melliej
door melliej Aug 21, 2010 om 09:02
Huishouden & energie

Woonsquare Poppeliers

Wij hebben op 4 maart 2010 onze meubels daar gekocht. Een levertijd van 12 weken dus ze zouden week 24 geleverd worden. Echter wilde wij onze meubels pas op 9 augustus, week 32 ontvangen ivm verhuizing. Langzaam werd het 9-8 en eens gebeld. Onze meubels waren nog niet binnen. Door vakantie periode. 1 week later krijgen we dan eindelijk een deel van onze meubels geleverd. Nadat we ons eerst moesten laten afblaffen aan de telefoon door de transport-planner. We zouden in feite gewoon het beste kunnen wachten tot week 34, dan was alles daar, en zouden wij het in week 35/36 kunnen krijgen. Hier niet mee akkoord gegaan.
Bij levering door Woonsquare Poppeliers hebben ze de meubels via de schuifpui aan de achterkant van de woonkamer, over de parket-vloer getrokken naar de voorkant. Resultaat: Onze pas gerenoveerde vloer beschadigd. Krassen van meer dan een meter, zelfs een stukje hout uit de vloer. Hen via een aangetekende brief met foto's laten weten dat dit bij levering is gebeurd. Na 2 dagen bericht van Woonsquare... Zij hebben met de bezorgers gesproken en deze beweren alles getild te hebben en geen beschadigen te hebben waargenomen. Zij zijn dus niet aansprakelijk en gaan niks vergoeden.
Onze Interpolis rechtsbijstand wil ons voor één derde van de kosten tegemoet komen omdat zij geen zaak zien in ons probleem met Woonsquare. Wij zijn enorm boos en gefrustreerd dat dingen zo lopen. Dat we steeds zo achter onze meubels aanlopen en wij nu in een nieuw huis zitten, met een vloer die er nu nog erger aan toe is dan voor de renovatie. Woonsquare wast hun handen in onschuld, en wij moeten nu nog wachten op levering van 2 meubelstukken...

Enig idee wat ik nog voor een stappen kan ondernemen?

3735 6 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Aug 21, 2010 om 10:20
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat een boerenpummels zeg, oh sorry dat is een belediging voor de agrarische wereld. Wat een hufters zijn dat zeg.

Het probleem is dat je zo weinig kunt bewijzen in deze. Er zal geen sterveling op het idee komen om voor en na de bezorging foto's te maken van de vloer (misschien na nu wel door dit verhaal). Het is nu hun woord tegen het jouwe. Als er ook overeenkomstige beschadigingen aan de meubels zitten zou dat je wel kunnen helpen aannemelijk te maken dat de schade is veroorzaakt door slepen. Deze firma beweert aangesloten te zijn bij het CBW, misschien zijn zij wel een mogelijkheid om hun aangesloten lid eens tot de orde te roepen.

Gaat het overigens om eigen bezorgers van Poppeliers of een ingehuurde dienst?

Waarschijnlijk hoeft niemand je nu nog te adviseren nooit meer een cent bij die firma uit te geven. Waarschijnlijk is dat precies wat je al je kennissen en familie vertelt en ieder die het horen wil.

melliej
door melliej - Aug 21, 2010 om 17:37
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hey,

Het zijn bezorgers van de winkel zelf. Althans daar ga ik vanuit. Alle afspraken lopen via een planner op het hoofdkantoor, en op hun dienstkleding staat Poppeliers. Meubels zijn gelukkig in orde, geen beschadigingen of wat dan ook. Ergens ook wel jammer natuurlijk. Maar goed, als ik daar ook nog voor moest gaan lopen... Het is afwachten hoe ze het doen bij het leveren van de rest van de meubels. Ergens in september zou dat geloof ik zijn. En inderdaad, ik schreeuw het letterlijk van de daken dat niemand daar heen moet gaan.

edwardus
door edwardus - Aug 21, 2010 om 17:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als het dezelfde personen zijn die komen bezorgen, maak dan opnames van hun werkwijze en laat ze sowieso de schade van vorige keer zien en spreek ze daar op aan. Opnames van een "beveiligingscamera" kunnen heel handig zijn. Eens kijken of ze ook zo flink zijn wanneer ze zich niet kunnen verschuilen achter de telefoon en een of andere manager.

melliej
door melliej - Aug 21, 2010 om 23:19
3 Antwoorden / 1 Vragen

dat was ik al van plan! ;-)
thanks voor de tip, ik houd je op de hoogte.

jo
door jorisbijou - Sep 15, 2010 om 14:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp dat jullie erg boos zijn .Maar was er niemand bij dan toen het geleverd werd?
Als er iemand bij is kan je direkt reageren en niet achteraf. Achteraf is altijd moeilijk.
Nu moet ik zeggen dat wij met de leveringen totaal geen problemen hebben gehad.
Ons banksrel is nu 1jaar oud en al twee keer terug geweest om de zittingen op te vullen. maar een stiksel maken waren ze vergeten.
Nu vind ik het alle ergste dat je overal achteraan moet er staat dat je binnen vijf dagen bericht krijgt over verdere afhandeling van de service.
Als jezelf niet belt hoor je gewoon niets en de laatste keer dat wij terug zouden worden gebeld is toch 10-7-2010. Dus vandaag maar gebeld en toen bleek dat de gehele opdracht zoek was. Een beeeeeeeeeeetje slordig!Nu weer een nieuwe melding maken geeft allemaal niet maar je vertrouwen in hun service is wel weg.
Jammer van mijn nieuwe bankstel wat voor mij niet meer als nieuw aanvoelt gezien het gesleutel eraan.

pino123
door pino123 - Sep 15, 2010 om 16:04
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Wat ik niet begrijp is dat bij de aflevering niemand tegen bezorgers hebben aangegeven dat ze de meubels niet over de vloer mogen schuiven i.v.m. beschadigingen. Daarnaast had ik ze meteen op dat moment aangegeven dat ze schade gemaakt hebben. Of de schade pas achteraf opgevallen?