alleen in het eerste jaar het hoogst door de actie, kijk ook op de site van de leveranciers zelf, wat de prijzen zijn zonder korting en de regio voor gas is ook van belang voor de gasprijs,en of ze zich niet verstoppen achter een duur 0900 telefoon nummer.

Succes met u keus.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2009 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn aan het kijken naar NEM. Als je via de site www.energieprijzen.nl overstapt, is ons 1e voordeel plm € 20 per maand, en na een jaar ontvangen we € 276. Contract van een jaar. Ik wil het nog verder doorrekenen, of heeft iemand positieve of negatieve ervaringen met de NEM?

ve
door verwijderd - Feb 27, 2009 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

ariet,

Als je kijkt op de vergelijkingssites, let dan goed op of het door hun vermelde tegenwoordige gebruikt klopt!!!

Als ik mijn gegevens invul is mijn door hun berekende jaarverbruik zo'n 300 euro hoger dan het werkelijke bedrag. Dan kan ik bij een andere leverancier zogenaamd 350 euro minder betalen, wat werkelijk dus 50 euro is! En daar trapt Bassie niet in!!

En inab (vraag hierboven), ook NEM is niet zo goedkoop als het lijkt en trap niet in de "verkooppraatjes" van Mevrouw Froger. Schandalig dat zij als "boegbeeld" van de voedselbanken reclame maakt voor de NEM. En maar hopen dat de klanten van de voedselbank er niet intrappen.

Bassie (heeft energie van zichzelf)

ve
door verwijderd - Feb 27, 2009 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Bassie,  Waarop zijn jouw woorden gebaseerd? WIj gaan niet uit van de woorden van mevrouw Froger, maar daadwerkelijke berekeningen!

ve
door verwijderd - Feb 27, 2009 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@inab,

NEM dat is toch die club die oude van dagen en licht dementerende mensen oversluit? Alleen daarom zouden ze al geweerd moeten worden. En, je komt heel moeilijk van ze af. Ze slepen hun klanten pardoes voor de rechter. Hebben erg veel kleine lettertjes. En mevr. Froger zou zich al helemaal niet moeten verhuren aan deze duistere club van geldwolven en bijna oplichters. Maar  ja, geld stinkt niet.  Of zou ze haar gage aan de voedselbanken schenken? Ik betwijfel het ten zeerste.

@ariet,

Greenchoice is geen verkeerde club. Maar hou er rekening mee dat sommige alleen een vergelijking maken voor uw stroom. Daarbij komen dan nog de transportkosten. En sommige vergelijkingssites zijn helemaal niet onafhankelijk.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Feb 27, 2009 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag ariet,

Alle leveranciers die schermen met meer dan 50 euro voordeel op jaarbasis moet je mijden als de pest. De forse rekeningen komen niet in het eerste jaar maar in de jaren erna. Bovendien is het zo dat juist bij die energieboeren de administratie niet op orde is en dat is al jaren zo.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2009 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@inab

NEM: €20,- lagere maandkosten en aan het eind van het jaar nog eens €276,- retour? En dat op een éénjarig contract?

MOOI!! Zou gelijk doen!!

Zal ik u ook een leuk NEM verhaaltje vertellen. "Als je bij mij gas en elektra afneemt, garandeer ik je dat je voor €52,- per maand klaar bent. Aan 't eind van het jaar krijg je bovendien een cheque van maar liefst €750,- JA JA WE WILLEN HEEL GRAAG BIJ JULLIE DE ENERGIE AFNEMEN".

Een jaar later ...... eindafrekening ploft in de bus. "Kunnen ons ogen niet geloven". Bijbetalen €1700,- en die cheque??? Nee die is nooit gekomen!

En waar IK dat op baseer? Ik ben bij deze mensen geroepen om de boel uit te vlooien en ze bij te staan. Wat uiteindelijk resulteerde in een te nemen lening! Je zit dan niet gelijk in de ellende doordat je die rekening niet kunt betalen. Je maandbedrag voor het komende jaar wordt dan gelijk ook nog eens €250,- per maand! Kan u zich daar iets bij voorstellen? Van de €52,- naar €250,-! Ik ben ruim een jaar lang elke maand bij deze mensen langs geweest. Er speelt dan niet alleen de financiele ellende, er komen dan heel wat andere toestanden ook op je af ........ )

Ik wil niet zeggen dat dit u overkomt. Het kan u overkomen met dit boevengilde.

Kan niet anders zeggen dat bassie gelijk heeft. Mevr.Froger zou d'r ogen uit haar kop moeten schamen, om hier reklame voor te maken, hopelijk zijn de 'gaarkeuken' klanten wijzer dan zij. Ben anders bang dat we hier volgend jaar een overstroming zien van 'gaarkeuken nem-ers'.

Denk goed na, voordat u vriendjes wil worden met de NEM! Kan allemaal goed gaan, maar even zo goed bent u net die ene die ze een poot uitdraaien!

ve
door verwijderd - Feb 28, 2009 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik ga met BASSIE mee. Bent u tevreden? Houwen zo dan!

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Feb 28, 2009 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Allemaal bedankt voor jullie reactie.
Zelf had ik alles al nagerekend a.d.h.v. mijn verbruik over 2008. Daarbij viel op dat de tarieven onderling niet zoveel verschillen, prijs per kwh en m3 gas, behalve bij Nederland energie daar was de gasprijs € 0,12 per m3 goedkoper. Gezien de reacties zal dit waarschijnlijk weer later moeten worden terug betaald. Daarnaast blijkt het om actie tarieven te gaan, behalve bij Greenchoice.
Een toch veel gehoord probleem is de administratieve chaos die vaak bij dit soort ondernemingen aan de orde is.
Ik weet genoeg.

Groetend, ariet

ve
door verwijderd - Feb 28, 2009 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Allemaal bedankt voor jullie reactie.
Zelf had
ik alles al nagerekend a.d.h.v. mijn verbruik over 2008. Daarbij viel
op dat de tarieven onderling niet zoveel verschillen, prijs per kwh en
m3 gas, behalve bij Nederland energie daar was de gasprijs € 0,12 per
m3 goedkoper. Gezien de reacties zal dit waarschijnlijk weer later
moeten worden terug betaald. Daarnaast blijkt het om actie tarieven te
gaan, behalve bij Greenchoice.
Een toch veel gehoord probleem is de administratieve chaos die vaak bij dit soort ondernemingen aan de orde is.
Ik weet genoeg.

Groetend, ariet

ve
door verwijderd - Mar 3, 2009 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

allereerst zou ik eerst kijken hoe lang het contract dat je nu bij de eneco hebt nog loopt. Als dat nog een langere periode loopt dan zou ik niet overstappen. Bovendien is het zo dat alleen de prijs van de stroom voordeliger is bij de nederland energie. Voor gas betaal je meer. En de transport kosten zijn ook hoger bij nederland energie.

Bovendien word er bij nederland energie op een niet zo klantvriendelijke manier gewerkt. Je word opgebeld en krijgt valse voorlichting. (ik kan het weten, ik heb gesolliciteerd bij een callcenter dat energie van nederland endergie verkoopt).

Vrienden van mij waren ook gebeld. Mijn vrienden gaven aan dat ze een contract bij de eneco hadden lopen, maar volgens de verkoper maakte dat niet uit en waren zij veel voordeliger uit bij nederland energie. Wat er niet bij verteld werd is dat ze pas gaan besparen op het moment dat hun contract met eneco afloopt. dan kom je op het zogenoemde break even point. lang verhaal kort; zij hebben van de eneco een boete gekregen omdat ze nog geen week na het velengen van hun contract zijn overgestapt, en hebben naast die kosten, de hogere kosten van de nederland energie, nu ook kosten van een advocaat en deurwaarders.

Ik zou zeggen; bezint  eer je begint!!!

ve
door verwijderd - Mar 3, 2009 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

De naamgevingen van dit bedrijf zijn naar mijn mening op zich al merkwaardig. Is het nu NederlandEnergie.nl of de Nederlandse Energie Maatschappij of de NEM of NLEnergie. Het lijkt wel alsof dit fraaie bedrijf bewust met een verschillende naamgeving verwarring wil zaaien. Feit blijft dat de consumenten heel erg moeten oppassen voor de praktijken van dit bedrijf en dan met name moeten oppassen voor hun klantenwerving middels een callcenter.  Daarom geef ik hier nog eens een recent bericht over de plus- en minpunten van dit bedrijf:

Overzicht van vaak voorkomende Consumentenklachten

- in de consumentenposts staat vaak dat de NEM/NLEnergie zegt dat je informatie krijgt, maar in plaats daarvan sturen zij meteen een kontrakt en dat noemen ze dan een welkomstpakket of proefpakket

- de NEM/NLEnergie accepteert alleen opzeggingen per aangetekende brief binnen 7 dagen. In eerste instantie ontkennen ze vaak dat ze een aangetekende annuleringsbrief tijdig hebben ontvangen

- in de klachten over de NEM/NLEnergie lees je vrijwel altijd, dat ze zich voordoen als Eneco of Essent of NUON en soms noemen ze de Consumentenbond of de Vakantiekaart, dit om je op een dwaalspoor te zetten

- vaak lees je, dat de medewerker van de NEM/NLEnergie valselijk suggereert dat jouw huidige leverancier stopt met het leveren van de energie en dat de NEM/NLEnergie die levering overneemt

- bijna altijd wordt in de berichten gemeld dat er sprake is van een zeer agressieve werving door callcentermedewerkers die door de NEM/NLEnergie zijn ingehuurd

- vaak lees je dat het callcenter dat ingehuurd is door de NEM/NLEnergie, de consument telefonisch stalkt. Ze blijven eindeloos bellen en maken op die manier stelselmatig en opzettelijk inbreuk op iemands persoonlijke levenssfeer

–er zijn op de verschillen consumentensites (forums) berichten dat de NEM/NLEnergie soms de voicelog zou manipuleren en vervalsen als je vraagt om die op te sturen of te beluisteren

- vaak lees je dat de medewerkers van de NEM/NLEnergie alleen maar praten over de inkoopsprijs en niet over de consumentenprijs

-het vastrecht van de NEM/NLEnergie blijkt gemiddeld 3x hoger te zijn in vergelijking met andere aanbieders, dit wordt in het telefonisch gesprek meestal niet vermeld of zelfs ontkend

-de NEM/NLEnergie garandeert in hun verkooppraatje dat ze de goedkoopste zijn en het verschil dubbel zullen uitbetalen, maar als het er op aankomt geven ze niet thuis en beroepen zich op het verschil in algemene voorwaarden

-positief is, dat de NEM/NLEnergie sinds kort bij haar telefonische klantenwerving blijkbaar het gehele gesprek opneemt, zodat er geen misverstanden meer kunnen zijn over de inhoud van dat gesprek

-ook positief is, dat de NEM/NLEnergie is aangesloten bij de Geschillencommissie Energie en Water, zodat je bij een geschil terecht kunt bij deze commissie voor een bindende uitspraak.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC..

ve
door verwijderd - Mar 9, 2009 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na het lezen van de reacties kan ik de conclusie trekken:

Nederlandse Energie Maatschappij (NEM) de Pretium Telecom onder de Energie Leveranciers ?

Bassie

ve
door verwijderd - Mar 29, 2009 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte,

Gewoon een jaarcontract afsluiten tegen laagste tarief.
Ingangsdatum op kalender zetten en maand van te voeren opnieuw actietarief eisen.

Zoniet, Tabee !!!

Gewoon andere leverancier met laagste actietarief.