as
door astra Dec 9, 2004 om 19:25
Huishouden & energie

Welke Quinta

Mijn ketel heeft een vermogen van 9.2 - 24 kw , welke Remeha Quinta moet ik nu hebben ? De 28 combi of de 35 combi .

320 1 Rapporteer

mi
door miraltje - Dec 9, 2004 om 22:44
462 Antwoorden / 0 Vragen

u moet uit gaan van het hoogste vermogen van de HUIDIGE ketel en dat is 24 kw.

u huidige ketel kon je dmv de branderdruk aanpassen aan de grote van de woning en bijbehorende cv-installatie.

u heeft genoeg aan de 28 kw quinta van remeha.

wilt u echter meer comfort hebben wat betreft warmwater dan kunt u kiezen voor de quinta 35 kw

een voorbeeld.

een quinta 28 kw kan maximaal 6,6 liter heetwater van 60 graden per minuut leveren.

een quinta 35 kw kan maximaal 8,3 liter heetwater van 60 graden per minuut leveren.

wanneer u een bad heeft/of van plan bent aan te schaffen, is het aan te raden om voor de 35kw te kiezen.( Met de grotere ketel heeft u eerder een bad vol)

heeft u echter alleen een douche dan zou ik gewoon voor de 28 kw kiezen.

qua vermogen voor cv hoeft u geen zorgen te maken beide ketel varianten hebben genoeg (over)capaciteit.