Ma
door Mariannevermijs Apr 17, 2020 om 18:37
Vakantie & reizen

Booking.com en Belvilla

Wij zouden met 5 volwassen vrouwen in het weekend van 24-26 april naar Zandvoort gaan in een huisje van Belvilla (Sea Lodges).
Vanwege de Corona maatregelen kunnen we helaas niet gaan. In de afgelopen 4-5 weken probeer ik een oplossing te vinden.
Kunnen we een voucher krijgen en op een ander moment boeken, is er een mogelijkheid om het geld terug te krijgen.
Inmiddels heb ik zowel bij Belvilla als Booking. Com tal van medewerkers gesproken. De ene zegt dit en verwijst naar de ander en de ander verwijst weer naar de een, echt om gek van te worden. Iedere keer een wachttijd van een half uur voordat je te woord wordt gestaan. Er is nu een impasse ontstaan beiden geven elkaar de schuld en wij zitten met lege handen. Wat kunnen we nu nog doen? Sta open voor tips.
hartelijke groet, Marianne

4052 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

panter22
door panter22 - Apr 17, 2020 om 18:47
6599 Antwoorden / Vragen
2

Je krijgt geen geld terug, maar een voucher of je kunt omboeken.
Om weer helemaal bij te zijn kijk naar de uitzending van Radar van afgelopen week:
https://www.npostart.nl/radar/13-04-2020/AT_2128549

Ma
door Mariannevermijs Apr 17, 2020 om 20:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor deze verwijzing. In praktijk blijkt het echter niet zo te werken. Ik heb geen voucher aangeboden gekregen. Zij hebben mij verzocht om de boeking te annuleren en bij Belvilla een nieuwe boeking te maken. Van deze boeking zou het bedrag van onze betaling worden afgetrokken. Vervolgens hebben zij (booking) snel de annulering definitief gemaakt via de mail (gisteravond). Belvilla weet van niets en verwijst terug naar Booking.com..... ongelofelijk zij geven aan dat daar ons geld ligt. 

tenormin
door tenormin - Apr 17, 2020 om 18:52
16845 Antwoorden / 108 Vragen
0

De afspraak in de reiswereld is dat, als het niet doorgaat u bericht krijgt van of Booking.com of Bellevilla. Dan moet men u een voucher aanbieden of een alternatief aanbod na Corona. Als u zelf gaat annueleren gaat het u geld kosten. Kortom, wacht nog even af.

Ma
door Mariannevermijs Apr 17, 2020 om 20:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank

diumenge
door diumenge - Apr 17, 2020 om 18:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Die voucher accepteren en wachten op betere tijden.

Ma
door Mariannevermijs Apr 17, 2020 om 20:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb helaas geen voucher aangeboden gekregen. Was het maar waar

ne
door neodutchio - Apr 17, 2020 om 19:50
5163 Antwoorden / 12 Vragen
0

Als elke klant meerdere keren gaat bellen is het te begrijpen dat er wachttijden ontstaan.

U bent diegene die wilt annuleren of verzetten. Dat komt dan geheel volgens eigen rekening. Zo lang er geen verbod is op vakanties en de accomodatie gewoon te gebruiken is, is er geen geldige reden om te annuleren of verzetten. Dan ligt het er helemaal wat er in de overeenkomst staat.

Ma
door Mariannevermijs Apr 17, 2020 om 20:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil niet annuleren, wij mogen met 5 volwassenen (uit 5 verschillende gezinnen), waarvan ook meerdere werkzaam in de zorg niet in een huisje verblijven.

ik bel meerdere malen omdat ik GEEN antwoord krijg, doe dit absoluut niet voor de lol. Ik krijg ook geen antwoord op mails en als zij aangeven dat er wordt terug gebeld hoor ik ook niets. Als ik mijn klanten zo zou behandelen dan zou ik er niet veel overhouden. Rondweg schandalig.

ne
door neodutchio Apr 18, 2020 om 00:20
5163 Antwoorden / 12 Vragen

Natuurlijk duurt het lang voordat u een reactie krijgt, dat is niet vreemd te noemen. Met een fractie van het normaal aantal personeelsleden en met meer werk wacht iedereen op antwoord. En hoe vaker iemand belt, hoe langer de rest moet wachten. Als u meer werk moet doen met veel minder collega's in een onzekere tijd weet ik zeker dat er ook werk blijft liggen.

Dat u wegens specifieke redenen iets niet mag is niet de schuld van de verhuurder. Het huis is er en het huis mag bewoond worden. De reden om te annuleren ligt bij u en niet bij de verhuurder. Er is geen wet die u verbiedt om daar heen te gaan.

diumenge
door diumenge - Apr 17, 2020 om 21:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0
Ma
door Mariannevermijs Apr 18, 2020 om 00:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank!

marita5
door marita5 - Apr 18, 2020 om 10:03
11529 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo MarianneVermijs , 

Plaats een klacht op FB ( Engelstalig ) hier reageert Booking.com .

https://www.facebook.com/pg/bookingcomUS/posts/?ref=page_internal

ma
door matthea - Apr 18, 2020 om 10:56
6 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dan moet ik hier even een compliment kwijt aan Tripadvisor die mijn aanvraag om een vakantie in Spanje  begin juni te annuleren heeft gehonoreerd. Kosteloos ook nog eens!
Zo kan het ook.
Voordeel voor hun: volgende keer boek ik weer via Tripadvisor,  uit dank voor hun coulance!

Ma
door Mariannevermijs Apr 18, 2020 om 12:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

TOP hulde aan TripAdvisor!

Ma
door Mariannevermijs - Apr 18, 2020 om 19:23
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hierbij de reactie:

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

d_
d_dejong - May 10, 2024 om 14:38
Geldzaken & recht

Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)

Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer

DS
DS1992 - May 12, 2024 om 00:34
Winkels & webshops

Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?

Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.  toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-

Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer