Bij wie ligt de bewijslast dat een bedrag betaald is?
Ik heb van Cheapticktes een bedrag van €66,- tegoed, wat door CT bevestigd is. Cheaptickets zegt het geld overgemaakt te hebben naar de door mij opgegeven bankrekening, maar ik heb niets ontvangen. Ik kan dat bewijzen aan de hand van een overzicht van mijn banktransacties. Die heb ik aan CT toegestuurd. Desondanks blijft CT melden dat zij het geld overgemaakt hebben. Telefonisch contact met CT is niet mogelijk, de e-mails worden in het Engels beantwoord. Wie is nu verantwoordelijk dat het geld op mijn rekening wordt bijgeschreven?
Het is zo goed als onmogelijk om aan te tonen dat iets niet ontvangen is, in ieder geval is een overzicht van transacties onvoldoende bewijs omdat de volledigheid van de overzicht vrijwel niet aan te tonen is. CT zou wel kunnen aantonen dat geld overgemaakt is, of ze daartoe verplicht zijn weet ik niet.
Mijnsinziens kunnen zij heel eenvoudig een betaalbewijs van hun bank account maken voor deze specifieke betaling. Stuur ze een email/gelijke brief met betaalverzoek OF betaalbewijs. Een en ander binnen 10 dagen.
Wanneer was hun betaaldatum?
En is het klaargezet met afwachting goedkeuring leidingevende?
Dat doen meerdere bedrijven....
Of trage bank elders, USA enkele die ook traag waren meegemaakt.
Tusssen afschrijven daar en mijn ontvangst 17 dagen tussen!
Zij zijn verantwoordelijk aan te tonen dat ze betaald hebben waarmee u naar uw bank kan om verhaal te halen, tenzij zou blijken dat men het helemaal niet aan u heeft overgemaakt, dan heeft u een tweede ronde met CT.
Het bedrag is 8 juni 2020 (!) door Cheaptickets gestort, aldus hun zegsman. Op 2 maart 2021 vroeg men mij na het zoveelste mailtje om mijn bankaccount gegevens te mailen, zodat ze het geld konden overmaken: Dear Geert, Thank you for your email.
Due to change in your bank account details, we would like to request you to fill in your new bank details. If we receive your new bank details we will proceed with the payback. We therefore ask you to kindly share below details with us so we can transfer your refund:
Ik heb de gegevens gemaild en op 9 maart kreeg ik een mail van een andere medewerker dat het geld op 8 juni 2020 is overgemaakt: .
Dear Greet, Thank you for the provided information. This e-mail is to confirm that your refund has been successfully processed on 8 Jun 2020 at 16:17 with EUR 66.00
Please bear in mind that it depends on your bank or credit card company when you receive the money back into your account. We can’t influence their part of the refund process.
Daarna is het weer stil....... Bizarre club, die Cheaptickets.
Dit vervolgbericht ik op 12 maart:
Thank you for your e-mail, We apologize for the inconvenience,
Thank you for your bank details, We have assigned your case to our financial team, They will handle it and do the necessary, We are sorry for the delay,
Your patience and collaboration are so much appreciated.
Zou het geld dan toch overgemaakt worden?
Probleem met dat soort bedrijven is dat natuurlijk geen map met bankafschriften hebben, zodat ze jou betaling even kunnen opzoeken en een kopie kunnen opsturen. Echter, in hun betalingssysteem en het daaraan gekoppelde systeem om te bankieren zou dat wel te achterhalen moeten zijn. Ik zou toch maar dringend om een betalingsbewijs gaan verzoeken als ze blijven volhouden dat het al is overgemaakt, tenzij ze het natuurlijk nu alsnog gaan overmaken.
Ja, daar ziet het -gelet op de tekst- wel naar uit.
U heeft het geld pas ontvangen zodra het op uw bankrekening is bijgeschreven. Tot dan is cheaptickets verantwoordelijk en moet uitzoeken wat er met het geld is gebeurd.
Als je nog twijfelt bij wie de bewijslst ligt, gisteren in mr. Frank Visser, wordt u al geholpen:
https://www.kijk.nl/programmas/mr-frank-visser-wordt-u-al-geholpen/PwVXZ24t9Ou/seizoen/151550504050/afleveringen/video/empty_episode-mr-frank-visser-wordt-u-al-geholpen-s1-e134-2021-03-11/U1Q1udjouX2
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer