4=3 of 5=4 korting
Vraag:
Wij hebben eind mei een 6 daagse vakantie geboekt nar Frankrijk. ( vanaf 28/5 t/m 2/6) = 5 nachten.
Bij boeking blijkt er een korting te zijn voor: 4=3 in de periode t/m 30/5 en 5=4 vanaf 31/5.
Aangezien onze vakantie valt over beide periodes hebben wij volgens de touroperator Frantour geen recht op een korting. Is dit juist, want navraag in het hotel leerde ons dat het hotel een ander contract heeft met Frantour.
Zijn er meer mensen die dit tegenkomen? Als men een kortings vakantie besteld en dan een extra nacht neemt, vervalt dan de korting?
m.vr.groeten,
Fred van Heumen
Volgens mij hoor je gewoon de korting van 1 dag per periode te krijgen. Je betaalt alleen het gewone tarief erbij voor de extra nacht. Dus 4+3 wordt dan 5=4; en 5=4 wordt dan 6=5. Het is dus logisch dat als je vakantie langer is dan beide periodes je dan 2 nachten gratis krijgt. Ik vind het een slechte zaak van je operator.
Ik ben van mening dat Frantour u niet correct infomeert. Wat ik mij eerst afvraag, geldt uw vraag al een vakantie in 2007??
In sommige gevallen is het zo dat korting vervalt als men via het reisbureau een extra nacht neemt. Dat is in ieder geval op te lossen door de extra nacht niet via het reisbureau te boeken doch dat rechtstreeks te regelen. U heeft in dat geval in ieder geval recht op uw korting over de volgens de gids geboekte nachten.
Bij het overschrijden van een periodegrens mag u er naar mijn mening wel op rekenen dat de korting ook evenredeig wordt toegepast. Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat hete reisbureau ook op die basis met het hotel afrekent. Als Frantour ANVL aangesloten is, dan een klacht indienen en alsnog toepssing vragen en bij negatief resultaat kunt u de Geschillencommissie reizen inschakelen.l
Bedankt voor uw antwoord,
Het is zo dat wij afgelopen mei/juni op vakantie zijn geweest. Bij boeking betaalde we voor 4 nachten. Dit was volgens TUI resiberau oke... Bij afrekening wilde Frantour echter nabetaling van een nacht.Dit hebben we gedaan met de bemerking dat wij het kortingsverhaal aan hetr hotel zouden voorleggen.
Het hotel zie ons de extra kosten te verhalen aangezien zij een contract hebben met Frantour (4=3 en 5=4). Bij terugkomst hebben wij (via TUI) Frantour gevraagd het teveel betaalde terug te storten.
Frantour laat ons par na 8 weken weten, via TUI, dat zij door het hotel zijn belast voor 5 nachten!!!
Volgens het hotel is het Frantour die de regels bepaald en volgens Frantour is dat het hotel. Wij zitten er tussen en dragen de extra kosten.
Mijn vraag blijft:
Wie heeft er problemen met boekingen voor 2006/2007 als de vermelde korting niet wordt gegeven?
b.v. het reserveren voor een extra nacht, buiten de kortings periode.
Maar dan is het eenvoudig: een klacht indienen bij TUI en als dat onbevredigens is dus bij de Geschillencie. U heeft zaken gedaan met TUI en had m.i. dus niets te maken met Frantour. Jammer dat u extra betaald heeft.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?
Onze buren hebben lekkage in de nok van hun huis. Volgens hen komt dit water via onze schoorsteen.
Nu heb ik een appje gekregen waarin de buren mij vragen om hier wat aan te laten doen omdat het onze schoorsteen is.
Maar wie is nu verantwoordelijk. Zou de lekkage via mijn schoorsteen kunnen komen? Slecht voegwerk.
Of moeten de buren dit oplossen? Loodslabben van hun dak?
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer