ja
door jaaptenhave Mar 26, 2009 om 13:12
Vakantie & reizen

Biedingen <a href="//vakantieveilingen.nl?" target="_blank">www.vakantieveilingen.nl?</a>

Sinds een paar dagen ben ik actief de biedingen op de website www.vakantieveilingen.nl aan het volgen en volg ik specifiek de biedingen op het arrangement bij de zwaluwhoeve te harderwijk. Nu heb ik het vermoeden dat de prijs wordt opgedreven door mensen die bieden en nooit iets afnemen. Is dit meer mensen opgevallen? Vaak beginnen deze personen met een bod van bijvoorbeeld €50,- en bieden tussendoor mee om de prijs op te voeren. Nog nooit heb ik een dergelijke bieder ook het product zien afnemen.

4289 9 Rapporteer

kiran
door kiran - Mar 26, 2009 om 14:20
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@jaaptenhave

Dit komt vaker voor. Dito op Marktplaats. Veilingen.

Ook nooit opgevallen als je uit eten gaat in een restaurant, dat ze je indien plaats, altijd voor een raam zetten? Maw 'kom binnen, klandizie genoeg, dus zal wel goed zitten hier'?

Lokkertjes ........ maar dat bieden, ach, ben/zit je zelf bij. Toch? En is ook wel een beetje sport. Succes gewenst met een mazzeltje!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 26, 2009 om 19:04
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Jaap,

Dit kunstmatig de prijs opdrijven komt op ALLE veilingen, ook bij huizenveiling, voor. Sommige opdrijvers krijgen er zelfs voor betaald. Het hoort bij het wezen van een veiling en is niet strafbaar.

Ik ben jaren voor een vereniging op vrijwillige basis veilingmeester geweest.
Daar maakte ik een keer mee dat zo'n opdrijver die even niet oplette tegen zichzelf opbood. Het mooiste was dat ie er zelf aan bleef "hangen".

Dolle pret, want 10 % van de omzet ging naar de clubkas.

Hardware ERror MAN.

di
door diatam - Apr 4, 2009 om 09:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Jaap,

Ik heb wel een zwaluwhoeve arrangement "gewonnen" voor 98 euro. En dat is op zich een mooie prijs voor 2 personen. Dit is gebeurd op 22 maart en ik dacht mooi een internetveiling de afhandeling zal wel snel gebeuren en dan gaan we met de paasdagen naar de zwaluwhoeve. Maar dat had ik mis, het bedrag is inmiddels afgeschreven maar het versturen van de emailcode gaat minimaal 4 weken duren!!??? Heb hier per email over geklaagd bij vakantieveilingen.nl maar tot op heden geen reactie. Dus wil je binnenkort naar de zwaluwhoeve dan moet je niet bij vakantieveilingen wezen. Ik heb mijn bod overigens geplaatst in de laatste 15 seconden van de veiling.

anromax
door anromax - Apr 29, 2009 om 16:06
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb dat vermoeden eerder gehad het is opvallend dat de veilingen van Zwaluwhoeve die zo'n beetje 24-uur per dag om de 15 minuten geveild worden nooit eens voor laag bedrag weggaan.

Wat mij nog meer stoort aan deze veiling is dat het bedrag waar je de veiling voor hebt gewonnen zonder dat je daar vooraf toestemming voor hebt gegeven van je rekening wordt afgeschreven. Nergens in de voorwaarde of de veiling kan je terug lezen dat je daarmee accoord gaat.

Hierdoor is het wel erg makkelijk om misbruik te maken van iemand zijn gegevens.

(Ook bij de veiling van Thermen Romana gebeurd deze handeling van ongevraagd het bedrag van je rekening afschrijven)

Ik vraag mij af of dit zomaar mag en ik heb in ieder geval geprotesteerd hiertegen en mijn rekeningnummer uit mijn account verwijderd.

anromax
door anromax - Apr 29, 2009 om 16:23
4 Antwoorden / 0 Vragen

En ook vandaag heb ik even de site gevolgd en idd alle veillingen van de Zwaluwhoeve starten met een beginbod van euro 50 of hoger en dat in tegenstelling tot de andere veilingen die over het algemeen met een bedrag van 1 euro tot 5 euro starten.

De bieder is steeds dezelfde persoon die bovendien over zichzelf heen gaat zitten bieden!?? Bovendien wint hij nooit een veiling. Ik kan mij niet voorstellen dat je heel de dag gaat zitten bieden en nooit een keer de veiling wint.Je kan je in ieder geval niet aan de indruk ontrekken dat het niet eerlijk gaat.

En wat hier eerder gezegd is dat het bij elke veiling voorkomt betwijfel ik, op de veilingsite Ebay wordt je er in ieder geval voor gestraft en je account geblokkeerd als het wordt vastgesteld.

ba
door babelle1 - Jun 3, 2009 om 13:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook mij is opgevallen dat bepaalde personen de prijs bewust opdrijven.Kijk maar eens naar alle veilingen, het is iedere keer en bepaald persoon. Ik bedoel maar, in een keer € 25 meer bieden is nou niet bepaald de manier om je doel te bereiken op een veilingsite: Goedkoop iets aanschaffen. En ja, je bent er zelf bij met bieden, maar door die grapjassen wordt het ook voor anderen vrijwel onmogelijk een koopje te 'scoren' . Ik heb ook vakantieveilingen hier al een paar keer over gemaild, maar ook ik kreeg totaal geen reactie terug, dus wat dat betreft gaat bij mij de stelling op "wie zwijgt stemt toe".

ba
door bassie85 - Jun 9, 2009 om 21:35
6 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Jaap,

Goed dat je dit onderewerp ten gehore brengt.

Gisteren heb ik zelf voor 50 euro een weekend weg verkregen, Hiervoor had ik al meerdere dingen geboden waaronder ook de zwaluwhoeve. Deze beginnen pas rond een eurotje of 50 wat idd vreemd is. Maar het kan wel voor een leuke prijs!!!

holpen
door holpen - Jun 10, 2009 om 00:21
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, als je even de voorwaarden op de site leest, dan moet je toch duidelijk worden dat je verplicht bent de "gewonnen" aanbieding voor het geboden bedrag af te nemen  en ergens staat ook nog een regeltje dat het betreffende bedrag van de opgegeven rekening zal worden afgeschreven. Door het opgeven van deze gegevens ga je hiermee akkoord.

ma
door mallwitz - Aug 5, 2009 om 09:51
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb zelf alleen maar positive ervaringen. 4 overnachtingen incl. ontbijt voor 2 personen in Thüringen voor EUR 53,-. Betaald via Ideal en binnen 2 minuten voucher ontvangen en direkt gebeld en geboekt. -Trouwens wij hadden een schitterende midweek- Hetzelfde voor Hotel Nobis 2 overnachtingen voor EUR 38,- Bij het hotel moesten wij nog het ontbijt afrekenen maar dit stond vermeld en daar had ik rekening mee gehouden bij het bieden. Dat veel mensen hoog bieden is een terechte klacht. Vooral vlak voor de zomervakantie was het op de site een gekte. Veel van deze gewonnen veilingen zag ik later voor de dubbele prijs op marktplaats. Er zijn dus mensen die hier geld mee willen verdienen. Jammer dat maakt het kapot voor andere mensen. Gewoon niet bieden als het bedrag te hoog wordt!!!!! ---Waarschuwing:En vooral niet kopen op marktplaats!!!!!!  Jij kunt hier als je pech hebt een reeds gebruikte voucher kopen. De voucher ontvang je namelijk per email en kun je onbeperkt printen. Altijd eerst bij het hotel navragen of het nummer al gebruikt is. Dit hebben wij van onze hotelier in Thüringen gehoord. Die had inmiddels 3 van dat soort gevallen.