D-reizen - uitverkoop?? Vergeet het maar - lokkertjes noemen wij het!
Deze week EEN UITVERKOOP-REIS geboekt bij D-reizen. 3 weken naar Gran Canaria, 5 sterren heeft het hotel en aan zee. We waren super blij! Na een niet rooskleurig jaar voor ons kwam dit koopje langs.
Even overleggen en boeken maar! We moesten € 90 aanbetalen en hebben dat direct gedaan. We kregen per mail bevestiging en printen de papieren uit. We moesten zes weken van te voren nog het restbedrag betalen en op de papieren stond verder vermeld dat de prijs nog iets kan afwijken maar niet veel.
Kregen we een telefoontje! De reis was verkeerd geprijsd op internet! Hoezo verkeerd geprijsd, het was toch uitverkoop bij D-reizen? D-reizen heeft actie ondernomen en de gehele site verwijderd van internet en de volgende mededeling per mail: de reis kan voor die prijs niet meer worden geboekt!
Verbazingwekkend. We konden zelfs kiezen uit verschillende data om te vertrekken en nog wel vanaf Groningen. We waren beduusd en verwonderd.
Aan het eind van de middag deelde een medewerkster van D-reizen ons telefonisch mee dat ze ook niet een alternatief konden vinden voor die prijs of iets hoger. Ze hebben het aanbetalingsbedrag inmiddels teruggestort, maar wij
STAAN MET LEGE HANDEN – d-reizen wijst nu met de vinger naar Holland International,
maar
HEBBEN WIJ DAAR EEN BOODSCHAP AAN?
Daar gaat onze droomreis, bedankt D-reizen en Holland International.
Staan we in ons recht met de uitgeprinte papieren?
Iemand eenzelfde ervaring? Graag reactie.
Wiebe en Tjitske Idsinga
Leeuwarden.
Beste heer en mevrouw Idsinga,
Wij verzoeken u vriendelijk uw persoonlijke gegevens per email te sturen naar
webcare@d-reizen.nl.
Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
D-reizen webcare
[quote=d-reizenwebcare schreef op vrijdag 25 mei 2012, 12:04]Beste heer en mevrouw Idsinga,
Wij verzoeken u vriendelijk uw persoonlijke gegevens per email te sturen naar
webcare@d-reizen.nl.
Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
D-reizen webcare
D-reizen, in plaats van hier een persoonlijke uitwisseling van te maken, zou het ook wel prettig zijn als u hier uw handelswijze wat nader uitlegt. Er zijn meer mensen die een reis willen boeken en we zijn allemaal wel nieuwsgierig in hoeverre D-reizen betrouwbaar is.
Ook een vriendelijke groet!
D-reizen heeft gebeld en probeerde nogmaals de fout die in de boeking was uit te leggen, maar ze hebben geen alternatief voor mij en wensten me fijne pinksterdagen!
Ja, zo gaan soms de dingen, jammer dat zo'n grote reisorganisatie je niet eens een alternatief kan aanbieden en heel wel heel snel de schuld geeft aan Holland International en geen excuus kan eraf.
Ik denk na over vervolgstappen!
Ondanks dat D-reizen probeert een zo actueel mogelijk aanbod te tonen op de website, is de reis die onze klanten wensten te boeken getoond met onjuiste prijzen.
Wij betreuren dit zeer en bieden onze klanten hiervoor onze oprechte excuses aan.
Het is helaas niet mogelijk voor deze prijs een alternatieve reis aan te bieden, daar er sprake was van een kennelijke fout. Het betrof hier een 22-daagse vliegreis naar Gran Canaria in een 5* hotel in het hoogseizoen tegen een prijs van € 217,- per persoon op basis van logies met ontbijt.
D-reizen is zich er goed van bewust dat het belangrijk is de juiste prijzen te tonen, het is geenszins onze bedoeling onze klanten te misleiden.
Met vriendelijke groet,
D-reizen webcare
[quote=d-reizenwebcare schreef op vrijdag 25 mei 2012, 15:51]
Ondanks dat D-reizen probeert een zo actueel mogelijk aanbod te tonen op de website, is de reis die onze klanten wensten te boeken getoond met onjuiste prijzen.
D-reizen is zich er goed van bewust dat het belangrijk is de juiste prijzen te tonen, het is geenszins onze bedoeling onze klanten te misleiden.
Met vriendelijke groet,
D-reizen webcare
Bedankt voor het terugkoppelen, dat is netjes. Als ik dit zo lees is, dan kun je inderdaad niet verwachtien dat je in het hoogseizoen voor 217,- pp 3 weken op Gran Canaria in een 5 sterren hotel kan zitten.
Aan de andere kant als iemand leest UITVERKOOP! kun je natuurlijk denken dat je nou net die geluksvogel bent, die een prachtige aanbieding te pakken heeft. Het zou een mooi gebaar zijn aan Uilenburg als u hen een stel koritingsbonnen zou aanbieden, omdat het voor deze familie, wiens droomreis nu in het water is gevallen, wel erg zuur is.
O ik zie dat ze Wiebe en Tjitske Idsinga heten. Kom op D-reizen, maak een gebaar aan dit Friese stel!
met vriendelijke groet.
D-reizen redt zich er zo mooi uit - op mijn boekingsformulier staat het volgende zwart op wit:
ik citeer:
"Op dit moment kunnen wij de definitieve prijs niet opvragen bij de touroperator. Er is een kleine kans dat de prijs nog wijzigt. Wij nemen in dat geval altijd telefonisch contact met u op. Voor uw vakantie met het totaalbedrag van 458,50 dient u nu 70 aan te betalen. etcetc. overzicht gegevens staan vermeld en overzicht van de vakantie. Zaterdag 14 juli - zaterdag 4 augustus in hotel radisson blu spanje, vliegreis, 2-persoonskamer logies/ontbijt"
Maar ach, D-reizen is ook een bemiddelingsorgaan. Tip: kopieer de bestemming en google, je prijs is dan lager.
[quote=zoekster schreef op vrijdag 25 mei 2012, 16:17][quote=d-reizenwebcare schreef op vrijdag 25 mei 2012, 15:51]
...
Bedankt voor het terugkoppelen, dat is netjes. Als ik dit zo lees is, dan kun je inderdaad niet verwachtien dat je in het hoogseizoen voor 217,- pp 3 weken op Gran Canaria in een 5 sterren hotel kan zitten.
Aan de andere kant als iemand leest UITVERKOOP! kun je natuurlijk denken dat je nou net die geluksvogel bent, die een prachtige aanbieding te pakken heeft. Het zou een mooi gebaar zijn aan Uilenburg als u hen een stel koritingsbonnen zou aanbieden, omdat het voor deze familie, wiens droomreis nu in het water is gevallen, wel erg zuur is.
Bullsh*t... Ze hadden aan het begin van deze week net zoveel als aan het eind van deze week: niets. Het is niet zo dat er maanden tussen boeking en annulering zat waardoor er nu geen reizen meer te boeken zijn.
He is inderdaad absoluut zuur dat je niet voor 217 euro pp 3 week in een 5-steren hotel kunt zitten, maar dat is het voor jou en mij en de rest van Nld ook....
@naitsoesn, objectief gezien heb je helemaal gelijk, maar ik had die droom niet, ik had geen boekingsformulier in handen. Aan het eind van de week waren ze een illusie armer, daarin verschillen ze van mij en jou. Geen argument misschien, maar ik gun ze wel een voordeel wat mij niet ten deel valt.
@uilenburg, uit uw citaat kan ik alleen maar halen dat D-reizen conform de voorwaarden hebben gehandeld. Zij hebben gezegd dat de prijs nog gewijzigd kon worden en ze hebben gebeld.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer