Bo
door Bolide May 27, 2022 om 15:19
Vakantie & reizen

Cheaptickets, retourvlucht niet vergoed

Heb bij Cheaptickets retourvlucht Eindhoven - Krakau geboekt. Transavia annuleert deze heenvlucht en belooft mij terug te betalen (nog geen geld ontvangen)  Terugvlucht van Krakau naar Eindhoven is met Raynair. Raynair geeft geen geld terug want zij zeggen dat ik de terugvlucht kan maken. Heb Cheaptickets gemaild omdat ik daar mijn retourvlucht  heb geboekt maar dan krijg ik als antwoord:

Schedule changes are always made by the airline, not by us. The airline is responsible for the transportation of the client to the destination which the client has originally purchased. However, airlines have the right to make changes to the flight schedule at any time.


Although schedule changes are made by the airline, we do our best to help you in the 'processing' of your schedule change. Such modifications always require a follow-up. It is never possible to maintain your original flight.
Since you are flying with a low-cost airline, you have to contact them directly to make any changes, cancellations, or refunds. We don't have access to their booking system. Though you have booked the reservation using our website the airline is a low-cost carrier due to which we cannot assist you. 

Mijn verlies nemen? Graag advies wat ik moet ondernemen en bij wie. Raynair doet helemaal niets voor mij. Heb ik nog rechten?


1954 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 27, 2022 om 15:32
16775 Antwoorden / 202 Vragen
1

Helaas bent u niet de enige die dit probleem heeft met Cheap Tickets resp. Ryan Air. Ik zie diverse meldingen bij zoeken met zoeknaam 'klachten cheap tickets'.

Daar bent u echte niet mee geholpen. Ik zie op de site dat men het ANVR logo meldt en ik het denk ik een kwestie van uw klacht indienen bij de geschillencommissie reizen en zie dan https://www.anvr.nl/Ik%20heb%20een%20klacht/ikhebeenklacht.aspx

U
 kunt dit ook ter kennis brengen bij www.klachtenkompas.nl, de gratis service van d Consumentenbond waar men de vraag doorspeeld naar dedegen over wie u de klacht heeft en dit evenals de reactie ook op hun site plaats. Of u succes heeft zie de daar al gemeldde klachten.

Het probleem zal inderdaad zijn dat u de terugvlucht wel had kunnenn maken en dus in feite de annulering door Transavia de oorzaak is. Daarmee zou dus Transavia aansprakelijk gesteld kunnen worden maar ook dan is het afwachten hoe de Geschillencommissie oordeelt. Geef wel duidelijk aan dat zowel van Transavia nog niets is ontvangen en de annulering door Transavia de oorzaak is dat u de geboekte terugvlucht niet kon benutten. U loop het risico dat men mogelijk reageert met: dan had u zelf een andere heenvlucht kunnen boeken.

panter22
door panter22 - May 27, 2022 om 15:56
6599 Antwoorden / Vragen
3

Je hebt geen retourvlucht geboekt, maar 2 aparte vluchten. 
Kon je door een wijziging van het vluchtschema de vlucht van Transavia gratis annuleren?
Dat geldt niet voor Rynair, want die vlucht gaat nog steeds. Als je een vlucht hebt geboekt die niet gewijzigd kan worden, dan ben je je geld kwijt.
Dat is het risico als je zo goedkoop mogelijk wilt vliegen en 2 vliegmaatschappijen kiest. 


pino123
door pino123 - Mar 9, 2023 om 09:02
2763 Antwoorden / 14 Vragen
0

Klopt zoals Panter dit aangeeft. U heeft twee aparte vluchten geboekt via Cheaptickets. Voor de vergoeding van de terugvlucht moet u in ieder geval niet zijn bij Transavia en bij Ryanair. Transavia geeft u een vergoeding en Ryaniar heeft de vlucht gewoon uitgevoerd. Wat cheaptickets hier aangeeft is pure kul, aangezien Ryanair gewoon de vlucht heeft uitgevoerd. Wat Cheaptickets hier aangeeft is dat vluchttijden inderdaad aangepast kunnen worden, maar hier is sprake van annulering vanuit Transavia. Ik zou het voorleggen aan de ANVR zoasl Heremietkreeft aangeeft.

ap
door apiejoepie - Mar 9, 2023 om 12:11
130 Antwoorden / 4 Vragen
0

@pino wel een oud draadje he

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

JM
JM de Troije - Mar 26, 2024 om 14:40
Winkels & webshops
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - Mar 25, 2024 om 16:49
Winkels & webshops

Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?

ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer