ro
door roberta Aug 24, 2012 om 16:18
Huishouden & energie

Wijzigen tarief van stroom

Bij het wonen op het huidige adres, 17 jaar geleden die gekozen voor een elec.meter met 2 telwerken (dag- en nachtstroom). Door veranderde omstandigheden zijn de tijden van nachtstroom voor mij nu erg ongunstig, je betaalt een toeslag voor dit systeem en de kosten zijn hoger dan de voordelen.

Stedin zegt dat ze geen meters meer plaatsen met een enkel telwerk en dat mijn provider dit gewoon kan aanpassen in de administratie en mij belasten voor het verbruik (van beide telwerken) als was het van een enkel tarief meter.

Helaas zegt mijn provider, Budget Energie Nederland, dat ze dit niet aanbieden. Dus ik moet mijn contract uitdienen en bij overstappen hier rekening mee houden. Wie kent providers die deze service wel bieden en daar goede ervaringen mee hebben.

3461 11 Rapporteer

stacey
door stacey - Aug 24, 2012 om 16:30
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=roberta schreef op vrijdag 24 aug 2012, 16:18]

Helaas zegt mijn provider, Budget Energie Nederland, dat ze dit niet aanbieden. .

Wat bieden ze niet aan ?
Ik heb ook een dubbele meter en een enkeltarief, ze tellen gewoon beide standen bij elkaar op en dat totaal rekenen ze af tegen mijn geldende tarief...............simpel.
Ik zit bij Nuon.

brainless
door brainless - Aug 24, 2012 om 16:31
324 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben bij Greenchoice en heb (nu) ook enkel tarief bij een dubbele meter.

stacey
door stacey - Aug 24, 2012 om 16:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Bedoelen ze niet dat ze je contract/voorwaarden van dit lopende contract van dubbel tarief (NU) niet aan willen passen/wijzigen ?
Contracten kun je niet zomaar (kostenloos) wijzigen, maar wellicht kun je na dit contract gewoon een contract aangaan tegen enkeltarief.

ro
door roberta - Aug 24, 2012 om 16:55
25 Antwoorden / 39 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 24 aug 2012, 16:33]Bedoelen ze niet dat ze je contract/voorwaarden van dit lopende contract van dubbel tarief (NU) niet aan willen passen/wijzigen ?
Contracten kun je niet zomaar (kostenloos) wijzigen, maar wellicht kun je na dit contract gewoon een contract aangaan tegen enkeltarief.

Dat is de enige optie, de huidige provider heeft geen mogelijkheid om een enkeltarief te bereken bij een dubbele meter. Vandaar mijn verzoek om reacties

stacey
door stacey - Aug 24, 2012 om 17:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=roberta schreef op vrijdag 24 aug 2012, 16:55]Dat is de enige optie, de huidige provider heeft geen mogelijkheid om een enkeltarief te bereken bij een dubbele meter. Vandaar mijn verzoek om reacties

Wat kunnen ze niet berekenen ? meter 1 + meter 2 = Totaal verbruik x geldend tarief..........basisschool werk ;-)
Als er daar zulke `rekenwonderen` zitten daar zou ik zo gauw ik kon wegwezen want dan zou ik weinig vertrouwen hebben in hun (eindaf) rekening.

Je kunt je contract voortijdig verbreken maar dat zal je geld kosten - Kosten Opzegvergoeding - dus je moet even bekijken of het je die kosten waard zijn dan om eerder op te stappen.

ro
door roberta - Aug 24, 2012 om 17:40
25 Antwoorden / 39 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 24 aug 2012, 17:27][quote=roberta schreef op vrijdag 24 aug 2012, 16:55]Dat is de enige optie, de huidige provider heeft geen mogelijkheid om een enkeltarief te bereken bij een dubbele meter. Vandaar mijn verzoek om reacties

Wat kunnen ze niet berekenen ? meter 1 + meter 2 = Totaal verbruik x geldend tarief..........basisschool werk ;-)
Als er daar zulke `rekenwonderen` zitten daar zou ik zo gauw ik kon wegwezen want dan zou ik weinig vertrouwen hebben in hun (eindaf) rekening.

Je kunt je contract voortijdig verbreken maar dat zal je geld kosten - Kosten Opzegvergoeding - dus je moet even bekijken of het je die kosten waard zijn dan om eerder op te stappen.

Het was mijn eerste overstap naar een andere provider, dus afwachten, ik moet nog vijf maanden, voor de rest nog geen klachten. Alleen lijkt het me ook simpel om 2 getallen op te tellen enz. Zal bij een volgende overstap eerst informeren of de mogelijkheid bestaat voor ik me aanmeld.

Cookies
door Cookies - Aug 24, 2012 om 17:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb ook een meter met dag/nacht teller; tig jaar geleden de nachtteller uit laten zetten door Eneco. Was geen enkel probleem. Op deze manier hoeven ze zelfs geen 1 + 1 op te kunnen tellen.

Heb je deze oplossing al aan jouw energieleverancier gevraagd?

ro
door roberta - Aug 24, 2012 om 19:06
25 Antwoorden / 39 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 24 aug 2012, 17:58]Ik heb ook een meter met dag/nacht teller; tig jaar geleden de nachtteller uit laten zetten door Eneco. Was geen enkel probleem. Op deze manier hoeven ze zelfs geen 1 + 1 op te kunnen tellen.

Heb je deze oplossing al aan jouw energieleverancier gevraagd?

Ik had zelfs kosten willen betalen voor het plaatsen van een andere meter, maar dat is niet mogelijk. Stedin plaatst geen enkel tarief meters meer.

Cookies
door Cookies - Aug 24, 2012 om 19:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Stedin plaatst geen enkel tarief meters meer.......

Dat klopt, daarom hebben ze bij mij jaren terug de nachtstroom uitgeschakeld.

Op de Enecosite lees ik dit:

Hoe stap ik over van dubbeltarief naar enkeltarief?

Dit kunt u regelen door een e-mail naar onze Klantenservice te sturen via het reactieformulier. Vermeldt u hierbij de volgende gegevens:

Dat u wilt overstappen van dubbeltarief naar enkeltarief
Uw klantnummer
Uw actuele meterstanden
De opnamedatum van de meterstanden

Als wij uw volledige aanvraag hebben ontvangen, passen we uw tarief aan. Overstappen van dubbeltarief naar enkeltarief is een administratieve handeling, hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht. Uw dubbeltariefmeter hoeft niet te worden vervangen. Op uw jaarnota tellen wij het verbruik van beide telwerken bij elkaar op en uw totale verbruik wordt afgerekend tegen enkeltarief.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 24, 2012 om 19:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Geen lasthiermee Ik heb dus stroom via NUON

ro
door roberta - Aug 24, 2012 om 19:18
25 Antwoorden / 39 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 24 aug 2012, 19:12].....Stedin plaatst geen enkel tarief meters meer.......

Dat klopt, daarom hebben ze bij mij jaren terug de nachtstroom uitgeschakeld.

Op de Enecosite lees ik dit:

Hoe stap ik over van dubbeltarief naar enkeltarief?

Dit kunt u regelen door een e-mail naar onze Klantenservice te sturen via het reactieformulier. Vermeldt u hierbij de volgende gegevens:

Dat u wilt overstappen van dubbeltarief naar enkeltarief..

Bedankt voor de info, over een paar maanden, kijk ik wel weer wie mijn nieuwe leverancier gaat worden. Het is goed te weten, dat Nuon en Eneco wel die mogelijkheid bieden. Alleen zijn zij niet de goedkoopste leveranciers,

Uw klantnummer
Uw actuele meterstanden
De opnamedatum van de meterstanden

Als wij uw volledige aanvraag hebben ontvangen, passen we uw tarief aan. Overstappen van dubbeltarief naar enkeltarief is een administratieve handeling, hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht. Uw dubbeltariefmeter hoeft niet te worden vervangen. Op uw jaarnota tellen wij het verbruik van beide telwerken bij elkaar op en uw totale verbruik wordt afgerekend tegen enkeltarief.