BK
door BKwakkel Dec 27, 2018 om 18:41
Vakantie & reizen
Annuleren ticket Ryan Air wegens ernstige ziekte wordt geweigerd.

Ik heb tickets geboekt naar Alicante bij Ryan Air. Nu blijkt mijn vrouw darmkanker te hebben en wordt de week voor de geplande reis geopreerd. Op de website van Ryan Air staat dat in geval van ernstige ziekte de ticket geannuleerd kan worden. Toch weigert Ryan Air dit, omdat het "non refundable" tickets zouden zijn, ondanks dat deze mogelijkheid wel op hun website wordt vermeld. Wat kan ik hier nog aan doen?

11958 10 Rapporteer

panter22
door panter22 - Dec 27, 2018 om 18:49
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt een beroep doen op je annuleringsverzekering.
Non refundable tickets kun je niet annuleren. Ryanair maakt echter uitzonderingen.
Wil je annuleren dan moet je aantonen dat reizen voor je vrouw onmogelijk is.Schrijven dat je vrouw ernstig ziek is en geopereerd moet worden, is dus niet voldoende.
Sterkte gewenst.

KIjk in de algemene voorwaarden onder artikel
10.4:10.4 OVERLIJDEN OF ERNSTIGE ZIEKTE VAN EEN GEBOEKTE PASSAGIER

In het geval van ernstige ziekte of het overlijden van een passagier waardoor reizen onmogelijk is, kunnen wij naar eigen goeddunken de reservering van de betrokken passagier en medepassagiers in dezelfde boeking wijzigen zonder dat wij beperkingen opleggen of tarieven berekenen voor vluchtwijzigingen of wij verrichten terugbetaling zolang wij de aanvraag voor de datum van de reis ontvangen en deze vergezeld wordt van bijpassende documenten.Klikhier voor het aanvragen van restitutie
(link marita5, ze was eerder dan ik de algemene voorwaarden heb gevonden)https://www.ryanair.com/nl/nl/nuttige-informatie/Klantenservice/algemene-voorwaarden

marita5
door marita5 Dec 27, 2018 om 19:02
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@Panter22 , dit stond er al , zie mijn bijdrage .

panter22
door panter22 Dec 27, 2018 om 19:19
6599 Antwoorden / Vragen

Dat klopt Marita5, ik was nog even verder aan het zoeken en jij had het al weer gevonden. Zo snel kan ik niet,
Ik heb het laten staan en sommige delen vet gedrukt omdat Bkwakkel leest dat in geval van ernstige ziekte, geannuleerd kan worden. Dat is niet zo. Hij zal met bewijs moeten komen dat zij de reis niet kan maken. Bv een kopie van de opname in het ziekenhuis voor de ziekte van zijn vrouw.

marita5
door marita5 - Dec 27, 2018 om 18:51
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo BKWakkel  ,

Overlijden of ernstige ziekte van een geboekte passagier

In het geval van ernstige ziekte of het overlijden van een passagier waardoor reizen onmogelijk is, kunnen wij naar eigen goeddunken de reservering van de betrokken passagier en medepassagiers in dezelfde boeking wijzigen zonder dat wij beperkingen opleggen of tarieven berekenen voor vluchtwijzigingen of wij verrichten terugbetaling zolang wij de aanvraag voor de datum van de reis ontvangen en deze vergezeld wordt van bijpassende documenten. Klik hier voor het aanvragen van restitutie .

bron : ryanair.com

Neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel .

https://www.eccnederland.nl/nl/ik-wil-contact/contactgegevens

tenormin
door tenormin - Dec 27, 2018 om 18:55
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, staat toch zeer duidelijk: tenzij ernstige ziekte van passagier, waardoor het onmogelijk is te reizen. Ze moeten annuleren. Zetten ze toch zelf op de site. Hoop daarnaast dat u een annuleringsverzekering hebt. Of rechtsbijstand verzekering. Ryan Air is hier zeker erg fout.

Gr
door Grunn1 Dec 28, 2018 om 09:50
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Non refundable tickets zijn in principe nooit te annuleren tenzij er coulance wordt verleend. Je betaald er ook minder voor, keuze die je zelf maakt.

ti
door tilpend - Dec 28, 2018 om 08:29
132 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat heel duidelijk in de voorwaarden "naar eigen goeddunken", oftewel: Ryanair is nergens toe verplicht zelfs niet als u kunt bewijzen dat uw vrouw te ziek is om te reizen. Tenzij u een annuleringsverzekering hebt, is er vrij weinig dat u kunt doen behalve om coulance vragen en Ryanair is niet verplicht om die toe te wijzen.

Heel veel sterkte trouwens voor u en uw vrouw.

te
door teo - Dec 28, 2018 om 12:44
82 Antwoorden / 30 Vragen

Aan de grote klok hangen via publiciteit dat dit een van meest respectloze maatschappijen tov klant en personeel die je moet mijden als de pest.
Alleen dan heeft u kans dat ze uit commerciele overwegingen u zullen vergoeden.
En dan hopen dat men niet bij deze parasiet moeten boeken  en dat ze zo snel mogelijk het land uit rotten.
Veel sucses en van harte beterschap!

diumenge
door diumenge Dec 28, 2018 om 13:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Beter is om er gewoon niet te boeken, maarja het is zo lekker goedkoop...

panter22
door panter22 Dec 28, 2018 om 13:02
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe bedoel je. De tickets bij Ryanair kun je niet omboeken, Dat weet je van tevoren.
Bij KLM kun je deze tickets ook kopen, Ze zijn goedkoper, maar als je niet gaat, dan ben je je geld kwijt.
Hetzelfde geldt voor een hotelkamer.
Of je neemt het risico, of je neemt een annuleringsverzekering,

Thijs12
door Thijs12 Dec 28, 2018 om 14:20
538 Antwoorden / Vragen

Maar als de ziekte al voor het afsluiten van een annuleringsverzekering bekend is betalen ze ook niet uit. Dit staat los van welke maatschappij of reisbureau het is. Die regels zijn overal hetzelfde en niet oprekbaar . In ieder geval beterschap.

Gr
door Grunn1 Dec 28, 2018 om 15:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@teo, wat een totaal onzinnige niets zeggende domme reactie. Een non refundable ticket kan je niet annuleren, bij geen enkele maatschappij, alleen onder coulance zou je je geld terug kunnen krijgen maar enig recht nee dat heb je niet. Deze tickets zijn ook goedkoper dus als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten moet je ook niet zeuren en zeker geen bedrijven zwart gaan zitten maken.

te
door teo Dec 28, 2018 om 15:56
82 Antwoorden / 30 Vragen

EPCOT, Wat beter lezen, ik doelde niet alleen op ´n ticket.
Informeert u zich maar over de behandeling van oa piloten, cabinepersoneel, contracten met vliegvelden, het verkrijgen van
onrechtmatige subsidie, de gebruikte methoden bij stakingen etc.etc..
Goedkoper? Ja, maar wel ten koste van anderen.

Gr
door Grunn1 Dec 30, 2018 om 19:35
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@teo, uw taalgebruik is respectloos en niets zeggend betreffend het onderwerp van ts. Wat u aanhaalt heeft niks met de vraag te maken en het onzinnig zwart maken van een bedrijf is zelfs strafbaar.

te
door teo Dec 31, 2018 om 13:18
82 Antwoorden / 30 Vragen

Epcot, lees ook uw eigen kwalificaties tav de mening van anderen voordat u oordeelt over vermeende respesctloosheid.
Ik heb dus een zeer negatieve mening over Ryan air en dat u dat onzinnig zwart maken noemt is uw mening.
Gelukkig is het hebben van meningen in Nederland niet strafbaar
alhoewel sommige mensen in heden en verleden dit graag anders zouden zien.
Verder wens ik uw een u voorspoedig nieuwjaar

ja
door jan4073 - Dec 28, 2018 om 14:10
83 Antwoorden / 3 Vragen

Het is zoals Panter22 en anderen hieronder schrijven. Het probleem is niet Ryanair maar de degelijkheid van jouw bewijsvoering. A het is een coulance regeling naar eigen goeddunken en B jij moet het bewijs leveren van overmacht. Een eigengeschreven briefje is echt geen bewijs. Iedereen kan dat wel schrijven. Dus moet je een dokters attest o.i.d hebben waarin de operatie datum vermeld staat en het bijbehorende advies van deze dokter dat hij het onverantwoord vind dat zij vliegt. Dan heb je dus kans dat Ryanair zelfs weigert om te haar te vliegen/vervoeren en dan normaal gesproken zonder problemen de ticket overschrijven naar een andere datum of op ander persoon en soms zelfs het geld terugstorten.

kl
door kleinealbert - Dec 28, 2018 om 16:52
16 Antwoorden / 2 Vragen

Zie bij RyanAir maar eens je geld terug te krijgen. Ook al staat het op hun website dat zij naar eigen goeddunken kunnen besluiten om geld terug te betalen, dan nog is het niet zeker of ze dat doen. Je kunt ook veel beter niet met deze maatschappij gaan vliegen..ze staan echt als schofterig bekend bij veel mensen.

BK
door BKwakkel - Dec 30, 2018 om 15:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Update:
vandaag kreeg ik een verrassend antwoord op een laatste mail die ik Ryan Air stuurde.
De kosten van de ticket worden door hen teruggestort.
Uiteindelijk heeft Ryan Air het dus toch netjes opgelost.

panter22
door panter22 Dec 30, 2018 om 16:46
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk, dat is een goed bericht. Gelukkig maar. Bedankt voor het terugmelden.

tijger1
door tijger1 Dec 30, 2018 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, bedankt voor het terugmelden en sterkte met uw vrouw.

ha
door harrybre - Dec 30, 2018 om 17:40
240 Antwoorden / Vragen

gevolg van goedkope tickets: service NUL.

pe
door peerk - Dec 31, 2018 om 08:26
1 Antwoorden / Vragen

Het afgelopen jaar is duidelijk genoeg gebleken dat deze maatschappij volkomen respectloos met klanten en personeel omgaat.
Ik heb derhalve besloten niet meer met Ryanair te vliegen ondanks de lage prijzen.
Er is altijd wel ergens in Europa een staking gaande.
Je bent er dus helemaal niet zeker van, of je nog op vakantie gaat, dan maar een paar centen meer.