sp
door spongebob Jun 8, 2004 om 15:27
Huishouden & energie

Wildplassende kat

Ik heb een kat van ongeveer 4,5 jaar en sinds kort plast zij alleen nog maar in mijn convectorput (verwarming in de vloer).

Heeft iemand een idee hoe ik haar dit af kan leren, want het is bijzonder irritant

927 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 10, 2004 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit kan vele oorzaken hebben. Op http://members.brabant.chello.nl/~k.vanderheide/gedrag_I.html#Kattebaktraining
staan wat oorzaken.
Ook via  http://katten.pagina.nl/ kan je verder zoeken.
Succes, Gery.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2004 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of neem even contact op met je dierenarts. Sommige katten die gaan wildplassen hebben last van een medisch probleem (let wel sommige! ik wil je niet bang praten). Je dierenarts kan je evt meer info geven. Succes!

ve
door verwijderd - Jul 30, 2004 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens met een plantenspuit, of hard 'NEE' roepen als hij het ongewenste gedrag vertoont. Nooit slaan.

Ga na of er iets in huis is veranderd is.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2004 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

in de eerste plaats is de kat gesteraliseerd

2 staat de kattenbak altijd op de zelfde plaats

wissel je vaak van kattenkorrels?

staat het eten van de kat in de buurt van zijn kattentoillet?

een kat houdt niet van verhuizingen ook binnen de woning niet

is de kattenbak misschien te klein?

wel elke dag schoonmaken want ze houden er niet van op een vieze bak te gaan , de kattenbak op een plaats zetten waar het rustig is

succes Brenda

ve
door verwijderd - Nov 15, 2004 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi, het is moeillijk om een kat dat af te leren ,als het telkens blift doen ,en hangt te van af hoe lang ze het al doet , meestel is het voor laten weten deze plek is van mij,,,,,,, maar de bleek lucht help en sambal,en opletten of iets op zetten,zo dat ze er niet bij kan,

Groetjes Tiny Sterkte

ve
door verwijderd - Jan 30, 2005 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Katten hebben soms zo een voorkeur voor een vreemde plek om te plassen. Had die van mij ook even last van (was nog wel jong). Hij plaste naast plantenbakken en haalde er vaak eerst wat aarde uit. Geen enkel middeltje hielp, nee zeggen ook niet (je bent er niet altijd bij). De oplossing was die plek af te dekken. Toen hield het op. Wel ontdekte ik dat mijn kat een voorkeur had vor plassen in de aarde. Wat er toe leidde dat hij zich meldt bij de achterdeur als hij moet en ik hem in de tuin uit laat. Dus heeft het plassen van jouw kat te maken met een bepaalde vorkeur en kun je daar iets mee met je katten bak?

ve
door verwijderd - Jan 30, 2005 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

erg oud draadje

ve
door verwijderd - Oct 16, 2005 om 00:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste ....(srry u nick vergeten)

u kat denkt nu dat hij daar moet plassen(zijn pisplekje)

door dit op te lossen jis het best zijn geur er helmemaal uit te krijgen.en hem straffen als hij het daar doet en in den kattenbak zet.

succes groeten buune

(ps):kijk ook es naar mijn vraag

ve
door verwijderd - Oct 13, 2006 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toen onze kat dat deed (terwijl de kattenbak schoon was en de kat ook gewoon naar buiten kon) ben ik naar de dierenarts gegaan. Deze dacht dat dit door hormonen kon komen. Ik kreeg toen een soort "luchtverfrisser" mee voor in het stopcontact. Dit zorgde ervoor dat onze kat geen last meer had van de hormonen en binnen een paar dagen was alles weer goed. Succes!