Is er wel een (redelijk) goede provider? Advies, please!
In oktober wil ik overstappen naar een andere provider. In het AD-rotterdam, stond vandaag een hele pagina over de problemen die providers geven bij het overstappen en de vele klachten die de consumentendienst dagelijks binnenkrijgt bij het overstappen. En dan hebben ze het daar nog niet eens over andere problemen met providers. pffff...en net nu ik over wil stappen van orange naar....Ja naar welke? ik weet het echt niet meer. Ik wil graag in de toekomst een telefoon en internetaanbieder in één, zodat ik van KPN afkan. Is er iemand met een tip. AL het advies is welkom. Of moet ik gewoon maar rekenen op een hoop gelazer? Of netjes blijven zitten waar ik zit en dan maar extra kosten van het KPN-abonnement en de problemen met orange accepteren.
Beste Youdid,
Niemand kan u een vlekkeloze overstap garanderen. Hoewel het bij KPN nu met internet+bellen wel erg vaak fout gaat, kan ook bijv. UPC u niet garanderen dat alles vlekkeloos verloopt. Hoewel zij het enige bedrijf zijn die onze verhuizing naar een nieuwbouwwoning vlekkeloos hebben verwerkt. Nuon, Vitens en vooral KPN gingen gruwelijk in de fout.
Wat zijn uw problemen met Orange?
Groet, C.
Ik zit al jaren bij XS4ALL zonder problemen, Helpdesk met een 020 nummer ipv een duur 0900. En elk jaar als beste getest.
Maar dit is mijn bescheiden mening
Gerard
Het is met veel providers, die het hele pakket aanbieden, problemen geblazen en die schijnen ze maar niet te kunnen oplossen.
Kun je in jou regio niet een compllet pakket via je kabel krijgen, misschien zou dat een optie zijn.....
Dag youdid,
Providers: goede of slechte?
Het vaststellen of je met een goede of minder goede of zelfs slechte provider te maken hebt, is niet gemakkelijk. Je moet dan niet zozeer kijken naar de kwantitatieve gegevens zoals bijvoorbeeld het aantal klanten, het aantal mutaties en het aantal klachten, maar meer naar de wijze waarop providers klachten oplossen. Worden de problemen niet of slecht en zeer moeizaam opgelost en tegen hoge kosten (denk aan de dure 0900 nummers) of worden de problemen soepel en snel opgelost. De centrale vraag is dus: hoe lossen de verschillende providers problemen van klanten op en hoe gaan ze daarbij om met hun klanten. Om die vraag te beantwoorden heb je kwalitatieve gegevens nodig om tot een verantwoord oordeel te komen. Daarbij kun je een bepaalde werkwijze volgen. Surf bijvoorbeeld naar
http://www2.trosradar.nl/ en gebruikt daar de zoekfunctie. Tik de naam van een provider in en lees de meest recente posts waarin vrijwel uitsluitend staat hoe providers omgaan met problemen én omgaan met hun klanten. Je kunt natuurlijk ook via het ‘overzicht forums’ te werk gaan. Je krijgt dan een heel aardig beeld van de kwaliteit van de dienstverlening van providers als er klachten zijn. Deze werkwijze is erg simpel maar kost wel wat (lees)tijd. Deze werkwijze kan ook nog aangevuld worden met een steekproefje die je houdt bij kennissen, buren, familie en vrienden. Zet de 5 belangrijkste vragen (in feite dus wensen) op papier en verzamel zoveel mogelijk informatie uit de eerste hand.Zie deel 2:
deel 2:
Zorg er wel voor dat je NIET te rade gaat bij iemand met een belangenverstrengeling in deze sector. Je brengt dan, zoals wij dat zo mooi kunnen zeggen, een bezoekje aan de advocaat van de duivel en je kunt er dan vrijwel zeker van zijn dat je onvolledige, gekleurde of zelfs onjuiste informatie krijgt. Dat er grote problemen zijn, blijkt wel uit het percentage nieuwe klanten met problemen bij KPN (InternetPlusBellen) dat momenteel ligt op 26% (bron: Consumentenbond februari 2007) en bij @home, waar dat percentage zelfs ligt op 33% (bron Kassa 10-2-2007). Deze problemen worden dan ook nog eens niet of zeer moeizaam en (soms) met hoge kosten voor de klant opgelost. De op bovenstaande wijze verkregen informatie kun je nog aanvullen met de recente gegevens uit de onderstaande links:
Zie deel 3:
Deel 3:
Aanvullende informatie op de Kassa-site:
Top3 1 2007 Top3 2 2007 Top3 3 2007 Top3 4 2007
Top3 5 2007 Top3 6 2007 Top3 7 2007 Top3 8 2007
Top3 9 2007 Top3 10 2007 Top3 11 2007
@home (forumonderwerp)
@home2
@home3
Tele2
KPN IPB (forumonderwerp)
Een tipje van de sluier: schokkende cijfers!!!
Abel Telecom
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=nieuws_artikel&no=3237065
Algemeen Dagblad
http://www.internetten.nl/
Sukses, groeten Read2.
Je bent al verhuist,
Orange Nederland in Duitse handen ?
T-Mobile koopt Orange voor 1,33 miljard
Persoonlijk zou ik zeggen blijf lekker zitten waar je zit, het is overal wat.
Blijf dat telefoonlintje van KPN gebruiken het wordt daar op de lijn steeds stiller.
Het Internet wordt steeds drukker en ze moeten alle zeilen bij zetten om dat gebeuren een beetje snel te houden. Glasvezel mogelijk de laatste optie om al het verkeer nog een beetje in goede banen te leiden, maar ook dat heeft zijn beperkingen.
De apparaten die dit allemaal moeten aan sturen kunnen op een gegeven moment ook niet sneller meer en wat dan?
We gaan het zien waar het naar toe gaat maar het advies mijnerzijds:
Blijf zitten waar je zit en verroer je niet!
Groet,
Uncle Willy
Hallo
XS4ALL is hier al genoemd.
Nog een goede provider: dds.nl
Is een kleine provider met hart voor de zaak en raad mensen vooralsnog af om internet+telefoon te nemen.
Maar je kunt er wel alvast een internet abo nemen met de mogelijkheid om daar in de toekomst een telefoon abo aan te koppelen.
Vrgr. AF
Er is wel een redelijk goede provider. Namelijk Solcon te Dronten.
www.solcon.net
Overstappen gaat prima, goede helpdesk die je per mail of telefoon normaal kunt bereiken, altijd de zelfde snelheid.
Wij zitten hier al enkele jaren en zijn tevreden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Tarieven domeinnaam
Ik wil een domeinnaam registreren bij Transip.nl. Nu zie ik daar bij de tarieven die ze rekenen alleen het actie tarief staan. 0,49 euro cent voor het eerste jaar voor een .nl domeinnaam. Maar wat het verlengen na een jaar gaat kosten, vermelden ze er niet bij. Na lang zoeken kom ik uit op een link waar volgens hun de tarieven zouden moeten staan, maar ook daar staat niet wat het kost.
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer