ve
door verwijderd Oct 13, 2009 om 17:02
Huishouden & energie

WOZ bezwaar in (1e) Beroep bij KRechter; Rechtsbijstand ?

Hallo,

Mijn bezwaren tegen de woz bepaling van de gemeente zijn door hen afgewezen.
Ik ga in beroep (want de gemeente begaat enorme interpretatie blunders..).

Vraag:
Moet ik hiervoor nu mijn rechtsbijstand (advocaatje) inschakelen of kun je als hakkelende licht chaotisch overkomende klagende leek ook goed gehoord worden door de kantonrechter ?
Maw , de K rechter houdt rekening met mij als leek en ziet leken  fouten (op juridisch vlak..verkeerde termen? geen onmiddelijke weet van jurisprudentie en dus geen mogelijkheid tot scherpe reakties daarop...) door de vingers en/of "helpt" mij een beetje tegen de gehaaide gemeente ambtenaren ?

Ik heb geen probleem met schrijven, maar face-to-face kan ik dingen vergeten, de pointe niet scherp stellen, het "debat" verliezen, etc.
Ik kom nl niet "rustig" over.
En uit een andere rechtzaak ervaring (verkeersboete)  merkte ik dat dat tegen me werkte .

mvg

796 2 Rapporteer

user123
door user123 - Oct 13, 2009 om 22:35
1346 Antwoorden / 3 Vragen

"licht" chaotisch ?

"Advocaatje" ?

Ik acht beide trajecten kansloos.

marcel75
door marcel75 - Oct 14, 2009 om 12:44
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Een hogere WOZ kan ook zeker voordelen hebben. Korting op hypotheekrente of zelfs helemaal geen eigen woning forfait meer. Ik zou er blij mee kunnen zijn.

Maar als je op voorhand al geen vertrouwen hebt in een advocaat, moet je er zeker geen inschakelen (vraag me dan wel af waarom je een rechtsbijstandverzekering hebt overigens).

En uiteraard blunderen de ambtenaren in jouw ogen. Ze doen niet wat jij wilt. Dat wil echter nog zeker niet zeggen dat jij gelijk hebt. Heb je je woning onlangs al eens laten taxeren tegen de hoogst mogelijke waarde. In iedere taxatie zit namelijk een speelruimte. Afhankelijk van het doel van je taxatie zal er of hoog of laag getaxeerd worden. "Nadeel" van hoge taxatie is natuurlijk wel dat je er meer voor moet betalen. Ik ga er vooralsnog namelijk van uit dat je zelf niet voldoende deskundig bent om een onafhankelijke taxatie van je woning te verrichten.