Annuleringsverzekering
Wij hebben een doorlopende reis-en annulerings verzekering bij Promovendum.
De vliegreis, huurauto en vakantiewoning waren allemaal los geboekt.
Op de dag van vertrek, we vertrokken vroeg in de morgen naar Schiphol, werd onze geboekte vakantiewoning geannuleerd door de eigenaar vanwege schade aan de woning. Deze woning was 7 maanden eerder geboekt. Aangekomen in Amerika, nog niet op onze eindbestemming, hadden we geen vakantiewoning voor ons hele gezin. Snel ter plekke gezocht en een nieuwe woning gevonden op de plek waar we wilden zijn. We konden daar helaas pas een dag later in. We hebben zodoende dus extra kosten moeten maken, o.a. hotelkosten, en onze vakantie is 1 dag later uiteindelijk pas begonnen. Promovendum wijst alle claims af van extra kosten en verloren vakantiedag. We vragen ons af of dit terecht is?
Wat staat er in voorwaarden?
Wat is de reden dat je claim wordt afgewezen?
Vakantie pas een dag later begonnen? Volgens mij begint je vakantie al op het moment dat je in het vliegtuig stapt af ben je een dag later weggegaan?
De eerste dag is door het tijdsverschil toch al niet echt een fijne vakantiedag dus wat is het probleem.
En ja ik weet heel goed waar ik het over heb, vaak naar Amerika geweest. En ja ook mijn vakanties zijn wel eens een dag laterm begonnen door reis omstandigheden zoals vertragingen, Orkanen enzovoort en heb soms wel eens vele extra kilometers moeten maken om uiteindelijk op de plaats van bestemming te komen. Heeft mijn vakantie nog nooit bedorven zelfs niet de eerste dag. Het was is/was niet anders en als je er het beste van maakt en positief blijft is het ook niet een verloren vakantie dag.
U doet een heleboel aannames...
Ik stel alleen een vraag.
Ik doe helemaal geen aannames maar geef mijn eigen mening wat ik zelf zou doen.
Maar blijkbaar is lezen niet je sterkste kant dus ook de voorwaarden van je verzekering niet en de afwijzing van de verzekering ook niet.
Heeft u de polisvoorwaarden wel doorgenomen?
Wij weten niet voor welk bedrag u verzekerd bent, of u aanvullingen heeft afgesloten.
U moet dus meer informatie geven, maar dan moeten wij de voorwaarden voor u doornemen.
https://www.promovendum.nl/doorlopende-annuleringsverzekering/dekking
Wereldwijd, dus excellent verzekering.
https://www.promovendum.nl/doorlopende-
annuleringsverzekering/downloads
Reden afwijzen: annuleren woning valt niet onder de annuleringsvoorwaarden
Had u de vakantiewoning rechtstreeks bij de verhuurder geboekt of via een tussen(organisatie), want ik denk dat u die kosten moet claimen bij de instantie waar u geboekt heeft. De reis op zich is niet geannuleerd.
Alles zelf geboekt
Het is maar de vraag of dit in aanmerking komt voor de verzekering. Immers is er een oorzaak en de veroorzaker zal de kosten moeten dragen. De verhuurder heeft op het laatste moment geannuleerd en is ook verantwoordelijk. Deze had of een alternatief moeten regelen, of de meerprijs moeten betalen.
Topantwoord
De annulerings verzekering betrekt een door u geannuleerde boeking, niet een door de eigenaaar geannuleerde boeking. Voor de schade door de annulering van de boeking door de eigenaar moet u de eigenaar (of diens annuleringsverzekering/aansprakelijkheidsverzekering) aanspreken.
Dank voor uw reactie, hier kan ik iets mee.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
2 stoelen niet goed winkel doet niets wat kan ik nog doen
6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan
na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet
nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt
wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan
maar geen antwoord
Lees meer
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer