Bagage beschadigd
Mijn bagage is na een vlucht beschadigd teruggekomen uit Frankrijk met KLM.
Ik heb dit gemeld met bijbehorende foto's en kreeg een bevestiging van melding.
Ik hoorde er niets meer op en heb gemaild, geen reactie terug.
Nu vulde ik mijn boekingsnummer in en zag dat de status van de klacht "afgehandeld" is.
Maar ik heb geen reactie of vergoeding gekregen.
Ik heb weer gemaild, maar krijg geen reactie.
Wat kan ik het beste doen?
Dan maar even naar KLM bellen (020 - 649 9123)
U heeft toch wel een reisverzekering, dit soort zaken zit meestal in de standaarddekking.
De reisverzekering vergoed de dagwaarde, dat was bij mij € 6,- terwijl Transavia mij de hele koffer ( Princess traveler van 4 jr oud) vergoed heeft.
Ik zou nogmaals telefonisch contact zoeken bij KLM.
Vraag bij beschadiging/ kwijtraken altijd een P.I.R. formulier
Als uw bagage ernstig beschadigd is zou u een vergoeding kunnen krijgen.
Beschadigde bagage
Soms raakt uw bagage helaas beschadigd tijdens het vervoer. Een normale omgang met uw tas kan krassen, vlekken, kleine deukjes en andere gebruikssporen achterlaten. Voor deze kleinere schades zijn wij niet aansprakelijk. Is uw bagage erger beschadigd? Meld dit dan zo snel mogelijk bij de bagagebalie op de luchthaven.
Heeft u de schade ontdekt na het verlaten van de luchthaven? Geef dit dan binnen 7 dagen na aankomst aan ons door.
https://www.klm.nl/information/refund-compensation/baggage-compensation
U zult uit moeten zoeken wat er aan de hand is, er bestaan geen instaties die dat vóór u gaan doen, dus mailen, chatten en/of bellen.
Gelet dat wij uw gegevens en de foto's van de schade niet hebben zult U in actie moeten komen.
Kunt u omschrijven wat de schade was? (Of foto ervan sturen?)
Als al gezegd, contact op nemen met de KLM en zonodig schriftellijken eventueel aangetekend. Strikt formeel kunt u stellen dat men bij KLM in gebreke is om uw klacht naar behoren en zoals door KLM zelf aangegeven af te handelen. U kunt daarvoor dit als voorbeeld benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ Heeft u een rechtsbijstandsverzekering en/of reisverzekering , schakel dan de verzekeraar in.
Ik heb KLM gebeld met het genoemde telefoonnummer.
Ik had de schade moeten melden na 7 dagen, maar ik heb het pas na 9 dagen gemeld.
Vandaar dat het niet vergoed is.
De tas is gescheurd en de elektrische tandenborstel gebroken.
Weer een les voor een volgende keer.
Ik had de reisverzekering aan kunnen schrijven, maar wilde het eerst met KLM oplossen, omdat daar de fout lag.
Bedankt voor de reacties!
U praat over een tas en een gebroken tandenborstel. Heeft u zich wel eens verdiept hoe de lopende banden werken? Niet bepaald slim om dan met een zachte tas te gaan reizen. Bagage word opgestapeld in de karretjes naar het vliegtuig en worden in het ruim echt niet naast elkaar gelegd. Waarom dan een ander de schuld geven als uw bagage eigenlijk niet geschikt is?
Bedankt voor het terugmelden, en ja, neem volgende keer een stevig koffertje.
Bedankt voor de tips en reacties!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer