Gu
door Guda Lith Nov 11, 2022 om 14:18
Vakantie & reizen

Bungalow weken Hema. Misleidende reklame

Als men bij deze aanbieding een Midweek voucher koopt blijkt dat je maar twee overnachtingen krijgt. .
Een Midweek is aankomst op maandag en vertrek op vrijdag. Dat zijn 4 overnachtingen en geen 2.
Ik vind dit een misleidende reclame.
Heeft iemand anders ook deze ervaring?

6298 11 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2022 om 14:23
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Welke aanbieding? Heeft u een link?  Ik zie dit: https://www.vakantiedealz.nl/hema-bungalowweken/ en daarin zie ik o.a.

  • Midweek: €159,-
  • Weekend: €199,-

De prijzen zijn inclusief bedlinnen, eindschoonmaak en reserveringskosten en exclusief toeristenbelasting (p.p.p.n.). Jullie verblijven in een 2- 4,- 5,- of 6-persoons standaard accommodatie. Jullie boeken dus al vanaf €23,- per persoon per verblijf. Niet normaal goedkoop!
en niet over 'slechts twee nachten'.

mahadma
door mahadma - Nov 11, 2022 om 14:26
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Na googelen op "midweek" vind ik dit:

1) Korte vakantieperiode 2) Periode van maandag tot vrijdag 3) Van maandag tot vrijdag
Gevonden op https://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/Midweek/1

midweek

midweek logo #10835periode van enkele aaneengesloten dagen buiten het weekend; periode van enkele dagen midden in de week
Gevonden op https://anw.ivdnt.org/article/midweek

Ik lees zowel maandag tot vrijdag als "een aantal aaneengesloten dagen buiten het weekend".

Dit is dus NIET misleidend. Een midweek kan dus 2, 3 of 4 dagen aaneengesloten zijn.

mahadma
door mahadma - Nov 11, 2022 om 14:59
11590 Antwoorden / 51 Vragen

https://www.bungalowspecials.nl/nederland.html?gclid=Cj0KCQiAgribBhDkARIsAASA5btY229pyb6Udrk8nUoJAvO_6ZlWlPQ3hp5-EC7WkGnGXJQeC2mxQ5EaAk9eEALw_wcB

Als je klikt op rerisperiode zie ik een keuze uit 2, 3, 4  nachten.

Er staat dus nergens vast dat een midweek 4 dagen is.

marita5
door marita5 - Nov 11, 2022 om 15:26
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Guda Lith ,

De actie voorwaarden :

HEMA BUNGALOWWEKEN MET CENTER PARCS

1. Hoe lang loopt de Center Parcs actie van HEMA?

Van maandag 3 oktober 2022 t/m zondag 23 oktober 2022 kun je online via HEMA
Tickets een Voucher kopen voor een Center Parcs verblijf.

2. Wat kost een verblijf tijdens de Center Parcs actie van HEMA?

Een midweekverblijf van 2 nachten/3 dagen met aankomst om maandag/dinsdag/woensdag voor 4 personen kost € 159.
Een weekendverblijf van 2 nachten/3 dagen met aankomst op vrijdag/zaterdag voor 4 personen kost € 219.
De prijzen zijn inclusief verplichte kosten van reserveringskosten, toeristenbelasting
en heffingen.
Eindschoonmaak en gratis WiFi zijn standaard inbegrepen.
Bedlinnen is optioneel bij te boeken (€11,25 per persoon).
Wil je langer verblijven, dan is het mogelijk om bij boeking extra nachten bij te boeken.
Een midweekverblijf kan uitgebreid worden tot maximaal een volledige midweek van 4 nachten (aankomst maandag, vertrek vrijdag).
Meerprijs v
oor een extra nacht is €50 (per nacht).
Een weekendverblijf kan uitgebreid worden tot een volledig weekend van
3 nachten (aankomst vrijdag, vertrek maandag). Meerprijs voor de extra
nacht is €75

Volledige voorwaarden , klik op de rode regel .

gerbera
door gerbera - Nov 11, 2022 om 21:41
7382 Antwoorden / 14 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2022 om 22:28
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Zojuist zag in Meldpunt van Omroep Max en ik begreep dat er problemen zijn met dit soort zaken bij Landal met als reden dat Landal is overgenomen door Roompot. Het probleem als bij Meldpunt aan de orde zou worden opgelost Als uw vraag dus Landal betreft is het mogelijk zinvol om die uitzending even terug te kijken of ook een melding te doen bij meldpunt@omroepmax.nl

rj
door rjw Nov 12, 2022 om 12:14
3293 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is het probleem dan? Dat TS iets verwacht wat niet overeenkomt met wat wordt aangeboden?

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 12, 2022 om 15:49
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@RJW, alweer moest u zonodig weer eens reageren op een reactie van mij? U heeft vast het onderdeel bij Meldpunt niet zelg gezienwaar sprake was van een soortgelijke situatie van niet overeenkomen met hetgeen werd aangeboden en als reden: de overname van Landal door Roompot.

gerbera
door gerbera Nov 12, 2022 om 15:53
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Dit stond op 11-11 op de site van uw link dus verwijzing naar meldpunt zal niet helpen.

UPDATE redactie: op dit moment zijn de HEMA x Landal Bungalowweken afgelopen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 12, 2022 om 17:24
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBERA:  'op dit moment' betekent niet dat het afgelopen was op het moment dat vraagsteller dit constateerd. En heeft u over mijn eerste antwoord met daarin vraag 'welke aanbieding' heen gelezen? Daar heeft vraagstelster voor zover ik nu kan nagaan niet op gereageerd. En is het dus niet bekend of het Landal betreft.

gerbera
door gerbera Nov 13, 2022 om 16:44
7382 Antwoorden / 14 Vragen

En u gokt dan maar dat u de juiste link heeft terwijl daar vetgedrukt staat dat de Landalweken zijn afgelopen. En dan  staat er dit nog op de site van de Hema, maar ja wie ben ik.

Helaas is er op dit moment geen actuele actie van HEMA en Landal GreenParcs. De HEMA Bungalowweken zijn in 2022 in samenwerking met Center Parcs. In onze blog over de Bungalowweken met Center Parcs lees je alles over deze actie en de vouchers.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 13, 2022 om 16:57
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Nog maar een keer mijn eerste reactie Welke aanbieding? Heeft u een link?  Ik zie dit: https://www.vakantiedealz.nl/hema-bungalowweken/ en daarin zie ik o.a.

  • Midweek: €159,-
  • Weekend: €199,-
 en daar staat niet dat het is afgelopen. Er staat wel: 'gespot op 11 oktober'. En herhaald, vraagstelsster heeft niet gerageerd welk aanbod het was. Toen ik zocht op 11/11 was heb ik de link met het vetgedrukte (nog) niet gezien.  En er staat nota bene in die link 'HEMA'. (Is het laag water bij u en kunt u spijkers zoeken op deze zondagmiddag?)

gerbera
door gerbera Nov 16, 2022 om 14:07
7382 Antwoorden / 14 Vragen

@HK, kijk eens wat verder, o.a. onder de foto. Daar staat de 11e iets over update.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 16, 2022 om 14:23
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ach ja.

in
door inno1 - Nov 12, 2022 om 11:33
123 Antwoorden / Vragen

Nee, een midweek betekent hier: Enkele dagen in het midden van de week.

panter22
door panter22 - Nov 13, 2022 om 17:28
6599 Antwoorden / Vragen

Bij Hema staat het duidelijk in de voorwaarden.
Vakantiedealz zoekt aanbiedingen op reisgebied op en zet ze op hun website, facebook, etc.
Van de website:
De aanbiedingen die je bij ons op de website zien staan, zijn allemaal gespot bij één van de vele reisaanbieders in Nederland. Denk aan bijvoorbeeld TUI, de VakantieDiscounter, Landal, Voordeeluitjes en Corendon. Je boekt een vakantie dus nooit bij VakantieDealz zelf, maar altijd bij een bekende reisaanbieder.

mo
door mof - Nov 14, 2022 om 12:27
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Waar staat dat geschreven ... dat een midweek vier nachten heeft? Dat is uw interpretatie van een midweek. Gewoon goed lezen wat het aanbod is en dan
beslissen of u wilt boeken of niet. Als er staat: 2 overnachtingen, dan is het aankomen, slapen, dagje daar, slapen, vertrek ... u moet zelf maar bepalen of u de prijs-prestatie verhouding geschikt vindt.

th
door thieu - Nov 14, 2022 om 13:26
148 Antwoorden / 0 Vragen

Vind de reacties hier vaak kort door de bocht. Inderdaad een "midweek" hoeft theoretisch niet perse van maandag t/m vrijdag te lopen, maar is dat bij iedere boekingssite vrijwel altijd wél. En de reacties zijn makkelijk als je er door TS met zijn vraagstelling met de neus opgedrukt wordt dat een "midweek" ook minder dagen kan zijn.  Als het minder dagen zijn dan is het in ieder geval een stuk netter om dat niet te verkopen als "Midweek" maar b.v. als "2 nachten voor...." (vul maar in). Op de site van Vakantie-dealz wordt zelfs helemaal niet gesproken over het aantal nachten. (https://www.vakantiedealz.nl/hema-bungalowweken/)

Oplichting is een groot woord, maar kan me heel goed voorstellen dat TS zich erg misleid voelt. Maarja, er zal weinig aan te doen zijn.

bl
door blaauwwiekel@home.nl - Nov 14, 2022 om 15:11
4 Antwoorden / Vragen

Inderdaad, kwam er ook achter na boeking. De eerdere aanbiedingen van Hema waren in de voorgaande jaren altijd van maandag t/m vrijdag. En nu maar 2 nachten. In voorgaande jaren was het bij een Landal park en nu is het bij Center-park. Was zeer onduidelijk in de aanbieding omdat er ook midweek wordt geschreven in de aanbieding. Wel een beetje misleidend. Is ook eigenlijk geen aanbieding omdat de prijzen in die periode ongeveer hetzelfde zijn. Dit was de laatste keer voor ons dus dat we hier gebruik van maken.