yo
door youdid Sep 29, 2007 om 00:20
Computers & telefonie

Is er wel een (redelijk) goede provider? Advies, please!

In oktober wil ik overstappen naar een andere provider. In het AD-rotterdam, stond vandaag een hele pagina over de problemen die providers geven bij het overstappen en de vele klachten die de consumentendienst dagelijks binnenkrijgt bij het overstappen. En dan hebben ze het daar nog niet eens over andere problemen met providers. pffff...en net nu ik over wil stappen van orange naar....Ja naar welke? ik weet het echt niet meer. Ik wil graag in de toekomst een telefoon en internetaanbieder in één, zodat ik van KPN afkan. Is er iemand met een tip. AL het advies is welkom. Of moet ik gewoon maar rekenen op een hoop gelazer? Of netjes blijven zitten waar ik zit en dan maar extra kosten van het KPN-abonnement en de problemen met orange accepteren.

1385 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 29, 2007 om 01:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Youdid,

Niemand kan u een vlekkeloze overstap garanderen. Hoewel het bij KPN nu met internet+bellen wel erg vaak fout gaat, kan ook bijv. UPC u niet garanderen dat alles vlekkeloos verloopt. Hoewel zij het enige bedrijf zijn die onze verhuizing naar een nieuwbouwwoning vlekkeloos hebben verwerkt. Nuon, Vitens en vooral KPN gingen gruwelijk in de fout.

Wat zijn uw problemen met Orange?

Groet, C.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2007 om 01:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit al jaren bij XS4ALL zonder problemen, Helpdesk met een 020 nummer ipv een duur 0900. En elk jaar als beste getest.

Maar dit is mijn bescheiden mening

Gerard

ve
door verwijderd - Sep 29, 2007 om 06:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is met veel providers, die het hele pakket aanbieden, problemen geblazen en die schijnen ze maar niet te kunnen oplossen.
Kun je in jou regio niet een compllet pakket via je kabel krijgen, misschien zou dat een optie zijn.....

ve
door verwijderd - Sep 29, 2007 om 09:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag youdid,

Providers: goede of slechte?

Het vaststellen of je met een goede of minder goede of zelfs slechte provider te maken hebt, is niet gemakkelijk. Je moet dan niet zozeer kijken naar de kwantitatieve gegevens zoals bijvoorbeeld het aantal klanten, het aantal mutaties en het aantal klachten, maar meer naar de wijze waarop providers klachten oplossen. Worden de problemen niet of slecht en zeer moeizaam opgelost en tegen hoge kosten (denk aan de dure 0900 nummers) of worden de problemen soepel en snel opgelost. De centrale vraag is dus: hoe lossen de verschillende providers problemen van klanten op en hoe gaan ze daarbij om met hun klanten. Om die vraag te beantwoorden heb je kwalitatieve gegevens nodig om tot een verantwoord oordeel te komen. Daarbij kun je een bepaalde werkwijze volgen. Surf bijvoorbeeld naar http://www2.trosradar.nl/ en gebruikt daar de zoekfunctie. Tik de naam van een provider in en lees de meest recente posts waarin vrijwel uitsluitend staat hoe providers omgaan met problemen én omgaan met hun klanten. Je kunt natuurlijk ook via het ‘overzicht forums’ te werk gaan. Je krijgt dan een heel aardig beeld van de kwaliteit van de dienstverlening van providers als er klachten zijn. Deze werkwijze is erg simpel maar kost wel wat (lees)tijd. Deze werkwijze kan ook nog aangevuld worden met een steekproefje die je houdt bij kennissen, buren, familie en vrienden. Zet de 5 belangrijkste vragen (in feite dus wensen) op papier en verzamel zoveel mogelijk informatie uit de eerste hand.

Zie deel 2:

ve
door verwijderd - Sep 29, 2007 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

deel 2:

Zorg er wel voor dat je NIET te rade gaat bij iemand met een belangenverstrengeling in deze sector. Je brengt dan, zoals wij dat zo mooi kunnen zeggen, een bezoekje aan de advocaat van de duivel en je kunt er dan vrijwel zeker van zijn dat je onvolledige, gekleurde of zelfs onjuiste informatie krijgt. Dat er grote problemen zijn, blijkt wel uit het percentage nieuwe klanten met problemen bij KPN (InternetPlusBellen) dat momenteel ligt op 26% (bron: Consumentenbond februari 2007) en bij @home, waar dat percentage zelfs ligt op 33% (bron Kassa 10-2-2007). Deze problemen worden dan ook nog eens niet of zeer moeizaam en (soms) met hoge kosten voor de klant opgelost. De op bovenstaande wijze verkregen informatie kun je nog aanvullen met de recente gegevens uit de onderstaande links:

Zie deel 3:

ve
door verwijderd - Sep 29, 2007 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Orange en KPN? Orange is/wordt overgenomen door Deutsche Telekom.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2007 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent al verhuist,

Orange Nederland in Duitse handen ?
T-Mobile koopt Orange voor 1,33 miljard

Persoonlijk zou ik zeggen blijf lekker zitten waar je zit, het is overal wat.

Blijf dat telefoonlintje van KPN gebruiken het wordt daar op de lijn steeds stiller.
Het Internet wordt steeds drukker en ze moeten alle zeilen bij zetten om dat gebeuren een beetje snel te houden. Glasvezel mogelijk de laatste optie om al het verkeer nog een beetje in goede banen te leiden, maar ook dat heeft zijn beperkingen.
De apparaten die dit allemaal moeten aan sturen kunnen op een gegeven moment ook niet sneller meer en wat dan?

We gaan het zien waar het naar toe gaat maar het advies mijnerzijds:

Blijf zitten waar je zit en verroer je niet!

Groet,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - Sep 29, 2007 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

XS4ALL is hier al genoemd.
Nog een goede provider: dds.nl
Is een kleine provider met hart voor de zaak en raad mensen vooralsnog af om internet+telefoon te nemen.
Maar je kunt er wel alvast een internet abo nemen met de mogelijkheid om daar in de toekomst een telefoon abo aan te koppelen.

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Sep 29, 2007 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is wel een redelijk goede provider. Namelijk Solcon te Dronten.

www.solcon.net

Overstappen gaat prima, goede helpdesk die je per mail of telefoon normaal kunt bereiken, altijd de zelfde snelheid.

Wij zitten hier al enkele jaren en zijn tevreden.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2007 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet alleen een provider voor internetbellen voor u.
En dat is skype.

Skype werkt over het algemeen erg goed.
Ik heb er zelden problemen mee ondervonden

ve
door verwijderd - Sep 29, 2007 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet alleen een provider voor internetbellen voor u.
En dat is skype.

Skype werkt over het algemeen erg goed.
Ik heb er zelden problemen mee ondervonden

ve
door verwijderd - Oct 1, 2007 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

neem @ home die is best goed

ve
door verwijderd - Oct 1, 2007 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@home zeker niet nemen. Is een van de slechtere. Als internetprovider met telefoon&internet, komt op dit moment Tiscali als een van de beste uit de tests.Zelf heb ik dit niet,alleen een adsl-verbinding van Tiscali .Persoonlijk wil ik die combo-abonnementen nog wel een jaar of twee afwachten,omdat er overal nog te veel problemen de kop opsteken.De keuze op dit gebied is erg divers,er zijn goede en slechte,dure en goedkope,snelle en langzame. Ik gebruik Tiscali al ongeveer 15 jaar,en ben tot op heden zeer tevreden.Mijn conclusie is : kijk eerst eens even rond op het web over de diverse providers, en maak dan pas een keuze!! Het is in deze materie erg moeilijk om de juiste c.q beste provider aan te raden, is ook een persoonlijke voorkeur. Succes!!

ve
door verwijderd - Oct 1, 2007 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

je moet goed zoeken naar een goeie provider wij hebben er al al tig gehad elke keer weer prolblemen we zaten eerst bij planet telefoonrekening zo hoog inbellen 1 euro per minuut toen naar orange gegaan ook met telefoon werd elke week nachts uit me bed gebeld dat was oos geen pretje ook elke dag geen telefoon eerst het kastje resetten zijn dit jaar overgegaan op casema internet en telefoon  zitten nu nog vast aan orange tewijl ze me een email hebben gestuurd dat alles opgezegd was maar dat is niet ook waar ik heb nu zlef de postbank laten blokkeren me man heeft ook gebeld { die kwam ook door mijn ziek zijn dat ik daar niet eerder kon op reageren} ik hoop dat je er er uit komt

ve
door verwijderd - Oct 1, 2007 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na een complete mislukking bij zonnet ben ik jaren geleden overgestapt naar iae (www.iae.nl). Een kleine provider, tegenwoordig deel van Claranet. Ik heb zelden of nooit problemen, als er wat fout gaat is dat omdat ik zelf wat verkeerd doe. Een mailtje is dan voldoende, het probleem is opgelost voor je het weet. Ik kan iedereen iae aanbevelen.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2007 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens bij : www.alice.nl

Ik sta namelijk voor het zelfde dilemma en ben hier uitgekomen. Mijn eisen zijn : ADSL+ (20Mbps), gratis modem(LAN en/of WLAN), telefonie, geen vastlegging voor een jaar, en natuurlijk laag in prijs.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2007 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

tiscalie is-het kan!-goed en goedkoop.
je hebt een internet en telefoonverbinding voor 30 euro en dan ben je dus van je kpn rekening af.
wij komen ook bij orange vandaan en waren alle storingen en stiekeme prijsverhogingen meer dan zat.
en tiscalie is nog sneller ook.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2007 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Oct 1, 2007 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben enkele maanden overgestapt naar Tele2 voor zowel internet en vaste telefoon. Ze boden de snelste internetverbinding aan van alle providers. In het begin had ik enorm veel problemen en viel mijn verbinding soms meermaals per dag weg. Heb meermaals met klantenservice gebeld. Verwachte daar problemen mee, want je hoort steeds dat klantenservice enorm moeilijk te bereiken zijn. Ik heb ongeveer 10 x met kl. service gebeld en de langste wachttijd was 2 minuten. Ze waren zeer behulpzaam en toen de problemen niet telefonfisch konden worden opgelost, stuurden ze een monteur om het probleem op te lossen. Alleen als bleek, dat het weg vallen van mijn verbinding door eigen schuld b.v. koffie ver modum gemorst, zou ik de 80 euro zelf moeten betalen. Bij controle bleek nu dat mijn kpn telefoonaansluiting van binnen roest had. Ik had nl 8 jaar geen vaste telefoonverbinding meer en de aansluiting niet gebruikt. Monteur heeft het schoongemaakt. alles opnieuw geinstalleerd. Splitser er tussen uit gehaald en direkt aangesloten. Kost mij geen cent. Sindsdien geen problemen meer gehad. Ik ben niet de enige die positief is over Tele2. Of het de beste provider is, weet ik natuurlijk niet, want ik heb geen ervaring met de andere profiders. Ik ben erg tevreden en zeg dus van harte, "er zijn dus wel goede profiders.
gr.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2007 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi ik heb al een paar jaar Tiscali met telefoon kan wel zeggen bijna nooit geen problemen bevalt mij uitstekend

ve
door verwijderd - Oct 3, 2007 om 08:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi hoi,

Ik heb zelf compuserve gold. Dit is 8 mb internet en gratis bellen naar vaste nummers. Via de phonehouse kun je een erg goedkoop (9,95) abbonement afsluiten. Is slechts een kwart van hetgeen je via compuserve zelf kwijt bent. Ik en een vriend van mij zijn erg tevreden over het abbonement. Nooit problemen met internet en bellen. Wel heeft mijn vriend voordat de telefoonlijn werkte contact moeten opnemen omdat zij de modem moesten resetten naar het type telefoon wat mijn vriend had.