He
door Hetty100 Nov 1, 2017 om 14:19
Vakantie & reizen

Compensatie vakantie

Wat is een redelijke compensatie
wij zijn met 5 op vakantie geweest in Egypte 4 sterren accommodatie Ali baba (2 weken) daar ontbrak het vaak aan water electra en airco) klachten formulieren ingevuld (goed dat we dat wisten want anders hoef je niet aan te kloppen) ook stond het in de hele lobby vol met rook (wat wij niet wisten dat er op een bepaalde plek in de lobby gerookt mocht worden )
We hebben deze reis geboekt bij Corendon
zij hebben ons 190€ compensatie aangeboden (was eerst 130€)

5291 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2017 om 14:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moet ik mij voorstellen bij een gebrek aan water en elektra? Kon u niets drinken of u niet wassen en zat u in het donker. En wat is vaak?

He
door Hetty100 - Nov 1, 2017 om 14:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hi 2 nachten geen airco, dochter met darmproblemen vanwege het eten en kon dus niet douchen de electra was af en aan een probleem in de gehele accomodatie vanwege overbelasting, onze keycard deed het niet en ze hebben ons 4 uur laten wachten

aurora1
door aurora1 - Nov 1, 2017 om 14:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Darmproblemen hoeven niet van het eten te komen, dan zou iedereen ziek geweest zijn in het hotel. Meestal ligt de oorzaak dan in een ander klimaat belanden, hitte, zonnesteek o.i.d.
Ik vind uw opgesomde klachten nogal meevallen trouwens.
Ga anders naar de Geschillencommissie Reizen.

sira
door sira Nov 1, 2017 om 20:50
2340 Antwoorden / 24 Vragen

De meest voorkomende oorzaken van darmklachten in het buitenland zijn het drinken van water en het eten van ijs.
Als het aan het eten had gelegen, had het hele hotel met darmklachten op bed gelegen, zoals jij al aangeeft.
Zorg daarom altijd dat je het paardenmiddel Imodium in je koffer hebt.

gerbera
door gerbera - Nov 1, 2017 om 15:12
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wat hebben wij het dan toch goed met onze nutsvoorzieningen.
Ik begrijp dus dat u de compensatie onvoldoende vindt. Maar wie zijn wij om hierover te kunnen oordelen.
Dus schakel, zoals al vermeld, de Geschillencommisie in als u meer verwacht.

jo
door jorisw - Nov 1, 2017 om 15:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je gaat naar een ontwikkelingsland (want dat is Egypte eigenlijk) op vakantie en verwacht hetzelfde als in het rijke West-Europa? Rookverboden zoals wij die kennen zijn ook niet overal gebruikelijk (dat is typisch iets Europees/Amerikaans).

He
door Hetty100 Nov 1, 2017 om 16:17
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nee we verwachten niet hetzelfde, zoals ik zei een 4 sterren hier of daar is idd anders maar ik verwacht wel water airco en electra wat het doet

crewmember
door crewmember Nov 3, 2017 om 16:18
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Dit slaat nergens op. Ze kunnen in derde wereld landen net zón goede hotels neerzetten als in het westen. Alleen betaal je over het algemeen een stuk minder voor dezelfde kwaliteit.

Bron: Ik reis veel voor werk, en ben letterlijk net terug van een wereldreis.

Als ze adverteren met Airco, water en electra en meoten ze daar gewoon aan voldoen.
Daarnaast boek je bij een Nederlands bedrijf die dit zou moeten waarborgen.

He
door Hetty100 - Nov 1, 2017 om 15:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wij zijn al eerder naar Egypte geweest dus weten precies wat we kunnen verwachten, corendon bied dit aan als 4 sterren accomodatie en dat is het niet, ik weet heus wel dat 4 sterren hier en daar een verschil is.
maar toch als corendon deze accomodatie aanbied verwacht ik wel de basis voorzieningen zoals airco bij 42 graden water en electra

koekeloer
door koekeloer Nov 3, 2017 om 16:29
562 Antwoorden / 18 Vragen

Waaraan moet een hotel precies voldoen om 4 sterren te krijgen volgens U?

getty
door getty - Nov 1, 2017 om 16:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat kostte de reis?

He
door Hetty100 Nov 1, 2017 om 16:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

3200€

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2017 om 16:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Twee nachten geen airco, nou dat is afzien bij 42 graden. Was het ‘s nachts dan zo heet?

He
door Hetty100 Nov 1, 2017 om 16:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Overdag 43 graden en snachts 35

costnix
door costnix Nov 1, 2017 om 19:56
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Was de arko ook defect?

Gr
door Grunn1 - Nov 1, 2017 om 16:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat is een redelijk compensatie?

Heb je van je vakantie genoten? In dat soort landen kan het vaker voorkomen dat electra en of water af en toe uitvalt, niet in elk land werkt alles zo goed als in een westers land. Dit kan voorkomen bij zowel 4 sterren of 5 sterren maar ook 2 sterren accomodaties. Roken is in veel westerse landen inmiddels verboden in openbare ruimtes maar in veel landen ook niet. Daar waar het niet verboden is valt dus niks te halen en te klagen. Volgens mij lurken ze in Egypte ook op veel plekken aan de waterpijp, heb je daar last van moet je er niet heengaan. Men probeert tegenwoordig over geld uit te halen om de vakantie achteraf goedkoper te maken.

He
door Hetty100 Nov 1, 2017 om 16:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat er eens iets mis kan gaan snap ik, maar verschillende dagen geen water, en airco bij 42 graden en geen electra gaat mij te ver

He
door Hetty100 Nov 1, 2017 om 16:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

En als u weet dat wij dagelijks met iedereen in de weer zijn geweest, is de beschuldiging dat wij hier n slaatje uit willen slaan misplaatst

He
door Hetty100 Nov 1, 2017 om 17:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wij vinden ook dat corendon het rookbeleid kenbaar zou moeten maken op de site

Bj
door BjS Nov 3, 2017 om 14:26
13 Antwoorden / Vragen

Nou Epcot, een mooi bericht, maar jammer van die laatste zin. Moet wel zeggen dat het rookbeleid iets is wat standaard bij een land hoort, en de reisorganisatie kan daar wel over berichten, maar zoiets kun je ook vooraf op internet opzoeken. Of, een ander idee, als je naar een bepaald land wilt, haal bij de bibliotheek eerst een reisgids en lees die eens door, daar staan de standaard gebruiken in het land vaak in vermeld.

Gr
door Grunn1 Nov 3, 2017 om 16:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@BIS, Het is de laatste jaren anders wel een toenemende tendens om steeds maar vaker en meer claims in te dienen om geld terug te krijgen. Jammer is dat want daarmee verpest je wel je vakantie. Oh kijk 5 minuten teveel vertraging, Joho hoe krijg ik mijn compensatie enz.

mo
door mousevdm - Nov 1, 2017 om 16:18
21 Antwoorden / 0 Vragen

De problemen met dit hotel en Corendon zijn uitgebreid aan de orde gekomen in het programma Help, mijn vakantie is een hel. Corendon heeft beloofd gedupeerden die zich melden goed te compenseren. Zou ze daar maar eens op wijzen als ik u was. En anders contact opnemen met dit televisieprogramma!

He
door Hetty100 Nov 1, 2017 om 16:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas was de reisorganisatie in het programma een andere dan corendon :(

Bj
door BjS Nov 3, 2017 om 14:28
13 Antwoorden / Vragen

En, was de reis geboekt nadat dit op TV was geweest? Moet wel zeggen dat reisorganisaties als o.a. Corendon, Neckermann enzo wel vaak bij dit soort programma's te zien zijn.

edrick3
door edrick3 - Nov 1, 2017 om 16:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

zij hebben ons 190€ compensatie aangeboden
Nou, dat is toch een aardige tegemoetkoming. ;-)

He
door Hetty100 Nov 1, 2017 om 17:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is 38€ per persoon, ik weet niet if dat redelijk is

edrick3
door edrick3 Nov 1, 2017 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ligt aan de reissom (€ 640)
Daar tegen afgezet is het aan de magere kant.
10% zou redelijk zijn.
Maar zoals al aangegeven: geschillencommissie reizen.

He
door Hetty100 Nov 1, 2017 om 17:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat overwegen wij, ik weet alleen niet of ik daar energie in wil steken.

He
door Hetty100 Nov 1, 2017 om 17:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

De totale kosten waren 3200€  met 3 kinderen

He
door Hetty100 Nov 1, 2017 om 17:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Deze accomodatie was onlangs op tv bij sos mijn vakantie is een hel, er is daar echt wel iets aan de hand

Bj
door BjS Nov 3, 2017 om 14:31
13 Antwoorden / Vragen

De energie in steken? Valt wel mee hoor, je meldt het volgens mij online aan en je hebt de mogelijkheid om een zitting bij te wonen. En als ik het zo hoor is €38 per persoon toch wel erg weinig, denk dat de geschillencommissie hier toch wel iets anders van maakt. Zeker als al bekend was dat dit hotel niet zo best aangeschreven staat en er al vaak klachten binnen zijn gekomen. Het is alleen wel van belang dat je in Egypte zelf ook de moeite hebt gedaan om naar oplossingen te zoeken, ofwel: contact gehad met reisleiders?

getty
door getty - Nov 1, 2017 om 16:27
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Op de totale reissom is dit een mager aanbod. Het is aan u of u wel of niet akkoord gaat.
Indien u het te laag vind, zal u een procedure bij de geschillencommissie moeten starten waarvan de uitkomst natuurlijk ook heel anders (negatiever) kan uitpakken.

He
door Hetty100 Nov 1, 2017 om 17:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja idd ik weet niet of ik daar zin in heb, maar ik vond hoe de reis was ook echt niet Ok en wij zijn echt geen mopperaars :(

getty
door getty Nov 1, 2017 om 17:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dan toch maar officieel een klacht bij de geschillencommissie indienen!

costnix
door costnix Nov 1, 2017 om 19:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Niet geschoten is altijd mis, dus dien een klacht in bij de geschillencommissie.

boppe1943
door boppe1943 - Nov 1, 2017 om 17:14
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Volgens art. 507 lid 2 BW heeft u recht op compensatie. Maar hoeveel? Dat moet u met uw reisorganisator overeen komen. 2 nachten geen airco is vervelend, maar u schrijft dat het vaak ontbrak aan water en electra. Dat lijkt dus wel mee te vallen in een land als Egypte. De darmproblemen die uw dochter heeft gehad kunt u het hotel of de reisorganisatie niet verwijten. In Egypte noemt men dit "de Vloek van de Farao", omdat buitenlandse grafschenders het graf van Toet-anch-Amon hebben geopend en gedeeltelijk hebben leeggeroofd. Het is een vervelend ongemak waar bijna iedere toerist mee te kampen krijgt. U kunt natuurlijk proberen een hogere compensatie te krijgen, maar persoonlijk vind ik een bedrag van 190 euro voor een touroperator als Corendon, die niet bekend staat om zijn gulheid, best redelijk. Maar u kunt natuurlijk ook kiezen voor een lastiger en langduriger omweg via de Geschillencommissie Reizen zoals al geadviseerd is. Lees: Kosten De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Reizen bedragen: € 77,50 voor factuurbedragen tot € 500,- € 102,50 voor factuurbedragen van € 500,- tot € 1.500,-; € 127,50 voor factuurbedragen vanaf € 1.500,-. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

He
door Hetty100 Nov 1, 2017 om 17:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het is 38€ pp, op een reis van 3200€, wij begrijpen best (en zijn al vaker in Egypte geweest) dat het anders is, maar je hebt het hier wel over basis voorzieningen

panter22
door panter22 - Nov 2, 2017 om 08:46
6599 Antwoorden / Vragen

In die reissom zat toch het hotel, de volledige verzorging, het vliegtuig en de transfer naar het hotel.
De klacht ging alleen over het hotel. Daar zal de compensatie ook naar zijn.
Met voedsel in buffetvorm is het oppassen in dat soort landen, vooral al je gevoelige darmen hebt.

ge
door gerjos - Nov 3, 2017 om 18:56
14 Antwoorden / 0 Vragen

Corendon hè.................

mo
door mof - Nov 3, 2017 om 19:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hangt van de prijs van de reis af.