aa
door aanmelding Dec 11, 2005 om 15:23
Huishouden & energie

Ziekenfonds.hulpmiddelen

MM,

Mijn 100 jr Moeder in een verzorgingshuis.

Zij is een belezen vrouw, lezen was haar hobby.

Haar gezichtsvermogen gaat erg achteruit, en lezen is er niet meer bij!
Nu had ik vernomen dat er voor gezichtsgehandicapten een zg
daisy-speler op de markt is, die alleen via het ziekenfonds te
verkrijgen is. Misschien kan zij via haar gehoor nog boeken
"lezen". Zodoende heb ik haar ziekenfonds, met name de Ohra
aangeschreven, (de 8ste nov.`05) Er moest, van deze verz. van haar
huisarts een indicatie bij. Nu erbij ingesloten en gevraagd, dat als er
nog formulieren ingevuld moesten worden, die naar haar
contact-verzorgende gestuurd moeten worden, gezien haar gezichtsverm.
Een hele tijd niets gehoord, toen maar gebeld.Wat schetst mijn
verbazing? (toch geschreven dat zij 100jr is!!), dat er nogmaals een
indicatiebriefje opgevraagd moet worden in hoeverre haar
gezichtsvermogen nog in tact is. Mijn verbazing, gezien haar leeftijd
uitend was, hun antwoord: "dat schrijft de wet voor?" Mijn motief is de
tijd die er nog rest van haar leven wat te veraangenamen.

De huisarts is er wel toe bereid dit nog eens te doen.

Hoe kan ik nu spoed op die zaak zetten??

Bovendien vind ik het van de gekke, een generatie die hard genoeg gewerkt heeft!

Met al die reclame`s van die verzekeringen in de bus, kunt U er wat mij
betreft wel gewag van maken, niet deze verzekering te nemen.

PS. ik wil niet met naam en toenaam in een programma vermeld worden!

760 5 Rapporteer

re
door regring - Jan 8, 2006 om 20:31
5 Antwoorden / 0 Vragen

Een vervelende zaak zo, maar er is ook een klein lichtpuntje. Het lezen van boeken kan tegenwoordig ook via de CD-speler of via een MP3 speler. Kijk eens op goede boekenzaken en zoek dan naar Luisterboeken. Je zult zien dat het aanbod al redelijk groot is. Waarschijnlijk zijn ze ook wel verkrijgbaar bij de lokale bibliotheek.

Geen oplossing v.w.b. de verzekering, maar misschien een oplossing voor jou moeder.

suc6

aa
door aanmelding - Jan 9, 2006 om 12:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

MM.

Natuurlijk zijn deze dingen mij allang bekend. Jammer dat U weinig
geinformeerd bent met dit hulp-middel, dat speciaaal voor oudere
slechtziende mensen op de markt is. En echt alleen via de verzekering
te bekomen is.

vr, groeten

T.M.Janssen

freya
door freya - Jan 9, 2006 om 13:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo T.M.Janssen,

Sorry dat ik niet eerder heb geantwoord, heb deze vraag kennelijk gemist. Vind het heel erg vreemd dat u zo van het kastje naar de muur geschoven wordt. Ik weet waar ik over praat, ben zelf visueel beperkt en maak al geruime tijd gebruik van een daisy-speler.

Vraag aan uw huisarts een verwijsbriefje en neem contact op met de instelling Visio. Zij zijn gespecialiseerd in hulpmiddelen voor mensen met een visuele beperking. Ze hebben een eigen medische staf en kunnen het gezichtsvermogen van uw moeder beoordelen. Deze instelling heeft verschillende vestigingen in heel nederland. Via onderstaande link surf je naar hun webpagina en kun je een vestiging bij je in de buurt zoeken.

Visio

Dit moet binnen enkele weken geregeld kunnen zijn.

Succes, Freya

aa
door aanmelding - Jan 9, 2006 om 13:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Mevr. Freya,

Met heel hartelijke dank heb de website gevonden!

Hart. groeten,

T.M.Janssen

freya
door freya - Jan 9, 2006 om 14:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan, hopelijk wordt het snel opgelost. Als uw moeder de daisy-speler krijgt kan ze via het NLBB de 'boeken' bestellen. (gratis bezorgen en gratis terugsturen) Via onderstaande link kun je het NLBB vinden.

NLBB

m.vr.gr. Freya (enne... het is mijnheer)