Geert Gerritsen
door Geert Gerritsen Mar 10, 2021 om 11:54
Vakantie & reizen

Bij wie ligt de bewijslast dat een bedrag betaald is?

Ik heb van Cheapticktes een bedrag van €66,- tegoed, wat door CT bevestigd is. Cheaptickets zegt het geld overgemaakt te hebben naar de door mij opgegeven bankrekening, maar ik heb niets ontvangen. Ik kan dat bewijzen aan de hand van een overzicht van mijn banktransacties. Die heb ik aan CT toegestuurd. Desondanks blijft CT melden dat zij het geld overgemaakt hebben. Telefonisch contact met CT is niet mogelijk, de e-mails worden in het Engels beantwoord. Wie is nu verantwoordelijk dat het geld op mijn rekening wordt bijgeschreven?

7107 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 10, 2021 om 14:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is zo goed als onmogelijk om aan te tonen dat iets niet ontvangen is, in ieder geval is een overzicht van transacties onvoldoende bewijs omdat de volledigheid van de overzicht vrijwel niet aan te tonen is. CT zou wel kunnen aantonen dat geld overgemaakt is, of ze daartoe verplicht zijn weet ik niet.

mahadma
door mahadma - Mar 10, 2021 om 15:06
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Mijnsinziens kunnen zij heel eenvoudig een betaalbewijs van hun bank account  maken voor deze specifieke betaling. Stuur ze een email/gelijke brief met betaalverzoek  OF betaalbewijs. Een en ander binnen 10 dagen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Mar 10, 2021 om 17:12
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Wanneer  was hun betaaldatum?

En is het klaargezet met afwachting goedkeuring leidingevende?
Dat doen  meerdere bedrijven....

Of trage bank elders,  USA  enkele die ook traag waren meegemaakt.
Tusssen afschrijven daar en mijn ontvangst  17 dagen tussen!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 10, 2021 om 20:05
2056 Antwoorden / Vragen

Zij zijn verantwoordelijk aan te tonen dat ze betaald hebben waarmee u naar uw bank kan om verhaal te halen, tenzij zou blijken dat men het helemaal niet aan u heeft overgemaakt, dan heeft u een tweede ronde met CT.

Geert Gerritsen
door Geert Gerritsen - Mar 11, 2021 om 16:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het bedrag is 8 juni 2020 (!) door Cheaptickets gestort, aldus hun zegsman. Op 2 maart 2021  vroeg men mij na het zoveelste mailtje om mijn bankaccount gegevens te mailen, zodat ze het geld konden overmaken: Dear Geert, ​Thank you for your email.

Due to change in your bank account details, we would like to request you to fill in your new bank details. If we receive your new bank details we will proceed with the payback. We therefore ask you to kindly share below details with us so we can transfer your refund:

Ik heb de gegevens gemaild en op 9 maart kreeg ik een mail van een andere medewerker dat het geld op 8 juni 2020 is overgemaakt: .

Dear Greet,  Thank you for the provided information. This e-mail is to confirm that your refund has been successfully processed on 8 Jun 2020 at 16:17 with EUR 66.00

Please bear in mind that it depends on your bank or credit card company when you receive the money back into your account. We can’t influence their part of the refund process.​​​​

Daarna is het weer stil.......  Bizarre club, die Cheaptickets.

Geert Gerritsen
door Geert Gerritsen - Mar 12, 2021 om 13:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit vervolgbericht ik op 12 maart:

Thank you for your e-mail, We apologize for the inconvenience, ​

Thank you for your bank details, We have assigned your case to our financial team, They will handle it and do the necessary, We are sorry for the delay, ​

Your patience and collaboration are so much appreciated.

Zou het geld dan toch overgemaakt worden?

diumenge
door diumenge Mar 12, 2021 om 14:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Probleem met dat soort bedrijven is dat natuurlijk geen map met bankafschriften hebben, zodat ze jou betaling even kunnen opzoeken en een kopie kunnen opsturen. Echter, in hun betalingssysteem en het daaraan gekoppelde systeem om te bankieren zou dat wel te achterhalen moeten zijn. Ik zou toch maar dringend om een betalingsbewijs gaan verzoeken als ze blijven volhouden dat het al is overgemaakt, tenzij ze het natuurlijk nu alsnog gaan overmaken.

tr
door truvanu Mar 12, 2021 om 15:02
51 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, daar ziet het -gelet op de tekst- wel naar uit.

mo
door mof - Mar 12, 2021 om 14:57
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft het geld pas ontvangen zodra het op uw bankrekening is bijgeschreven. Tot dan is cheaptickets verantwoordelijk en moet uitzoeken wat er met het geld is gebeurd.