Cheaptickets, retourvlucht niet vergoed
Heb bij Cheaptickets retourvlucht Eindhoven - Krakau geboekt. Transavia annuleert deze heenvlucht en belooft mij terug te betalen (nog geen geld ontvangen) Terugvlucht van Krakau naar Eindhoven is met Raynair. Raynair geeft geen geld terug want zij zeggen dat ik de terugvlucht kan maken. Heb Cheaptickets gemaild omdat ik daar mijn retourvlucht heb geboekt maar dan krijg ik als antwoord:
Schedule changes are always made by the airline, not by us. The airline is responsible for the transportation of the client to the destination which the client has originally purchased. However, airlines have the right to make changes to the flight schedule at any time.
Although schedule changes are made by the airline, we do our best to help you in the 'processing' of your schedule change. Such modifications always require a follow-up. It is never possible to maintain your original flight.
Since you are flying with a low-cost airline, you have to contact them directly to make any changes, cancellations, or refunds. We don't have access to their booking system. Though you have booked the reservation using our website the airline is a low-cost carrier due to which we cannot assist you.
Mijn verlies nemen? Graag advies wat ik moet ondernemen en bij wie. Raynair doet helemaal niets voor mij. Heb ik nog rechten?

Helaas bent u niet de enige die dit probleem heeft met Cheap Tickets resp. Ryan Air. Ik zie diverse meldingen bij zoeken met zoeknaam 'klachten cheap tickets'.
Daar bent u echte niet mee geholpen. Ik zie op de site dat men het ANVR logo meldt en ik het denk ik een kwestie van uw klacht indienen bij de geschillencommissie reizen en zie dan https://www.anvr.nl/Ik%20heb%20een%20klacht/ikhebeenklacht.aspx
U kunt dit ook ter kennis brengen bij www.klachtenkompas.nl, de gratis service van d Consumentenbond waar men de vraag doorspeeld naar dedegen over wie u de klacht heeft en dit evenals de reactie ook op hun site plaats. Of u succes heeft zie de daar al gemeldde klachten.
Het probleem zal inderdaad zijn dat u de terugvlucht wel had kunnenn maken en dus in feite de annulering door Transavia de oorzaak is. Daarmee zou dus Transavia aansprakelijk gesteld kunnen worden maar ook dan is het afwachten hoe de Geschillencommissie oordeelt. Geef wel duidelijk aan dat zowel van Transavia nog niets is ontvangen en de annulering door Transavia de oorzaak is dat u de geboekte terugvlucht niet kon benutten. U loop het risico dat men mogelijk reageert met: dan had u zelf een andere heenvlucht kunnen boeken.

Je hebt geen retourvlucht geboekt, maar 2 aparte vluchten.
Kon je door een wijziging van het vluchtschema de vlucht van Transavia gratis annuleren?
Dat geldt niet voor Rynair, want die vlucht gaat nog steeds. Als je een vlucht hebt geboekt die niet gewijzigd kan worden, dan ben je je geld kwijt.
Dat is het risico als je zo goedkoop mogelijk wilt vliegen en 2 vliegmaatschappijen kiest.

Klopt zoals Panter dit aangeeft. U heeft twee aparte vluchten geboekt via Cheaptickets. Voor de vergoeding van de terugvlucht moet u in ieder geval niet zijn bij Transavia en bij Ryanair. Transavia geeft u een vergoeding en Ryaniar heeft de vlucht gewoon uitgevoerd. Wat cheaptickets hier aangeeft is pure kul, aangezien Ryanair gewoon de vlucht heeft uitgevoerd. Wat Cheaptickets hier aangeeft is dat vluchttijden inderdaad aangepast kunnen worden, maar hier is sprake van annulering vanuit Transavia. Ik zou het voorleggen aan de ANVR zoasl Heremietkreeft aangeeft.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Rechten verbouwing (vertraging) huurhuis icm zwangerschap
Hallo, mijn dochter en schoonzoon woont in een huur flat (sociale huur woning verhuurd door kleurijk wonen) met 3 verdiepingen op de hoogste verdieping, zonder lift. Niet de meest ideale plek om zwanger te worden, maar met de huidige huis situatie en financiële mogelijkheden, is dit wat het is in Nederland. Het zwanger worden ging niet eenvoudig en tijdens het process werd er een grote verbouwing ... Lees meer
Onbekende betaling
Goedemorgen
Al jaren maak ik gebuik van AVG antivirus, tune up en driver update
Op 6-4-2023 werd een betaling van 72,99 van de creditcard gedaan en op 7-4-2023 werd een bedrag van 93,99 gedaan.
Beide omschrijvingen zijn identiek nl DRI AVG technologie Dublin 2
Lijkt mij niet juist maar ik kan niet zien of jullie nu 2 keer hetzelfde programma belasten of dat het 2 verschillend
...
Lees meer
Hoe kan ik PostNL bereiken
Ik probeer nu al drie dagen PostNL tel. Te bereiken, maar al twee keer 50 minuten aan de lijn gebleven, maar geen contact gekregen. Krijg steeds te horen het is momenteel heel druk, probeer het op een ander tijdstip weer maar blijf voor spoedvragen aan de lijn. Doe je dat krijg je ook niemand aan de lijn. Volgens mij is dit een ontmoedigend beleid. Ik krijg elke keer als ik de klacht doorgeef aan ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer