Ri
door Ria Fober Oct 3, 2022 om 11:32
Huishouden & energie

Zijn er meet problemen bekent van de slimme gasmeter Landis+Gyr G4?

Ik heb de afgelopen maand een bijna 2x zo hoog verbruik tov de 2 vooraf gaande jaren. Terwijl mijn inziens de omstandigheden ongeveer hetzelfde zijn. Volgens mij meet de meter niet goed.

10213 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 3, 2022 om 11:51
16957 Antwoorden / 202 Vragen
2

Het lijkt mij dat u toch het beste de eigenaar van de slimme meter d.w.z. uw netbeheerder of uw leverancier daarover benadert. In principe zij alle meters geijkt maar kan er altijd iets fout zijn.  

Zie voordat u dat doet deze info die ik zie na even zoeken en zie dat er meer twijfelberichten zijn : https://www.gaslicht.com/nieuws/twijfel-over-juistheid-energierekening-blijkt-terecht  en richt u zich ook tot gaslicht.com als in die info aangegeven.

ro
door ronny530 - Oct 3, 2022 om 12:50
2886 Antwoorden / 41 Vragen
2

Op basis van één maand valt nog niet vast te stellen of de meter een afwijking vertoond. Wie weet is een apparaat in uw huishouding de schuldige bijvoorbeeld de koelkast en eventuele vriezer die niet meer afschakelt. Als u uw verbruik bij de leverancier in kunt zien op dagbasis weet u ook hoeveel Kwh u per dag verbruikt heeft en dat geeft al een redelijke indicatie met de dagen er voor. Wat u ook zou kunnen doen is met de koelkast en/of vriezer aan de beginstand opnemen en na een uur nogmaals opnemen. Daarna de koelkast en/of vriezer uitzetten en na een uur weer de stand opnemen. Als het verbruik significant lager is dan is één van beide apparaten defect.

gerbera
door gerbera Oct 3, 2022 om 13:43
7459 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij heeft de TS het over de gasmeter tenzij de aparaten op gas werken☺

ro
door ronny530 Oct 3, 2022 om 14:38
2886 Antwoorden / 41 Vragen

Oink helemaal overheen gekeken.

rj
door rjw Oct 6, 2022 om 20:20
3368 Antwoorden / 5 Vragen

Maar de strekking is hetzelfde. Er kan ook een probleem met een gasverbruiker zijn. Bijvoorbeeld dat de ketel onbedoeld aan gaat maar de radiatorkranen staan bijna dicht.

ro
door ronny530 - Oct 3, 2022 om 15:12
2886 Antwoorden / 41 Vragen
0

Ik heb over de titel heen gelezen want het betreft een gasmeter dus mijn antwoord gaat mank omdat het niet een elektriche apparaten van doen heeft. Als u in het bezit van een CV  combiketel bent geldt eigenlijk hetzelfde als de CV ketel in zijn geheel afgeschakelt wordt en het gasvebruik stopt kan er een lek in de cv ketel zelf zitten of de driewegklep blijft hangen wat na een periode van niet gebruiken van de verwarming wel vaker voorkomt. Bij warmwatervraag worden ook de radiatoren verwarmt terwijl dat niet de bedoeling is. Zo'n defect is te controleren door de warmwater kraan open te draaien en bij de CV ketel voelen of de verwarmingsbuizen ook heet worden.

Franske1958
door Franske1958 - Oct 3, 2022 om 15:27
458 Antwoorden / 3 Vragen
1

Ik heb niet in gekeken of uw meter er tussen staat,  maar  HIER  vind U een bijgewerkte lijst met afgekeurde energie meters.


M2
door M2022 - Oct 3, 2022 om 22:22
33 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik las hier ook iets over falende meters. Ik weet niet welk type je hebt maar misschien heb je er iets aan.
 https://www.rijnmond.nl/nieuws/1557753/heb-jij-een-slimme-meter-voor-je-gasverbruik-let-op-soms-slaat-de-meter-op-hol

marita5
door marita5 - Oct 3, 2022 om 23:49
11648 Antwoorden / 15 Vragen
0
panter22
door panter22 - Oct 4, 2022 om 07:06
6599 Antwoorden / Vragen
0

Heb je die meter al 2 jaar of is het net een nieuwe meter?

sj
door sjeffanaat - Oct 5, 2022 om 11:26
14 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ja de mijne konden ze niet uitlezen, moest handmatig doorgeven, heb geen gas alléén electra

b.hagoort
door b.hagoort - Oct 5, 2022 om 11:53
6 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heb ik een paar jaar geleden ook megemaakt. Hield elke week mijn verbruik bij.
Merkte dat ik steeds minder ging gebruiken. Zowel Stedin als Eneco ingelicht!
Meter werkt goed zei Stedin.
Tot dat meter ophield met meten.
Bij de afrekening werd toch een schatting gemaakt op basis van vorige jaren.
Flink aan de bel trekken en bewijzen dat je niet meer verbruikt dan vorige periodes.
Lastig bij meer verbruik?
Succes.

Ha
door Hagedis - Nov 22, 2022 om 14:03
1 Antwoorden / Vragen
0

Ook ik heb een Landis Gyr G4 meter en de afgelopen week ineens een onverklaarbaar hoog gasverbruik. Zelfs op dagen dat we niet thuis waren was het verbruik ineens 3x zo hoog als normaal. Eneco en Stedin raden aan eerst een installateur de cv ketel te laten controleren, dus dat doen we maar. Lastig als leek om te controleren waar die plotselinge stijging vandaan komt. En de mogelijke kosten voor ijken van de meter schrikken wel af. 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer