Booking.com en Agoda
Een aantal weken geleden heb ik een hotel in Londen geboekt via booking.com. In de bevestigingsmail kreeg ik te zien:
"Je boeking wordt gefaciliteerd door ons partnerbedrijf. Wijzigingen van je persoonlijke gegevens en boekingsgegevens zijn niet mogelijk. Verzoeken kunnen rechtstreeks bij de accommodatie gedaan worden, maar er is geen garantie dat deze worden ingewilligd. Voor deze boeking is de klantenservice van Booking.com beschikbaar."
Nu is het geval dat ik graag de datum wil wijzigen, daarvoor heb ik contact opgenomen met de accomodatie. Die gaf aan dat de datumswijziging mogelijk is, maar dat ik daarvoor bij het partnerbedrijf (Agoda) moet zijn, omdat zij het zelf niet kunnen wijzigen.
Inmiddels heb ik drie keer heen en weer gebeld naar de verschillende klantenservice-centra:
- Agoda zegt: we kunnen niks doen, zonder toestemming van booking.com. (Van hen heb ik notabene de bevestingsmail). "Ik moet booking.com bellen, en hen vragen om groen licht."
- Booking.com zegt: "We kunnen niks doen want het gaat via het partnerbedrijf. Het beste is om het hotel te benaderen. Wij wisten niet eens dat Agoda het partnerbedrijf is en hebben geen procedure om dan zgn 'groenlicht' te geven aan Agoda."
- Hotel aan de telefoon: "We kunnen niks veranderen, dan moet je bij Agoda zijn."
En zo blijf ik in cirkels bellen.
Als ik probeer m'n bevestigingsnummer & pincode in te voeren bij booking.com, om via bericht nogmaals contact te leggen, krijg ik te zien "we kunnen geen boeking vinden die overeenkomt." (Terwijl ik die per mail copy-paste en bij telefonisch contact de boeking is gevonden).
Is er een weg uit deze vicieuze cirkel? Ik ben me ervan bewust dat ik non-flexible heb geboekt, maar aangezien het hotel zelf notabene aangeeft dat een datumswijziging mogelijk is, zou dat toch moeten kunnen? (En dit notabene aangegeven is in de bevestigingsmail van booking.com "verzoek kan rechtstreeks bij accomodatie worden gedaan").
En tot slot, wat is dit überhaupt voor vreemd gedoe dat je bij booking.com boekt, en de boeking dan zonder medeweten via een partnerbedrijf wordt gedaan?
Als ik dat zo lees dan denk ik dat het inderdaad niet mogelijk is. Klassieke Catch 22.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer