ma
door marjolein1961 Mar 16, 2020 om 09:28
Vakantie & reizen

Annuleren Fletcher hotel wegens Corona achtige verschijnselen

Bese mensen,
ik heb voor aankomend weekend 21 maart 3 kamers geboekt bij een Fletcher hotel. Gister wilde ik annuleren wegens het Corona virus. Het heeft even geduurd voordat ik het serieus nam maar nu ben ik toch zover dat ik rekening wil houden met mijn medemens.
1 van de deelnemers werkt bij GGD groningen en mag niet reizen. Een tweede deelnemer is arts in een ziekenhuis in Belgie en daar is een coronabesmetting geconstateerd. En ik zelf ben ziek. Ik hoest als een gek, heb koorts en advies is binnen blijven en geen sociale contacten. Heel moeilijk maar ik wil mij daar aan houden. Wat schertst mijn verbazing Fletcher neemt het niet zo nauw met de medemens. Ik moet gewoon komen en zo niet dan toch het volle pond betalen. Ik schrik hiervan en verwacht dus dat er meer zieke mensen in dat hotel zitten omdat niemand wil betalen voor iets wat ze niet krijgen. Ik snap heel goed dat bedrijven hun zaak proberen te redden maar dat dit over de rug van de medemens gaat en tegen alle adviezen van ggd en rivm in nee dat begrijp ik niet. Wat te doen?

10054 17 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 16, 2020 om 09:29
16865 Antwoorden / 202 Vragen

In ieder geval niet gaan als u ziekteverschijnselen heeft! Ik kom zo nog even bij u terug. Ik zie inmiddels dat u volgens de voorwaarden wel kunt annuleren https://www.fletcher.nl/nl/algemene-voorwaarden tot 7 dagen voor aankomst. Ik verwijs u ook naar deze: https://www.fletcher.nl/en/contact en ik sluit ook niet ook dat het hotel op basis van de nieuwe maatregelen niet eens open mag zijn. Op dit moment kunt u via o.a. het telefoonnummer van stand.nl vragen stellen m..b.t. corona zaken/problemen en dat kan in de middag ook bij Radio 1. Ik hoor echter dat dat al 'enmasse' is gebeurt.

Het lijkt mij dat men bij Fletcher dan ook hun eigen verantwoordelijkheid voor het voorkomen van besmetting onderkent.
Hoe dan ook is het RIVM advies: thuisblijven.

Nog een 'nabrander' probeer een verklaring van uw huisarts te krijgen als bewijs voor uw annuleringsvraag.

ma
door marjolein1961 Mar 16, 2020 om 11:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

dank voor deze reactie daar heb ik iets aan !! ik ga de mogelijkheden van hierboven even bekijken.

ma
door marjolein1961 - Mar 16, 2020 om 09:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

nee helaas dat kan niet. het was gisteren 6 dagen voordat we zouden gaan en die ene dag telt zwaar ondanks de redenen waarom

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 16, 2020 om 09:41
16865 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie uw reactie en het lijkt mij ook zin vol om dit te melden bij de GGD in uw omgeving en ook bij het RIVM. https://www.rivm.nl/contact . Doe nog een poging bij Fletcher hotels en als men blijft weigeren, geef dan aan dat u een melding doet bij het RIVM.

Tr
door Trostomaat Mar 20, 2020 om 16:43
239 Antwoorden / Vragen

Alsof het RIVM hier op zit te wachten. Wat moet de melding dan zijn: 'klant die van zichzelf vermoedt dat ze besmet is met het coronavirus, dreigt toch naar hotel te komen omdat bij annulering de kosten niet vergoed krijgt'.

marita5
door marita5 - Mar 16, 2020 om 09:41
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo marjolein1961 ,

Maatregelen Corona :

Vanzelfsprekend kunt u bij Fletcher Hotels verblijven!

De zorg voor onze gasten en medewerkers heeft onze hoogste prioriteit. Vanzelfsprekend werken wij conform een Protocol Coronavirus dat opgesteld is door een speciaal geformeerd Fletcher Corona Project Team. Hiermee volgen wij de ontwikkelingen op de voet en volgen de richtlijnen van de overheid.

Wij verwijzen u graag naar het RIVM voor een antwoord op de meest gestelde vragen.

Voor vragen over annuleringen verwijzen wij u graag naar de algemene voorwaarden.

Waar kan ik terecht met mijn opmerking of klacht?

Antwoord: Bij Fletcher Hotels stellen wij alles in het werk om uw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Mocht er onverhoopt toch iets niet volledig naar wens zijn verlopen, of heeft u tips hoe wij onze dienstverlening verder kunnen verbeteren, dan horen wij dit graag van u. U kunt hiervoor gebruik maken van het emailadres gastensupport@fletcher.nl

Met vriendelijke groet,

Fletcher Hotels

ma
door marjolein1961 Mar 16, 2020 om 09:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

ja natuurlijk kan ik bij fletcher verblijven maar ik wil niet bij Fletcher verblijven om andere mensen te beschermen. Hoe moeilijk is dat om te begrijpen

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 16, 2020 om 09:46
16865 Antwoorden / 202 Vragen

@MARITA5, Ts heeft ziekteverschijnselen.

marita5
door marita5 Mar 16, 2020 om 09:50
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , dit weet ik ook , maar Fletcher begrijpt dit niet . Het staat in de voorwaarden . Ik kan daar niks aan veranderen .

tijger1
door tijger1 Mar 16, 2020 om 09:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Fletcher begrijpt dit best, maar de Ts vindt dat het voor rekening van Fletcher moet komen. Het gaat alleen maar om geld. Niet om de gezondheid.

marita5
door marita5 Mar 16, 2020 om 10:01
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , nou Fletcher begrijpt dit helemaal niet . Ts vraagt ook om te boeken naar een andere datum . Dus mijn inziens niks te maken met geld . Zie de klacht op klacht.nl

tijger1
door tijger1 Mar 16, 2020 om 10:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik reageer op wat ik hier lees. Ga niet op andere sites zoeken. De Ts is ziek, wil gratis annuleren, simpel. Heeft dus alles te maken met geld.

marita5
door marita5 Mar 16, 2020 om 10:16
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Tja , als u niet verder wilt lezen , dan houd het op .

tijger1
door tijger1 Mar 16, 2020 om 10:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@maritas5

Dit is het Kassa forum, ik reageer op wat een Ts hier vermeldt. Niet wat eventueel elders staat. Heeft niets te maken met niet verder willen lezen.

marita5
door marita5 Mar 16, 2020 om 10:25
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , hoe moeilijk kan het zijn om de link te lezen ? U blijft bij uw standpunt dat het te maken heeft met geld , terwijl Ts vraagt om te boeken naar een ander tijdstip . En zo kunnen we doorgaan tot in het oneindige .

mr
door mrmoto Mar 16, 2020 om 13:17
167 Antwoorden / 4 Vragen

zelfs ik zie nergens staan dat de V.S. (vraagsteller is mooi nederlands ,niet) wil omboeken naar een andere datum , dus neem je verlies en wordt snel beter !

Tr
door Trostomaat Mar 20, 2020 om 16:45
239 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk gaat het om het geld. TS moet gewoon thuisblijven, zeker als ze vermoedt dat ze besmet is. Ieder ander gedrag is onverantwoord.

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2020 om 09:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat te doen? Dat is toch niet zo moeilijk? Als u ziek bent gaat u niet. Hebt u een annuleringsverzekering dan meldt u dat daar. Hebt u die niet, dan hebt u pech. Waarom zou het over de rug van dat bedrijf moeten gaan?

Zij gaan helemaal niet tegen de adviezen van de GGD en RIVM in. U wordt toch niet verplicht te komen? U wilt alleen niet betalen.

ma
door marjolein1961 Mar 16, 2020 om 09:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

laten we er dan maar op hopen dat ook hotels moeten sluiten

Gr
door Grunn1 Mar 16, 2020 om 10:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@marjolein, fijn dat mensen zo reageren, hopen dat anderen......omdat jezelf je geld kwijt bent.

ma
door marjolein1961 Mar 16, 2020 om 11:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

ja vind je dat raar? 300 euro neertellen omdat ik niet kan komen. Ik snap dat iedere branche zich moet zien te redden en ik kan zelfs nog snappen dat ik niet kosteloos mag annuleren maar ze zouden op zijn minst een waardebon aan kunnen bieden zodat ik op een later tijdstip kan gaan

Gr
door Grunn1 Mar 16, 2020 om 12:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zie zelden zulke egoïstische reacties, maar goed.
Ik neem aan dat je een annuleringsverzekering hebt afgesloten en wellicht kan je daar je kosten op verhalen. Zo niet en het hotel blijft open is er geen reden om te annuleren of om je geld van het hotel terug te vragen. Volgende keer maar een annuleringsverzekering afsluiten daar zijn die voor.

mr
door mrmoto Mar 16, 2020 om 13:19
167 Antwoorden / 4 Vragen

hotel blijft open maar gast moet zelf voor eten zorgen !

Pi
door PimJoris Mar 19, 2020 om 02:11
78 Antwoorden / Vragen

Dus: jij hebt de algemene voorwaarden niet gelezen? Of wel gelezen, maar toch besloten een paar tientjes uit te sparen voor een annuleringsverzekering, en dat verwijt je het hotel en wenst ze ook nog eens sluiting toe... ? Dat is niet alleen onterecht, maar ook nog kinderachtig. De eis van een annuleringsverzekering is in de hotelwereld heel normaal. Nog los daarvan: het is maar de vraag of je op basis van de constatering van op corona lijkende verschijnselen de medische verklaring zou krijgen die een annuleringsverzekering eist. Je maakt geen schijn van kans.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 16, 2020 om 09:48
16865 Antwoorden / 202 Vragen

'Heet van de plank', nieuws/vragen uit de hotelbranche: "Hotels blijven open, hotelrestaurants niet"

Eet- en drinkgelegenheden moeten tot en met 6 april hun deuren sluiten, maar hotels mogen openblijven. Hoe zit het met hotelrestaurants?

Er is momenteel onduidelijkheid onder hoteliers over de hotel-restaurants. KHN wil opheldering. KHN: "Het ministerie blijkt nu te tweeten dat de restaurants in hotels niet geopend mogen zijn, maar dat daar alleen roomservice is toegestaan. We hebben nu contact met het ministerie om deze en een aantal andere tegenstrijdigheden, opgelost te krijgen. We zijn afhankelijk van antwoorden van het ministerie. Wordt vervolgd."

marita5
door marita5 - Mar 16, 2020 om 09:57
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@marjolein1961 ,

U heeft een klacht geplaatst op klacht.nl , dan maar afwachten wat het antwoord is .

https://www.klacht.nl/fletcher-hotels/klacht/geen-kosteloze-annulering-genoeg-redenen-corona-om-niet-te-komen/

panter22
door panter22 Mar 16, 2020 om 17:55
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een mentaliteit. Met een zus als arts en een zus die bij de GGD werkt.

Redacteur
door Redacteur Mar 18, 2020 om 18:46
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Beste Panter22,

Verwijten maken naar de topicstarter draagt niet bij aan een antwoord. Graag inhoudelijk reageren of laat je reactie achterwege.

Met vriendelijke groet,
Danny
Redactie Kassa

panter22
door panter22 Mar 20, 2020 om 08:45
6599 Antwoorden / Vragen

@Danny, het was geen verwijt, ik vond het schokkend.

panter22
door panter22 Mar 20, 2020 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen

@Marita5, de klacht is nog steeds in behandeling op klacht.nl en ts heeft niet meer gereageerd.
Ik zie nu bij Fletcherhotels dat de voorwaarden voor annulering zijn gewijzigd voor Fletcher hotels in Amsterdam en Den haag. Alle kans dat ze daar geboekt heeft en het geld terug gekregen heeft.

marita5
door marita5 Mar 20, 2020 om 09:09
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , er staan veel klachten op klacht.nl en klachtkompas allemaal over hetzelfde , kunnen niet annuleren of omboeken naar andere datum , slecht bereikbaar . je bent je geld kwijt . Op FB lees ik dat iemand had willen omboeken , dit lukte niet ,  toch naar Texel gegaan , maar bij aankomst werd weg gestuurd . Fletcher trekt zich nergens iets van aan . Ts heeft 1 dag geleden nog gereageerd op FB , probleem is nog niet opgelost .

Gr
door Grunn1 - Mar 16, 2020 om 10:20
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Bent u getest op het virus? Is het gewoon een verkoudheid of wat anders?

En nee Fletcher volgt juist wel de adviezen van ggd en rivm, heeft u een annuleringsverzekering en bent u ziek dan kunt u daar wellicht declareren.

Thijs12
door Thijs12 - Mar 16, 2020 om 10:53
544 Antwoorden / Vragen

Ik vind het prima dat een hotel zijn verplichtingen nakomt en voor zijn gasten zorgt. Stel je voor ze zetten hun gasten op straat. Mensen die ziek zijn kunnen van hun annuleringsverzekering gebruik maken. Als ze die niet hebben zijn ze daar ook zelf verantwoordelijk voor.
Het is mij ook gebeurd met een herseninfarct. Ik heb zelf dat risico gelopen, maar wel veertig jaar lang de annuleringsverzekering niet betaald. Uiteindelijk ook alles goed. We leven nog.

mr
door mrmoto Mar 16, 2020 om 13:22
167 Antwoorden / 4 Vragen

We leven nog. is dat niet het belangrijkste Theo .

Donuts
door Donuts - Mar 16, 2020 om 11:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U heeft zelf besloten geen annuleringsverzekering af te sluiten, dan zijn de financiële consequenties ook voor u.

U begrijpt toch wel dat Fletcher annuleringen niet voor eigen rekening gaat nemen? En iedereen kan wel zeggen dat ze hoesten en koorts hebben om onder hun reservering uit te komen, dat is voor hotels niet te controleren. U bent ziek, een paar andere deelnemers kunnen ook niet, kan me niet voorstellen dat u nog zin zou hebben om te gaan. Dus of uw besluit enkel en alleen uit zorgzaamheid voor de medemens....? In dat geval zou ik persoonlijk de geldkwestie totaal niet belangrijk vinden. Echt ziek vind ik u eigenlijk ook niet overkomen gezien uw vragen en reacties.

Hotelrestaurants mogen op 100% ook niet open, horeca = horeca.

@epcot: Corona testen worden alleen nog gedaan bij griepverschijnselen bij kwetsbare groepen (degenen die ook een jaarlijkse griepprik krijgen). Voor alle anderen is het advies hetzelfde als bij de gewone griep: thuis blijven en uitzieken.

Edit: gaat u nu werkelijk een zwaar overbelaste huisarts (= ook een medemens!) lastig vallen met dergelijke futiliteiten? (Ik snap ook niet dat een dergelijk advies wordt gegeven.)

panter22
door panter22 - Mar 16, 2020 om 14:47
6599 Antwoorden / Vragen

Normaal met een verkoudheid of een beetje grieperigheid zou je gewoon gegaan zijn en je medemens hebben aangestoken.
Daar heb je geen moeite mee, begrijp ik uit je verhaal. Nu heb je de morele plicht om thuis te blijven.
Dat doet pijn, want nu gaat de hotelovernachting niet door en je moet wel betalen.
Het hotel is gewoon open. En als je niet ziek zou zijn, was je van harte welkom.
Soms lukt het als je rechtstreeks bij een hotel boekt, om wegens ziekte om te boeken naar een andere datum.
Nu kennelijk niet. Dan heb je pech.
Maar wie weet, als je maar flink klaagt op de sociale media, lukt het je alsnog gratis om te boeken.

rj
door rjw - Mar 16, 2020 om 15:26
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Je moet helemaal niet komen. Fletcher kan jou nooit verplichten om naar hun hotel te komen. Wat je wel moet doen is de richtlijnen van RIVM volgen.En wat is dat toch voor rare gedachtenkronkel om toch ergens heen te gaan omdat je hebt betaald. Dan ben je toch niet ziek genoeg lijkt me. Als je echt ziek bent komt het geeneens in je hoofd op om weg te gaan.

mo
door mof - Mar 18, 2020 om 11:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, zo werkt dat. Alleen met een annuleringsverzekering had u de reis kunnen afdekken. Zaken blijven zaken, als u niet komt opdagen dan blijft het geld bij fletcher hotels, tenzij in de boekingsvoorwaarden annuleringsvoorwaarden staan

marcellikaasje
door marcellikaasje - Mar 18, 2020 om 23:13
16 Antwoorden / 0 Vragen

Als je zelf hoest als een gek en koorts hebt waarom zou je dan uberhaupt in dat hotel willen gaan zitten.
Kortgezegd wil je gewoon annuleren wegens ziekte, maar zonder dat je een annuleringsverzekering hebt afgesloten.
Het hotel staat volkomen in hun recht denk ik.

Tr
door Trostomaat - Mar 20, 2020 om 00:48
239 Antwoorden / Vragen

'Terwijl ik mogelijk besmet ben met het coronavirus dwingt Fletcher mij in hun hotel te verblijven omdat ze mij bij annulering 100% kosten in rekening brengen'.
Nee. U bent verantwoordelijk voor het al dan niet afreizen naar het hotel.
U bent ziek en wel zodanig dat het naar eigen zeggen een coronabesmetting kan betreffen. Als u toch gaat reizen, bent u degene die onverantwoord bezig is, niet Fletcher. U zegt dat u 'rekening wilt houden met uw medemens' maar niets blijkt minder waar. U moet gewoon thuisblijven.

Dat gaat u geld kosten en nu u zich dat realiseert tuigt u een bijdrage op waarin Fletcher als de onverantwoordelijke partij wordt afgeschilderd. De omgekeerde wereld.

lo
door lovewinnie - Mar 20, 2020 om 10:52
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Logisch dat u moet betalen. U kunt eventueel terecht bij u annuleringsverzekering voor u geld.
Hotels zijn gewoon open. Restaurant niet. Heeft u ontbijt bijgeboekt krijgt u eten op u kamer. Toon service dus . Overige maaltijden net zo. Faciliteiten zijn gesloten maar u kunt wel overnachten .
Dat u niet kunt of wilt gaan had u ook eerder kunnen bedenken..u besluit dat niet week geleden naar 24 uur van te voren. Sorry maar dat is echt absurd.
U kunt u geld dus proberen terug te halen bij u annuleringsverzekering maar houdt er rekening mee dat u pech heeft .