Henk Vinke
door Henk Vinke Apr 20, 2021 om 17:06
Vakantie & reizen

Bagage niet op schiphol

Geachte medewerker,

Afgelopen vrijdag ben ik teruggekomen uit Jemen. Mijn rugzak niet. Deze kwam zondag. Het eerste deel van de terugreis, Seyun Cairo, deed ik met de maatschappij Yemenia. De rest via Doha met Qatar Airways.

Ik werd dus zondag morgen opgebeld door Swissport (020 795 2700/2400, ams.mybag@swissport.nl  of .com). Zij vertelden mij, dat Qatar Airways de bagage niet thuis wil laten bezorgen, omdat het eerste deel met een andere maatschappij was gegaan. Het is niet bekend, waar het fout was gegaan. Ik heb contact gezocht met Qatar Airways (amsllqr@qatarairways.com, +974 4023 000 via de app), maar nog niets vernomen. Vele malen is bagage van mij in het verleden niet aangekomen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Mag een vliegtuigmaatschappij maar zo beslissen?

Wat zijn mijn rechten?

Bedankt alvast voor de moeite, die u heeft genomen.

Een vriendelijke groet.

Henk Vinke

3777 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 20, 2021 om 17:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je dan bij Qatar Airways geboekt of bij die andere maatschappij?

Alles over je rechten kan je overigens hier lezen: consuwijzer.nl/reizen-en-accommodaties/klacht/bagage-te-laat-kapot-kwijt-na-een-vlucht...

panter22
door panter22 - Apr 20, 2021 om 18:22
6599 Antwoorden / Vragen

Koop een treinkaartje naar Schiphol en haal de rugzak op.

rj
door rjw - Apr 20, 2021 om 21:18
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Voor zover ik weet is het thuis bezorgen (of naar een andere verblijfplaats) van lost luggage een extra service van een luchtvaartmaatschappij, geen recht.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 20, 2021 om 22:07
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vermoedelijk bij de 1e fout gegaan,
de nr2 heeft dit de volgende dag voor jou meegenomen.

De nr 1  moet deze bij jou bezorgen maar geen persoon op Schiphol voor dit te regelen.
De Nr2 gaat  geen kosten maken voor andermans fouten.

Jammer maar nu zelf maar ophalen.
Dat is risico van bij  2  firma's een ticket kopen.

aurora1
door aurora1 - Apr 21, 2021 om 00:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou maar heel snel naar Schiphol gaan om die rugzak op te halen voordat die nog meer een eigen leven gaat leiden en u het ding straks kwijt bent.

ay
door ayadov77 - Sep 11, 2021 om 18:37
1 Antwoorden / Vragen

we moesten 90 minuten wachten op onze bagage, stel je voor na 9 uur vliegen.
  we hadden een boeking bij express-taxi.nl kudos voor de taxichauffeur die ons op Schiphol opwachtte, we weten nog steeds niet wie we de schuld kunnen geven? Transavia of Schiphol Airport.

tijger1
door tijger1 Sep 11, 2021 om 18:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De schuld van wat?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Sep 11, 2021 om 19:09
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Er is altijd kans op vertraging,  controle of  tekort personeel,  net als later landen.

Als je een Taxi op tijd bestelde of  met vluchtnummer?

De schiphol taxi   die ik wel eens nam   is vertraging ongeacht oorzaak nooit probleem geweest.

Meestal stond deze klaar, soms even wachten want ook file op de A4  is mogelijk.

Tussen landen en  bagage hebben zit wel vaker veel tijd.

Express taxi nooit gehoord en lees eerst de voorwaarden voor je iets boekte.

rj
door rjw Sep 12, 2021 om 10:38
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Blijkbaar zijn we al zover dat we bij een tegenslag eerst kijken wie we de schuld kunnen geven. Dat wordt nog wat als je een keer echt iets vreselijks meemaakt in het leven.

Donuts
door Donuts Sep 12, 2021 om 11:38
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Je hebt toch niet zelf 9 uur gevlogen? Dat lijkt me inderdaad vermoeiend. Maar je mag gerust mij de schuld geven, hoor.

panter22
door panter22 Sep 12, 2021 om 17:18
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt geen garantie dat de bagage binnen een half uur van de band rolt.
Blijft de taxi niet wachten, dan kun je 2 dingen doen.
Naar huis zonder bagage en deze later ophalen.
Of wachten en de taxi missen.

ay
door ayadov77 Sep 16, 2021 om 23:22
1 Antwoorden / Vragen

As you all noteced that my Dutch isn't perfect, and that made 5 reactions to my initial comment, all I wanted to say that if I wanted to review my experience who should I blame? is it Schiphol Airport or Transavia?
I know that some times luggage can be delayed, but this was different, the indications on Schiphol App and on the flight arrival screen was all wrong, no one was there to explain the situation, so according to Schiphol App the baggage was already on the band, but we had to wait for another hour extra.

as for the booked taxi, the driver was tracking our flight accordingly, and he was on time, schiphol taxi drivers rely on Schiphol App for flight updates.  but when the app gives wrong timing or not updating, in our case driver thought our luggage already arrived (according to Schiphol App) while we were still waiting. really 5 star taxi service

aurora1
door aurora1 Sep 17, 2021 om 03:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dit is een Nederlands forum. Dus graag in het Nederlands. En dit forum is niet om te klagen en te zeuren, daar zijn we niet voor.
Wij hier lossen overigens niet vertraagde vluchten op, doen niet aan het zoeken naar bagage van anderen.
Ik wil overigens wel de schuld delen met @sprietje.
Als u niet tegen vertragingen e.d. kunt, kunt u maar beter niet reizen.
Maar waarom kaapt u een oud topic van april, bijna een half jaar geleden, van een ander? Dat ging toch niet over u? U kunt toch zelf een nieuw topic beginnen?

ro
door ronny530 - Sep 12, 2021 om 11:18
2779 Antwoorden / 41 Vragen

De terugreis is door Qatar Airways uitgevoerd dus is die maatschappij ook verantwoordelijk voor uw bagage. Als Qatar Airways het beleid heeft dat u uw bagage zelf dient af te halen dan valt aan dat beleid niet te tornen want u bent met de algemene voorwaarden akkoord gegaan. De meest handige manier is de bagage zelf afhalen en bij een volgende vliegreis goed op te letten of uw bagage op de juiste manier gelabeld wordt.

gerbera
door gerbera Sep 12, 2021 om 11:44
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Denk dat de tS na 4½ maand de bagage inmiddels wel in het bezit heeft☺

ro
door ronny530 Sep 12, 2021 om 12:11
2779 Antwoorden / 41 Vragen

Heel dom van mij ik heb niet op de eerste plaatsing datum gelet.

gerbera
door gerbera Sep 12, 2021 om 16:01
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Geeft niet, er was u nog iemand voor die zijn ongenoegen hier kwijt moest en daardoor de ouwe meuk naar voren haalde..