te
door tervla Sep 7, 2008 om 11:42
Vakantie & reizen

Beschadiging pvc vloer

In onze gloednieuwe toercaravan ligt een pvc vloer(tje). Er zijn enkele druppels antimuggengel op gevallen waar wij niet direct erg in hadden, zodat de toplaag nu aangetast is. Iemand enig idee hoe we deze schade zoveel mogelijk kunnen herstellen?

3478 6 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Sep 7, 2008 om 15:18
2308 Antwoorden / 28 Vragen

met een polijst middel als het een effe kleur is . anders niet aan beginnen want het word alleen maar erger. is het alleen verkleurd dan is licht overschilderen een optie.

wolfenjong
door wolfenjong - Sep 7, 2008 om 15:22
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Je zou met jiff of een ander schuurmiddel voorzichtig aan een doekje voorzichtig het plekje behandelen met een draaiende beweging, spoel het daarna goed af, is het plekje dan wat schraal geworden gebruik dan kunststof autocleaner, wat misschien ook al voldoende is voor de plek als deze maar oppervlakkig is.

succes er mee

te
door tervla - Sep 8, 2008 om 09:39
8 Antwoorden / 8 Vragen

De beschermlaag is door een antimuggengel (die wij normaal op onze huid smeren) gewoon weggevreten op een paar kleine plekjes. De vraag is dus: hoe kun je zo'n toplaag plaatselijk terugkrijgen.

wolfenjong
door wolfenjong - Sep 8, 2008 om 11:21
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Wist niet dat antimuggengel zo achresief is, maar goed, u zou even met een priem een klein gaatje in het zeil kunnen maken om meer hechting te krijgen op het zeil,en maak het eerst goed vetvrij, ik weet niet wat het voor kleur is, naar je zou het gaatje kunnen vullen met pvc lijm voor zacht kunsttof, of met een lijmpistool waar je een lijmpatroon in moet doen, of wat siliconekit op kleur, strijk het wel meteen glad, met een plumuurmes, dat je een beetje nat maakt, als de kleur niet uitmaakt zou ik het pvc lijm doen, daar dit de beste hechting geeft.

succes er mee.

wolfenjong
door wolfenjong - Sep 8, 2008 om 11:32
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Nog even je moet alleen de siliconenkit afstrijken met een plamuurmes, dus niet de lijmen die moet je in een keer zo opvullen dat het oppervlak vlak is.

nogmaals succes.

jftm
door jftm - Sep 23, 2008 om 22:10
182 Antwoorden / 5 Vragen

Geachte Tervla,
Voor een gloednieuwe caravan zou ik het eens proberen bij de dealer waar u hem gekocht heeft. Vaak valt daar wel mee te praten. Ze hebben er belang bij om u tevreden te houden.
Rommelen met allerlei lapmiddelen vind ik in zo'n geval zonde.
Het moet toch mogelijk zijn, met een eerlijke uitleg, hier uit te komen.
Ik stel me een nieuwe vloerbedekking voor. U zou eens moeten weten hoe makkelijk die aan te brengen zijn.
Als dit gebeurd is kan het een overweging zijn om daarna een losse bedekking op de vaste laag te leggen; een lekker zacht tapijtje bijvoorbeeld...restanten zat bij de tapijtboeren!
Als het vervangen niet lukt kunt u dit laatste sowieso overwegen.
Groet van John