Arke maakt fout, moet ik dan betalen?
Ik heb telefonisch een reis geboekt bij Arke. Nu 5 dagen voor vertrek kom ik erachter dat zij i.p.v. een enkele reis heen, een enkele reis terug hebben geboekt. Arke zegt nu dat het mijn schuld is dat ik het ticket niet goed gelezen heb. Omboekkosten komen nu voor mijn rekening en de oorspronkelijke aanbieding is niet meer van toepassing.
De reis kost nu meer dan het dubbele. Dit zou toch niet mogen. Zij hebben toch een foute boeking gemaa
[quote=mantelzorger52 schreef op donderdag 14 mei 2015, 12:11]Wat is er moeilijk aan een ticket lezen?
De TS heeft geen moeite met een ticket lezen; die heeft moeite met het feit dat hij/zij alleen maar terug zou kunnen. Wat normaliter niet de bedoeling is, men wil ook eerst heen en dan terug. (Niet in alle gevallen) maar in dit geval.
@emma33, je hebt inderdaad een probleem als je zaken telefonisch afhandelt, geen bewijs. En zelfs met een bewijs, ook dan is om boeken nog moeilijk. Helaas vette pech voor je.
Wanneer heeft u het ticket ontvangen is dat direct na de boeking geweest of pas 5 dagen voor vertrek?
Het lijkt mij dat u na uw telefonische boeking een bevestiging moet hebben gekregen per post of email. Wat stond daarop?
Kennelijk had u het ticket ook al enige tijd eerder ontvangen. U heeft toen niet gecontroleerd of alles daar juist op stond?
U kunt niet blindelings vertrouwen dat alles goed gaat. Eigen controle is noodzakelijk. Kennelijk is de termijn dat een en ander kostenloos kon worden gewijzigd voorbij.
In deze tijden van prijsvechters is het niet ongebruikelijk meer om met maatschappij A naar een locatie te vliegen en vervolgens met maatschappij B terug te keren. De kans op fouten wordt dan wel groter.
Hallo emma33,
Tja, dat is dus zonde geld.
Telefonisch boeken en dan niet zelf controleren of de doorgegeven gegevens wel goed verwerkt zijn na het ontvangen van het ticket.....
Toon maar eens aan dat de fout bij het reisbureau ligt. Dat lukt je dus niet.
Denk dat je je verlies maar moet nemen.
Toch een goede reis toegewenst.
Met vr.gr.
Ik vermoed dat hierover vast wat te vinden is in de algemene voorwaarden, zoals dat bij een fout de consument zijn geld terug krijgt of iets dergelijks. Ik zou de algemene voorwaarden dus even checken als ik jou was!
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels een (flauwe) reactie op een door mij gezonden email aan Arke ontvangen. Er staat in "wat vervelend voor u dat er een foute boeking is gedaan". Verder wordt ik geadviseerd telefonisch contact op te nemen met een 06-nummer. Aan het feit dat ik in de email vermeld heb dat ik (met wachten mee) 2 uur geprobeerd heb om tot een oplossing te komen wordt gewoon voorbij gegaan.
Nee, mantelzorger52 het is niet moeilijk om een ticket te lezen, maar normaal gesproken staat er op een ticket eerst de vertrekplaats vermeld. Op mijn ticket stond Amsterdam VANUIT Kefalonia. Ik ga de algemene voorwaarden er nog eens op na lezen, bedankt voor de tip julesvermiere. Ik ben echter bang dat ik mijn geld kwijt ben.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer