ON
door ONSPSV Dec 16, 2015 om 13:40
Vakantie & reizen

Vliegtuigmaatschapijen die boekingen annuleren!

Beste Mensen,

Afgelopen oktober hadden wij een vlucht geboekt naar Manchester om PSV aan het werk te zien.

Nadat wij een boekings bevestiging hadden gekregen van de vluchtmaatschappij kregen wij een dag later te horen dat vanwege de drukte onze boeking er niet door was gekomen. Wegens de drukte waren de prijzen natuurlijk de dag erna alweer gestegn naar absurde hoogtes.

Deze week gingen we vol goede moed zitten voor de loting, toen Atletico Madrid uit de koker kwam waren hebben we direct weer geboekt.

Maar nadat we geen bevestiging kregen hebben we maar eens gebeld, de medewerker zei dat hij niet met zekerheid kon zeggen of we op de vlucht zaten maar er zou een passend alternatief aan worden geboden. De volgende dag kregen wij het passend alternatief aangeboden om maarliefst € 146 euro per persoon bij te betalen. De vlucht kosten per persoon €150, dus het is bijna het dubbele. Hier gaan wij natuurlijk niet mee akkoord.

Tevens zegt de maatschappij dat wij nu 3-4 dagen moeten wachten tot wij ons geld weer terug krijgen. Dit vind ik helemaal absurd!

Nu is mijn vraag, kunnen die vliegtuigmaatschappijen gewoon onze boeking annuleren. Zonder ook maar even de moeite te nemen om te bellen of een echt passend alternatief te geven. Twee keer hadden we het geld al overgemaakt en twee keer zeiden ze dat er een update of storing was.

Met vriendelijke groet

Niels

1411 1 Rapporteer

Topantwoord

pi
door pieterwolters - Dec 16, 2015 om 14:30
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat kunnen ze. Er is geen wettelijke verplichting om klantvriendelijk te zijn. Het is alleen maar handig voor het bedrijf zelf om klantvriendelijk te zijn, zodat klanten terug blijven komen. Ik neem aan dat jij niet meer bij deze maatschappij gaat boeken.

ON
door ONSPSV Dec 16, 2015 om 14:47
Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind niet dat dit met klantvriendelijkheid heeft te maken. Ik vind het niet kunnen dat ze ons geld niet meteen terug geven, en dat ze melden een passend alternatief aan te bieden. Als ik dan denk aan een passend alternatief dan denk ik niet aan het dubbele vragen!

mahadma
door mahadma Dec 16, 2015 om 16:50
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Er spelen hier vele zaken een rol, beschikbare stoelen, drukte en gewildheid. (denk even aan kerst arrengementen, die zijn ook duurder als in maart .......)

anderzijds: Ik vind het niet kunnen dat ze ons geld niet meteen terug geven Binnen 3, 4 dagen is vrijwel direct, u bent niet hun enige klant.