be
door besselinkm Jun 9, 2020 om 19:32
Vakantie & reizen

Annuleren van een reis met een groep

Wij hebben met de familie een huisje voor 14 personen geboekt van heerlijkehuisjes.nl. Helaas kunnen zij het huisje niet aanbieden voor 14 personen, maar enkel voor 10 personen. Na gesprekken over een voucher en een extra huisje bijboeken met extra kosten voor ons (ons voorstel) kwam er helaas geen uitkomst. Ze kunnen alleen dit huisje aanbieden voor 10 personen en niet voor 14 personen waarvoor we geboekt hebben. Hierdoor moeten er dus mensen thuis blijven. Weet u misschien hoe dit zit?

Op internet: (wij zijn een familie met verschillende huishoudens. Vallen wij dan onder een vriendengroep?)

Vriendengroep en annulering

Kun je door de RIVM maatregelen niet meer met een groep vrienden naar een geboekt vakantieverblijf, dan ben je voor de annulering afhankelijk van de voorwaarden van de accommodatie. De aanbieder kan je de dienst namelijk wel leveren, maar je kunt er geen gebruik van maken.

Bij veel accommodaties staat in de voorwaarden dat je nog tot kort voor aankomst kosteloos mag annuleren. Staat dit er niet, dan kan het zijn dat je geen geld terug krijgt. Neem contact op met accommodatie en vraag na wat de annuleringsvoorwaarden zijn. Mogelijk kun je omboeken of krijg je een voucher aangeboden.

959 3 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jun 9, 2020 om 19:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zij kunnen dat huisje wel aanbieden, maar u kunt er blijkbaar met die groep niet verblijven. En voor wanneer staat die vakantie gepland?

be
door besselinkm Jun 9, 2020 om 19:37
Antwoorden / 1 Vragen

Over 2 weken. Volgend weekend.

Tr
door Trostomaat - Jun 9, 2020 om 20:03
239 Antwoorden / Vragen

Waarom kunnen ze dit niet aanbieden voor de 14 personen waarvoor geboekt is, maar wel voor 10? En waaruit blijkt dat? Heeft de verhuurder die mededeling gedaan?

be
door besselinkm Jun 9, 2020 om 20:54
Antwoorden / 1 Vragen

De gemeente heeft aangegeven dat er maar 10 mensen in een huisje mogen. Wij werden gebeld door het park waarop de huisjes staan en niet eens door heerlijkehuisjes.nl zelf.

alfatrion
door alfatrion - Jun 9, 2020 om 22:38
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt het recht om geheel of gedeeltelijk te ontbinden wegens een tekortkoming. Geheel als je perse met 14 man wilt gaan, gedeeltelijk (4/14e deel) als je met 10 man wilt gaan.