ha
door hajager Nov 10, 2011 om 00:17
Huishouden & energie

Woonenergie - afrekening

Begin dit jaar heb ik een afrekening ontvangen van woonenergie. Ik zou een bedrag van ongeveer 160 euro ontvangen.

Echter, men heeft ongevraagd een termijn verrekend, terwijl er maandelijks een termijnbetaling plaats vindt. Het resterende bedrag van bijna 77 euro is uitbetaald naar mijn oude rekeningnummer. Dit rekeningnummer bestaat niet meer en ik heb het bedrag dus ook niet ontvangen. Na verschillende brieven van mijn budgetcoach (ik zit in een schuldhulpverleningstraject), is er nog geen cent terugbetaald.
Nu probeer ik al een paar weken om via mail toch een antwoord te krijgen. Zowel de schuldhulpverlening als de bank waar de oude rekening liep, geven aan dat Woonenergie onderzoek moet doen om het bewuste bedrag boven water te krijgen.

Tot op heden heb ik geen inhoudelijke reactie gehad, behalve dat het is doorgestuurd naar de afdeling Finance. Ik zou binnen 5 dagen bericht ontvangen. En dat is inmiddels 23 dagen geleden.

Mijn vraag: hoe kan ik dit allemaal beïnvloeden? En daarnaast: welke problemen kan ik verwachten als ik ga overstappen?

1039 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

20
door 2012 - Nov 10, 2011 om 06:58
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo.als u rekening niet meer bestaat dan is het per direct terug gestort naar hun of zelfs word er aangegeven dat de rekening niet meer bestaat en dus is er geen geld overgeschreven.ik raad u aan gewoon de rest te betaalen wat nog open staad en dan gewoon de 77 euro er af trekken en als je zwart op wit hebt staan dat ze je de 77 euro terug zouden storten en is inderdaad niet gedaan dan word het een makkie voor u want dan zijn zij gewoon bezig met spookrekeningen naar u toe te stuuren houd in( spookrekening kan niet uitgeschreven worden als het niet bestaat en niet rechtgeldig is.met vriendelijke groet 2012

wo
door woonenergie - Nov 10, 2011 om 09:56
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste hajager,

Uw verhaal maakt duidelijk dat er een tegoed is verrekend en gedeeltelijk uitbetaald naar een opgeheven rekeningnummer.

Graag wil ik voor u uitzoeken wat de status is van het onderzoek bij de afdeling Finance. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw klant- en telefoonnummer te e-mailen naar michael@woonenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Michaël
Medewerker WoonEnergie

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer