2 koffers vertraagd 5 en 7 dgn. Waar kan ik terecht voor ergernis vergoeding?
Pakket geboekt bij Sunweb. We vlogen 31 juli naar Bulgarije voor 10 dgn vakantie. Daar aangekomen geen koffers. Na 5 dgn 1 koffer ontvangen en na 7 dgn de 2e koffer. Veel ergernis van bellen met vliegveld in Bulgarije. Werden van het kastje naar de muur gestuurd en moesten maar blijven terug bellen. Of bellen naar Zurich waar de koffers blijkbaar een tussen stop hadden gemaakt. (2e koffer zou daarna nog via Dublin komen) transavia gebeld en schiphol. Niemand die wat kon doen en niemand zei wacht het af het wordt geregeld. Was altijd bel morgen maar terug of vanavond of om 7 uur smorgens. Zelf 7 dagen aan het heen en weer bellen geweest. Transavia geeft niet thuis want we willen graag die dagen gecompenseerd hebben. We hebben hierdoor veel ergernis en geen vakantiegevoel gehad die 7 dgn. Sunweb is er niet van zeggen ze. Wie is wettelijk aansprakelijk en wat zou u ons kunnen aanraden om toch een soort vergoeding te kunnen krijgen?
Had u een reisverzekering met daarin bagage?
Ja zit wel bagage bij.
Bagage is niet kwijt of beschadigd
Wel veel te laat op bestemming aangekomen. Wat ons veel beltijd en ergernis heeft gekost
In Nederland is niet veel geregeld over smartegeld. Probeer via google wat meer te weten te komen daarover dan vindt u misschien iets waardoor u de bagageafhandeling aansprakelijk kunt stellen. Ik geef u niet veel kans maar je weet maar nooit.
Ergernisvergoeding kunt u vergeten. Normaal gesproken zit er een vergoeding in uw reisverzekering om wat te kunnen aanschaffen.
Lees ook eens hier.
https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/vliegreizen/mijn-bagage-te-laat-kapot-kwijt-wat-moet-ik-doen
Die kosten hebben we terug gekregen van Transavia. Dat vergoeden ze wel. Niet alle ergenis waarmee ze ons hebben opgezadeld.
Met ergernissen moet u leren leven. :-)) Zo is het leven nu eenmaal. Of volgende keer op de trein stappen met koffer onder handbereik.
U heeft de kosten van Transavia vergoed gekregen. Hier kunnen we geen claim (het Amerikaanse smartengeld) indienen voor ergernissen. Heel vervelend moet het geweest zijn, dat begrijp ik, maar daar is verder werkelijk niets aan te doen.
Voortaan alleen nog handbagage meenemen. Ik vlieg niet snel weer iig. Weg vakantie. Zonde vh geld.
Ik heb, zelfs al ik 3 maanden in de USA verblijf, alleen maar handbagage bij me. En een flinke reistas. Haat het gedonder met koffers. Beetje knap pakken en er gaat veel mee in zo'n bagageruimte trolley. Toch succes met uw volgende vakantie.
Waar kan ik terecht voor ERGERNIS vergoeding?
Helaas voor jou, in dit geval geen recht op 'smartengeld'.
Kan gebeuren, hoe vervelend ook.
Noodzakelijke spullen aanschaffen op kosten va je verzekering cq vliegmaatschappij.
Op vliegveld van aankomst formulier invullen (eventueel via reisleiding).
En niet je vakantie laten verpesten (wat je nu wel gedaan hebt).
Ja helaas weten we nu meer dan voor onze vakantie. Hadden we gelukkig nog nooit meegemaakt. 1 a 2 dgn kan gebeuren maar 5 en 7 dgn is bespottelijk. En vliegveld in Bulgarije liet ons steeds bellen overal naartoe. Konden wij ook niks aan doen. Zou soort office zijn van Transavia. Vandaar dat we hun hiervoor willen laten vergoeden.
Ik laat mij door zo'n tegenslag mijn vakantie niet verpesten. Gewoon wat noodzakelijke spulletjes kopen. De bonnen goed bewaren voor de declaratie bij reisverzekering of -maatschappij.
@Heide156 ,
Serieus ergenisvergoeding !!!! , lees deze tips eens klik op de rode regel .
http://coachto.nl/10-anti-ergernis-tips/
Ik vind alle antwoorden overbodig.
Het moge duidelijk zijn dat ts hinder heeft ondervonden van het kwijtraken vannde koffers, ik durf zelfs te spreken van gederfd reisgenot.
de wet heeft geregeld dat je recht hebt op een vergoeding bij gederfd reisgenot.
bij losse tickets is de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor het gederf reisgenot.
bij een pakketreis is de organisator verantwoordelijk, ook als het het buiten hun schuld om misgaat.
Hoe verzint u het: ergernisvergoeding... Gelukkig bestaat dat in Nederland niet.
Dat u uw vakantie door zoiets simpels laat verpesten, niet te geloven. Zoals al is gezegd: wat spullen kopen en vakantie vieren.
Overigens valt het me nog mee, na 5 en 7 dagen.
Dan maar niet meer op vakantie gaan want er kan van alles gebeuren waarvan sommigen vinden dat het hun vakantie verpest.
Ik hoop voor u dat er in uw leven geen echte pech zal gebeuren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zomerbloesen met borstzakje moeilijk te krijgen
Ik heb altijd wat in mijn borstzakje ,diabetes meter ,maar bloezen met zo'n zakje zijn bijna niet meer te krijgen in NL Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer