ru
door rubber Jul 11, 2009 om 20:27
Vakantie & reizen

Bepaald de campingeigenaar de hoogte van mijn planten in de tuin?

ik sta al 17 jaar op dezelfde camping en nu heeft de camping eigenaar
besloten dat ze hoge groene hagen niet mooi vind
nu wil ze dat ik een haag van 180 cm hoog van coniveren terugsnoei naar oorspronkelijk 15 cm maar uiteindelijk mag hij 170 cm hoog zijn.
de haag staat in mijn tuin met een houten hekje ervoor en een plantenbak aan de buitenkant. in hoeverre mag zij deze regel ineens invoeren? en volgens haar mag zij wettelijk bepalen hoe hoog al mijn planten in mijn tuin zijn.
ik schijn geen rechten te hebben op dat gebied maar ik mag wel de huur van het stuk grond betalen.
in hoeverre staat zij in haar recht om deze eis te maken?

1772 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 11, 2009 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ligt eraan, is de camping bij Recron aangesloten dan staat er wellicht iets over in het regelement maar dat zou je dan even moeten nakijken en dat zal dan niet zomaar gewijzigd kunnen worden. ( Recron website - RECRON-voorwaarden   )

In het andere geval heb je gewoon pech, je staat op terrein van eigenaar en die kan eisen hieraan verbinden, ik denk dat al die verstopte hokjes achter hoge hagen de gezelligheid en saamhorigheid op zo`n camping ook niet ten goede komt dus kan me er wel iets bij voorstellen, het is geen hut op de hei tenslotte.

Succes,

ve
door verwijderd - Jul 11, 2009 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

--maar ik mag wel de huur van het stuk grond betalen.--

Dat is natuurlijk onzin, ik huur ook een huis met tuin maar ik kan daar ook niet onbeperkt m`n gang gaan....... ik mag ook geen haag van 180 voor/in de voortuin zetten van de woningbouw. (en van de gemeente - gemeenteverordening wellicht ook niet ).

ve
door verwijderd - Jul 11, 2009 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag rubber,

Kun je niet beter mede lotgenoten (dus bondgenoten) zoeken op de camping en met dat groepje een goed gesprek aangaan met de eigenaar?

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2009 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Terugsnoeien naar 15 cm, is natuurlijk kolder. Terugsnoeien naar bijv. 1.60 is redelijk. bij uitgroei is hij dan 1.70. Als u dan 2x per jaar de heg knipt wordt hij ook niet hoger.

Vaak worden op campings nog veel strengere eisen gesteld, dus dit is nog heel redelijk. Dat u het stuk grond huurt is niet van belang. Zelfs als u het stuk grond in eigendom had zou de toezichthouder eisen kunnen stellen omtrent erfafscheidingen. Dit is ook het geval bij koopwoningen en huurwoningen in bijv.Zeist, ook hier mogen erfafscheidingen achter de woning niet hoger zijn dan 1.80, maar erfafscheidingen in de voortuin niet hoger dan 0.80.

Ik zou er geen drama van maken en zorgen dat de hoogte niet boven die 1.70 uitkomt.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2009 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo rubber, waar maak je je druk om, achter een haag van 1,7 meter heb je genoeg privacy. Voor de duidelijkheid; Kampeerders, of je nou een huisje, tent of caravan hebt, hebben geen rechten. Het huurcontract
is meestal maar een jaar geldig, lees het maar goed na, de eigenaar kan doen en laten wat hij wil. Kijk maar wat Rotterdam met de eigenaren van de huisjes in Hoek van Holland doet en dat bestaat al zo'n 80 jaar.
Ik zou me maar rustig houden, is beter voor de gezondheid, en terugsnoeien naar 1.7meter.
Fijne vakantie.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2009 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Succes

ve
door verwijderd - Jul 13, 2009 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste rubber, de campingeigenaresse staat volledig in haar recht, het is haar/zijn terrein, het zijn in principe haar/zijn coniferen, en de eigenaresse van de camping mag bepalen hoe hoog deze coniferen maximaal mogen opgroeien, sterker nog: Als u het niet doet, dan mag de camping eigenaar/eigenaresse ze zelfs snoeien! U huurt een stuk grond, u mag conform het reglement recron, eigenlijk nog niet eens een afscheiding plaatsen...

Waarom maakt u zich nu zo druk om die rottige 15 centimeter...ze vindt de hoge coniferen niet mooi makend voor haar camping, kan mij daar wel iets bij voorstellen, je kunt toch een conifeer (die wel 10 meter hoog kunnen groeien, ligt aan het soort) niet zo hoog op laten groeien....Ze heeft gewoon recht op haar eigen terrein, om te bepalen wat er op haar grond zoal wordt geplaatst, ook die begroeiing hoort daar dan bij. Ik vindt het een vrij normale zaak, en zoveel is dat toch niet gevraagd? Je zit toch op de camping voor de gezelligheid, toch niet voor andermans ergernis...Je gaat je toch niet verschuilen achter veel te hoge coniferen dan...

Succes met het 'snoeien': even een (electrische)heggenshaar eroverheen, en klaar is kees..15 cm, waar praat je dan nog over...

Groeten, Henri

ve
door verwijderd - Jul 13, 2009 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Rubber , ja zeer zeker kan de campingeigenaar dat bepalen , zelfs als de grond je eigendom is , en je niet huurt , heb je je aan bepaalde maten ( hoogte ) te houden , aan de voorkant van een perceel is vaak maar 140 cm het max. Aan de achterkant , is 170 cm meer dan redelijk , en geloof me , als je eenmaal je stukje grond gekocht zou hebben , dan krijg je nog meer te maken met allerlei wetjes en bepalingen , wees maar blij dat je kan huren, de meeste campings gaan op de schop , en uit eigen ervaring weet ik dat het er dan niet leuker op wordt .Het voelt misschien niet eerlijk,omdat het u planten zijn , maar geloof me een goed gesprek met de eigenaar  lost veel meer op dan stress , misschien moet het van de gemeente wel aangepast worden. ga gewoon praten suc6