wo
door wout52 Jul 21, 2011 om 20:12
Vakantie & reizen

Brandstof toeslag

Geachte Kassa

Ik heb eergisteren een reis geboekt naar New York samen met mijn zoon [was zijn grote wens] ik kreeg gisteren keurig een rekening van 1464,15 zo als bij de boeking berekend was,nu kreeg ik vandaag een mail met het bericht dat de reis 460 euro duurder werd ivm brandstof toeslag, erg veel lijkt mij ,nu is mijn vraag kan ik nog van deze reis af er is toch ook zo iets als 14 dagen bedenktijd bij een aankoop,het was wel een internet boeking

Vr Gr, Wouter van Essen

1748 3 Rapporteer

jaapje_1
door jaapje_1 - Jul 22, 2011 om 08:22
315 Antwoorden / 0 Vragen

Dat het een internet boeking is is niet van toepassing daar de wet koop op afstand niet van toepassing is op reizen.
U kunt wel ontbinden vanwege de verhoging van de reissom door de brandstoftoeslag, dit dient aangegeven te worden bij de reisorganisatie dat u met deze verhoging niet accoord gaat en dat u daarom de overeenkomst ontbind. De volledige prijs moet dan weer aan u voldaan worden (er mogen geen administratiekosten ed ingehouden worden).

Overigens is 460 euro brandstoftoeslag buitenproportioneel. Op een intercontinentale reis spreekt men doorgaans van enkele tientjes brandstoftoeslag bij een extreme stijging van de kerosineprijs. Dat is op dit moment niet eens van toepassing.

1paul
door 1paul - Jul 22, 2011 om 19:04
3188 Antwoorden / 0 Vragen

Dit "probleem" hoor je de laatste tijd veel, men denkt een goedkope reis te hebben geboekt en dan komt er achteraf ineens een brandstoftoeslag op...

Buiten dat dit bewijsbaar nergens op slaat is het gewoon een manier om achteraf de prijs omhoog te kunnen drukken nu er altijd een volledige prijs op het internet vermeld moet worden, nu men dit moet komt men in de reiswereld met dit soort trucs die weer eens blootleggen hoe "vies" het eigenlijk in elkaar steekt in deze branche en hoe weinig men geleerd heeft...

Afzeggen kunt u kosteloos maar daarmee bent u nog niet weg natuurlijk, vraag hen eens om de reden van de verhoging daar de olieprijs nu niet direct omhoog geschoten is en ook de brandstofprijzen niet trouwens...

Uiteraard kunt u altijd nog ergens anders boeken om toch nog te kunnen genieten daar...

pi
door pier46 - Jul 22, 2011 om 20:04
11 Antwoorden / 0 Vragen

Wout52,

Wil je man en paard noemen dan kunnen de lezers er hun voordeel mee doen.

Ook graag een specificatie van de toeslag van € 460.-

vrgr pier46