ON
door ONSPSV Dec 16, 2015 om 13:40
Vakantie & reizen

Vliegtuigmaatschapijen die boekingen annuleren!

Beste Mensen,



Afgelopen oktober hadden wij een vlucht geboekt naar Manchester om PSV aan het werk te zien.


Nadat wij een boekings bevestiging hadden gekregen van de vluchtmaatschappij kregen wij een dag later te horen dat vanwege de drukte onze boeking er niet door was gekomen. Wegens de drukte waren de prijzen natuurlijk de dag erna alweer gestegn naar absurde hoogtes.



Deze week gingen we vol goede moed zitten voor de loting, toen Atletico Madrid uit de koker kwam waren hebben we direct weer geboekt.


Maar nadat we geen bevestiging kregen hebben we maar eens gebeld, de medewerker zei dat hij niet met zekerheid kon zeggen of we op de vlucht zaten maar er zou een passend alternatief aan worden geboden. De volgende dag kregen wij het passend alternatief aangeboden om maarliefst € 146 euro per persoon bij te betalen. De vlucht kosten per persoon €150, dus het is bijna het dubbele. Hier gaan wij natuurlijk niet mee akkoord. 


 


Tevens zegt de maatschappij dat wij nu 3-4 dagen moeten wachten tot wij ons geld weer terug krijgen. Dit vind ik helemaal absurd!


 


Nu is mijn vraag, kunnen die vliegtuigmaatschappijen gewoon onze boeking annuleren. Zonder ook maar even de moeite te nemen om te bellen of een echt passend alternatief te geven. Twee keer hadden we het geld al overgemaakt en twee keer zeiden ze dat er een update of storing was.


 


Met vriendelijke groet


Niels

1411 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

pi
door pieterwolters - Dec 16, 2015 om 14:30
3610 Antwoorden / 0 Vragen
10

Ja, dat kunnen ze. Er is geen wettelijke verplichting om klantvriendelijk te zijn. Het is alleen maar handig voor het bedrijf zelf om klantvriendelijk te zijn, zodat klanten terug blijven komen. Ik neem aan dat jij niet meer bij deze maatschappij gaat boeken.

ON
door ONSPSV Dec 16, 2015 om 14:47
Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind niet dat dit met klantvriendelijkheid heeft te maken. Ik vind het niet kunnen dat ze ons geld niet meteen terug geven, en dat ze melden een passend alternatief aan te bieden. Als ik dan denk aan een passend alternatief dan denk ik niet aan het dubbele vragen!

mahadma
door mahadma Dec 16, 2015 om 16:50
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Er spelen hier vele zaken een rol, beschikbare stoelen, drukte en gewildheid. (denk even aan kerst arrengementen, die zijn ook duurder als in maart .......)

anderzijds: Ik vind het niet kunnen dat ze ons geld niet meteen terug geven Binnen 3, 4 dagen is vrijwel direct, u bent niet hun enige klant.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer