br
door bruinsma Nov 22, 2010 om 08:25
Huishouden & energie

Toiletbril

Wie kan mij helpen met het volgende schoonmaakprobleem:
De randen van mijn bijna witte toiletbril worden geel.
Ze zijn nog geen 2 jaar oud. Heb schoonmaakazijn en Hara e.d. geprobeerd, ook de schoonmaakdoekjes daarvan, het lukt niet het kunststof weer wit te krijgen. Ook citroensap heb ik al geprobeerd.

84997 39 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het wel eens gedaan met antikal. Ik heb het plaatselijk gedaan.
Probeer eerst een stukje. Succes

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gele bril?

U heeft waarschijnlijk het volgende probleem: Veel kunststoffen hebben door het type weekmaker verkleuringsverschijnselen in daglicht, maar nog meer in donker. Kijk maar eens in de deursponningen bij licht geverfde deuren/ramen welke weinig open gaan. Door met allerlei zuren in te werken op deze kunsstoffen wordt het probleem zelfs verergerd. Het is door al uw schonnmaakpogingen wel schoon, maar estetisch is het niet. Misschien hebben duurdere wc brillen minder last van verkleuring.

Dick

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welk merk is het, misschien heb je nog garantie.
Volgens mij zit op Tiger iets van 2 jaar garantie.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn kunststof wc-bril wordt de onderkant telkens na 3-4 maanden geel aan de randen. Ik poets dat weg met een vochtige doek en wat staalfix, je ziet er dan niks meer van.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Heb je wel eens plastic reiniger voor tuinstoelen gebruikt? Dit lukt meestal wel!

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, vooruit, een wat melig advies: Ga voortaan ook bij kleine boodschappen ZITTEN :-)

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

misschien even mee naar hans anders ?? :-)

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

dubbelzout schreef op maandag 22 nov 2010, 13:55: Nou, vooruit, een wat melig advies: Ga voortaan ook bij kleine boodschappen ZITTEN :-)

Haha, maar daarmee wordt de bril nu niet meer witter.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alvast een ieder bedankt voor het antwoord. Ga zeker de nodige tips proberen.
Wij hebben echter al een hele dure bril van de Sphinx, dus aan de kwaliteit kan het niet liggen......

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle synthetische dingen worden geel als ze met bleekwater in aanraking komen, dus ook middelen waar bleek in verwerkt is.

Het beste kun je de bril met groene zeep schoonmaken. Wel naspoelen. Voor de glans kun je ze ook oppoetsen met witte was.
Wij moesten dit ook doen in een bejaardenhuis met de ouderwetse zwarte brillen. Als een spiegeltje mijnheer. ..

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je niet zo druk maken om een wc-bril !
Koop een nieuwe in de kleur geel en je bent van het probleem verlost.
Ik heb trouwens een bruine aangekocht omdat........

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

...............Nou?

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik merkte na dat ik steeds meer milieuvriendelijker ging poetsen dat aan de binnenkant toiletbril wat gele randjes etc waren .
ik heb het eraf gekregen met ietwat vloeibaar schuurmiddel op een sponsje.
ik denk dat staalfix misschien te zacht is ,maar als het helpt des te beter .
is zo wie zo een ideaal middel voor rvs.

in het ergste geval maar niet milieuvriendelijk af en toe een beetje bleekmiddel (liefst de echte) op doekje of sponsje en insmeren en even laten inwerken.
uiteraard heel goed naspoelen.
pas op met kleding.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht gebruik je stevig chloor met schoonmaken, ook dit kan het probleem veroorzaken. Maar ook producten als Glassex, die de weekmakers uit kunststof halen. Maar vraag het anders eens aan de producent van de wc-bril, deze kent zijn product als geen ander en heeft misschien ook wel de oplossing. ff googlen op merknaam en product. Succes. Overigens was de tip om te kijken of je nog garantie hebt, geen verkeerde tip, eigenlijk ook wel de moeite waard om op te volgen. Het kostje een beetje moeite en mogelijk levert het je een nieuwe wc-bril. Het bevreemd mij dat mensen die tip als slecht beoordeelden.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haal bij de Wibra DASTY werkt bij ons uitmuntend, en is de beste reiniger die wij ooit gebruikt hebben.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

schoonmaakinstructies Tiger: Gebruik nooit schuurmiddelen, chloor- of zoutzuurhoudende schoonmaakmiddelen. Laat na het reinigen van de WC-pot de toiletzitting en deksel nog enkele uren omhoog staan en laat, bij voorkeur, géén
reinigingsmiddel in de pot staan. Deze middelen zijn meestal zéér agressief en (vrijkomende dampen) tasten het materiaal aan. Toiletzitting, deksel en scharnieren mogen niet in aanraking komen met het WC-reinigingsmiddel. Om inwerking van urinezuur te voorkomen is het noodzakelijk zeer regelmatig de toiletzitting, deksel en scharnieren te reinigen.
Garantie: 2 jaar op materiaal- en constructiefouten. Géén garantie op gebreken ontstaan door onoordeelkundig gebruik ( reflectant DEN DRIES 14.11 uur!!!!) alsmede het niet of onvoldoende in acht nemen van de reinigingsinstructie.
m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een absoluut wondermiddel is, is 'Blue Wonder'. In een veeg ben je ervan af. Het is niet overal verkrijgbaar. Bouwmarkten, verfzaken en Makro hebben het zeker.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik niet begrijp is dat er bij mijn eerste reactie een duimpje naar beneden is gehaald. Groene zeep is van oudsher een heel goed schoonmaakmiddel zonder bijwerking. En het ruikt ook nog lekker fris.

Even verderop lees ik in een reactie dat men nooit chloorhoudende middelen moet gaan gebruiken en dat wordt wel goed beoordeeld. Terwijl ik precies hetzelfde vertelde. Raar.

Moin.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bleu Wonder, ik koop dat bij Action en ik weet niet meer hoe weinig het daar koste.

Chloor of gelijkwaardige producten maken het soms geel dus in midden zitten hoeft niet!

En naast je toiletbril, wie heeft er nog schone witte voegen in de Douche?
Bleu Wonder is beter dan welke middel dan ook.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

bruinsma schreef op maandag 22 nov 2010, 08:25: Wie kan mij helpen met het volgende schoonmaakprobleem:
De randen van mijn bijna witte toiletbril worden geel.
Ze zijn nog geen 2 jaar oud. Heb schoonmaakazijn en Hara e.d. geprobeerd, ook de schoonmaakdoekjes daarvan, het lukt niet het kunststof weer wit te krijgen. Ook citroensap heb ik al geprobeerd.

Verwijdert door redacteur

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Men heeft mij wel eens verteld dat je nooit de wc bril omlaag mag laten staan als je wc reiniger gebruikt hebt. Door de dampen kan de bril aangetast (dus geel) worden.
Misschien is dat gebeurd ??

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijdert door redacteur

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze met closetzitting een wc bril bedoelen heb je 2 jaar garantie.
Misschien eens een mailtje hun kant op sturen.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is: waardoor komen die gele randen?
Wij hebben ook wcbrillen gehad die aan de onderkant geel werden.
Het bleek dat het kwam van de urine die tegen de onderkant spatte bij het zittend plassen. De verkoper van de bril had nog zo verzekerd dat het bij deze bril niet voor zou komen dat hij zou geel zou worden.
Wij hebben die vlekken nooit weg kunnen krijgen en daarom een nieuwe gekocht.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2010 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste, goed dat u het met Ha-Ra geprobeert hebt, maar hierbij zijn de doeken alleen niet genoeg en volgens mij moet u het met de Blue pasta proberen!

ve
door verwijderd - Nov 24, 2010 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijderd door redactie

ve
door verwijderd - Nov 24, 2010 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijderd door redactie

ve
door verwijderd - Nov 24, 2010 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijderd door redactie

ve
door verwijderd - Nov 24, 2010 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijderd door redactie

ve
door verwijderd - Nov 25, 2010 om 08:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - off-topic- verwijderd door redactie]

ve
door verwijderd - Nov 26, 2010 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

niet zoveel er over heen pissen zou ik zeggen

ve
door verwijderd - Nov 26, 2010 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ dannyzwolle,

Wat U zegt, dat hoeft niet eens het geval te zijn, door de ondiepte van de plateau in de pot spettert het water ook omhoog.
De enige remedie zou zijn dat mannen ook gaan zitten als ze moeten plassen. Maar daar zit hem nu net de kneep, want dat is niet stoer.
In treinen merk je dat probleem des te meer, vooral als er langs wissels wordt gereden tijdens... enz.

moin

ve
door verwijderd - Nov 26, 2010 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

moin schreef op vrijdag 26 nov 2010, 11:51: @ dannyzwolle,

Wat U zegt, dat hoeft niet eens het geval te zijn, door de ondiepte van de plateau in de pot spettert het water ook omhoog.
De enige remedie zou zijn dat mannen ook gaan zitten als ze moeten plassen. Maar daar zit hem nu net de kneep, want dat is niet stoer.
In treinen merk je dat probleem des te meer, vooral als er langs wissels wordt gereden tijdens... enz.

moin

Nooit begrepen wat er stoer aan zou zijn staand over een bril heen te zeiken ;-)

Maar misschien worden de mannen minder stoer als ze horen dat zittend plassen prostaat problemen kan voorkomen...........?

ve
door verwijderd - Nov 26, 2010 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ stacy, precies, ik weet ook niet wat er stoer aan is.

ve
door verwijderd - May 19, 2015 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had het zelfde probleem, heb alles kunnen verwijderen met " Pierre Verte " verkrijgbaar in Belgié en Frankrijk ( Achan )warenhuizen. Waarschijnlijk ook verkrijgbaar in Nederland, ziet eruit als volgt... Is een groene ronde doos, met binnenin een witte steen, en bovenop ligt er een spons,die spons moet je bevochtigen en wrijven over de witte steen, die dan veranderd in een soort Cifff , en met deze kan je heel gemakkelijk de gele aanslag verwijderen. Succes!!!

ve
door verwijderd - Jul 30, 2015 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Benodigdheden: vergeelde toiletbril - badkuip/bak - groene zeep - geduld.

Ik heb de (pergamon-kleurige) bril 5 keer ingesmeerd met gewone pure groene (zachte) zeep en hem na elke dag schoongespoeld en opnieuw ingesmeerd. Per keer werd de vergeling minder. Na een kleine week was-ie schoon. Lekker nagespoeld. Klaar.

(Voor de kommaneuker: ik maak 2 toiletbrillen thuis op dezelfde wijze schoon; de ene (goedkoop en wit) 'vergeelde' niet, de ander (duur, van meneer Sfinx) vergeelde aan de onderkant als zijn soortgenoot bij Cairo.)

ve
door verwijderd - Jul 30, 2015 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel moderne kunststoffen (waar ook toiletbrillen van gemaakt worden) kunnen absoluut niet tegen agressieve schoonmaakmiddelen. Dat levert verkleuringen op.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2015 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eindelijk na vijf jaar kan TS Bruinsma (hé toepasselijke naam) zijn/haar toilet schoonmaken....

ve
door verwijderd - Jul 31, 2015 om 00:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

pennelikker schreef op donderdag 30 jul 2015, 13:05: Benodigdheden: vergeelde toiletbril - badkuip/bak - groene zeep - geduld.

Ik heb de (pergamon-kleurige) bril 5 keer ingesmeerd met gewone pure groene (zachte) zeep en hem na elke dag schoongespoeld en opnieuw ingesmeerd. Per keer werd de vergeling minder. Na een kleine week was-ie schoon. Lekker nagespoeld. Klaar.

(Voor de kommaneuker: ik maak 2 toiletbrillen thuis op dezelfde wijze schoon; de ene (goedkoop en wit) 'vergeelde' niet, de ander (duur, van meneer Sfinx) vergeelde aan de onderkant als zijn soortgenoot bij Cairo.)

Als je het over een komman**ker hebt, let jij dan even op de startdatum van dit topic....