salute
door salute Oct 10, 2024 om 18:26
Huishouden & energie

Wij hebben de huur opgezegd na 64jaar, geen enkele terug reactie ontv.reactie

wij huurde al 64 jaar particulier ons huis, wij zijn nu verhuisd naar een appartement, door onze leeftijd 88 en 90 jaar konden wij niet daar in huis blijven wonen. helaas hebben wij geen reactie ontvangen op onze mail, we hebben eind sept. aangegeven dat per 1 nov. geen gebruik maken van zijn huis.
Hoe moet dat nu verder?

we horen graag, alvast bedankt en groeten, Salute.

272 6 Rapporteer
Beps
door Beps - Oct 10, 2024 om 18:31
79 Antwoorden / Vragen

Bel naar ze, je zult toch wel een nummer hebben? Vraag of ze de brief of de e-mail hebben ontvangen van de opzegging.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 10, 2024 om 19:07
7370 Antwoorden / 3 Vragen

Waarschijnlijk wordt opzegging niet per mail geaccepteerd maar via een aangetekende brief.
In deze link kunt u een voorbeeldbrief gebruiken.

https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/Voorbeeldbrief-huur-opzeggen

<uw naam>
<adres>
<postcode en woonplaats>

e-mail <uw e-mailadres>

Aan
<naam verhuurder of woningcorporatie>
<adres>
<postcode en plaats>

<woonplaats, datum>

Onderwerp: huur opzeggen

Geachte heer, mevrouw,

Sinds <datum> huur ik bij u een <woning / kamer> aan de <adres> in <woonplaats>.

Met deze brief zeg ik de huur op per <einddatum huur>. Ik houd hierbij rekening met de opzegtermijn.

Graag maak ik met u een afspraak over het opleveren van de <woning / kamer>.

Daarnaast verzoek ik u de borg aan mij terug te betalen binnen 14 dagen na afloop van het huurcontract. U kunt de borg overmaken naar bankrekening <IBAN> op naam van <naam rekeninghouder>.

Graag ontvang ik van u schriftelijk bericht dat u mijn huuropzegging heeft ontvangen.

Met vriendelijke groet,

<naam en handtekening>
https://media.juridischloket.nl/Voorbeeldbrief_huur_opzeggen_7f17631150.docx

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 10, 2024 om 20:17
2264 Antwoorden / Vragen

Bellen en de inspectie inplannen.

mahadma
door mahadma - Oct 10, 2024 om 20:21
11729 Antwoorden / 52 Vragen

U huurt, dus moet huur betalen via de bank, maak 1 cent te weinig huur over en diezelfde dag de "vergeten cent" met de medeling dat u de huur stopt. Dit MOET de verhuurder/ de erven wel wakker schudden. U heeft dan duidelijk bericht gegeven.

Mabelle
door Mabelle - Oct 10, 2024 om 21:39
620 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Salute, meteen morgen bellen met de vraag of ze de huuropzegging hebben ontvangen en dat je graag een afspraak maakt voor inspectie. En laat je bij een inspectie niet alles aansmeren hoor wat je nog allemaal zou moeten doen. Er zijn verhuurders die de gekste eisen stellen aan herstel. Na 64 jaar ergens wonen is het logisch dat veel beschadigd of versleten is, bijv. deur(posten), keukenkastjes e.d. Daarvoor hoef jij niet op te draaien.

Weet je 100% zeker dat het mailadres nog in gebruik is bij de verhuurder? Er zijn ook nog mensen die tijdens hun vakantie hun mail helemaal niet lezen.

sw
door swat1500 - Oct 10, 2024 om 23:08
3860 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien email 64 jaar geleden niet bestond zult u dus zeer waarschijnlijk niet per email de huiur op kunnen  zeggen tenzij u tussentijds nieuwe huiur voorwaarden heeft ontvangen waarin deze mogelijkheid wel is opgenomen.
Inderdaad, bel de verhuurder en vraag of zij de opzegging hebben ontvangen en hoe u anders moet opzeggen.

tenormin
door tenormin Oct 11, 2024 om 01:00
16940 Antwoorden / 108 Vragen

@swat1500, nee natuurlijk bestond email 64 jaar geleden nog niet, maar deze oude bewoners zijn goed meegegroeid in de tijd, dus hebben een email gestuurd. Het enige "jammere" is dat, nadat ze geen antwoord haden gekregen, hadden moeten bellen. Een email is n.l. wel rechtsgeldig als de verhuurder er op had gereageerd, wat nu niet het geval blijkt.