He
door Heide156 Sep 1, 2016 om 16:02
Vakantie & reizen

2 koffers vertraagd 5 en 7 dgn. Waar kan ik terecht voor ergernis vergoeding?

Pakket geboekt bij Sunweb. We vlogen 31 juli naar Bulgarije voor 10 dgn vakantie. Daar aangekomen geen koffers. Na 5 dgn 1 koffer ontvangen en na 7 dgn de 2e koffer. Veel ergernis van bellen met vliegveld in Bulgarije. Werden van het kastje naar de muur gestuurd en moesten maar blijven terug bellen. Of bellen naar Zurich waar de koffers blijkbaar een tussen stop hadden gemaakt. (2e koffer zou daarna nog via Dublin komen) transavia gebeld en schiphol. Niemand die wat kon doen en niemand zei wacht het af het wordt geregeld. Was altijd bel morgen maar terug of vanavond of om 7 uur smorgens. Zelf 7 dagen aan het heen en weer bellen geweest. Transavia geeft niet thuis want we willen graag die dagen gecompenseerd hebben. We hebben hierdoor veel ergernis en geen vakantiegevoel gehad die 7 dgn. Sunweb is er niet van zeggen ze. Wie is wettelijk aansprakelijk en wat zou u ons kunnen aanraden om toch een soort vergoeding te kunnen krijgen?

2828 8 Rapporteer

ja
door jackyh - Sep 1, 2016 om 16:09
953 Antwoorden / 4 Vragen

Had u een reisverzekering met daarin bagage?

He
door Heide156 Sep 1, 2016 om 16:17
Antwoorden / 1 Vragen

Ja zit wel bagage bij.
Bagage is niet kwijt of beschadigd
 Wel veel te laat op bestemming aangekomen. Wat ons veel beltijd en ergernis heeft gekost

ja
door jackyh Sep 1, 2016 om 16:35
953 Antwoorden / 4 Vragen

In Nederland is niet veel geregeld over smartegeld. Probeer via google wat meer te weten te komen daarover dan vindt u misschien iets waardoor u de bagageafhandeling aansprakelijk kunt stellen. Ik geef u niet veel kans maar je weet maar nooit.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2016 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ergernisvergoeding kunt u vergeten. Normaal gesproken zit er een vergoeding in uw reisverzekering om wat te kunnen aanschaffen.

Lees ook eens hier.

https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/vliegreizen/mijn-bagage-te-laat-kapot-kwijt-wat-moet-ik-doen

He
door Heide156 Sep 1, 2016 om 16:18
Antwoorden / 1 Vragen

Die kosten hebben we terug gekregen van Transavia. Dat vergoeden ze wel. Niet alle ergenis waarmee ze ons hebben opgezadeld.

tijger1
door tijger1 Sep 1, 2016 om 16:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met ergernissen moet u leren leven. :-)) Zo is het leven nu eenmaal. Of volgende keer op de trein stappen met koffer onder handbereik.

tenormin
door tenormin - Sep 1, 2016 om 16:29
16840 Antwoorden / 108 Vragen

U heeft de kosten van Transavia vergoed gekregen. Hier kunnen we geen claim (het Amerikaanse smartengeld) indienen voor ergernissen. Heel vervelend moet het geweest zijn, dat begrijp ik, maar daar is verder werkelijk niets aan te doen.

He
door Heide156 Sep 1, 2016 om 16:31
Antwoorden / 1 Vragen

Voortaan alleen nog handbagage meenemen. Ik vlieg niet snel weer iig. Weg vakantie. Zonde vh geld.

tenormin
door tenormin Sep 1, 2016 om 16:37
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb, zelfs al ik 3 maanden in de USA verblijf, alleen maar handbagage bij me. En een flinke reistas. Haat het gedonder met koffers. Beetje knap pakken en er gaat veel mee in zo'n bagageruimte trolley. Toch succes met uw volgende vakantie.

edrick3
door edrick3 - Sep 1, 2016 om 16:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Waar kan ik terecht voor ERGERNIS vergoeding?
Helaas voor jou, in dit geval geen recht op 'smartengeld'.
Kan gebeuren, hoe vervelend ook.
Noodzakelijke spullen aanschaffen op kosten va je verzekering cq vliegmaatschappij.
Op vliegveld van aankomst formulier invullen (eventueel via reisleiding).
En niet je vakantie laten verpesten (wat je nu wel gedaan hebt).

He
door Heide156 Sep 1, 2016 om 16:40
Antwoorden / 1 Vragen

Ja helaas weten we nu meer dan voor onze vakantie. Hadden we gelukkig nog nooit meegemaakt. 1 a 2 dgn kan gebeuren maar 5 en 7 dgn is bespottelijk. En vliegveld in Bulgarije liet ons steeds bellen overal naartoe. Konden wij ook niks aan doen. Zou soort office zijn van Transavia. Vandaar dat we hun hiervoor willen laten vergoeden.

costnix
door costnix Sep 1, 2016 om 17:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik laat mij door zo'n tegenslag mijn vakantie niet verpesten. Gewoon wat noodzakelijke spulletjes kopen. De bonnen goed bewaren voor de declaratie bij reisverzekering of -maatschappij.

marita5
door marita5 - Sep 2, 2016 om 09:33
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@Heide156  ,

Serieus ergenisvergoeding !!!! , lees deze tips eens klik op de rode regel .

http://coachto.nl/10-anti-ergernis-tips/

jo
door jorisw - Sep 2, 2016 om 09:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ergernisvergoeding.... O ja, het is bijna vrijdagmiddag.

racingweirdo
door racingweirdo - Sep 2, 2016 om 16:40
23 Antwoorden / 6 Vragen

Ik vind alle antwoorden overbodig.

Het moge duidelijk zijn dat ts hinder heeft ondervonden van het kwijtraken vannde koffers, ik durf zelfs te spreken van gederfd reisgenot.

de wet heeft geregeld dat je recht hebt op een vergoeding bij gederfd reisgenot.

bij losse tickets is de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor het gederf reisgenot.
bij een pakketreis is de organisator verantwoordelijk, ook als het het buiten hun schuld om misgaat.

aurora1
door aurora1 - Sep 2, 2016 om 23:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe verzint u het: ergernisvergoeding... Gelukkig bestaat dat in Nederland niet.
Dat u  uw vakantie door zoiets simpels laat verpesten, niet te geloven. Zoals al is gezegd: wat spullen kopen en vakantie vieren.
Overigens valt het me nog mee, na 5 en 7 dagen.
Dan maar niet meer op vakantie gaan want er kan van alles gebeuren waarvan sommigen vinden dat het hun vakantie verpest.
Ik hoop voor u dat er in uw leven geen echte pech zal gebeuren.