cloud
door cloud Apr 10, 2006 om 19:19
Vakantie & reizen

Dichtstbijzijnde luchthaven bij Yellowstone NP

Wie weet welke luchthaven (liefst direct flight vanuit Amsterdam) het dichtst bij Yellowstone National Park is? Is dat Denver?

11728 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Cloud,

Getting to Yellowstone National Park by Air
Commercial airlines fly to these nearby cities:

    * Billings, MT (129 miles to northeast entrance)
    * Bozeman, MT (87 miles to north entrance)
    * West Yellowstone, MT (3 miles to west entrance, flights in   summer only)
    * Jackson, WY (56 miles to south entrance)
    * Cody, WY (52 miles to east entrance)

Getting to Yellowstone National Park by Car
Driving distances from some major western cities to the nearest Yellowstone National Park entrance:

    * Cheyenne, WY - 462 miles
    * Denver, CO - 563 miles
    * Las Vegas, NV - 809 miles
    * Salt Lake City, UT - 390 miles
    * Seattle, WA - 800 miles

Of bovengenoemde plaatsen ook een direct aansluiting hebben vanaf Schiphol zou je even na moeten vragen.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

ps direct flight? Is dat zinnig. Ik weet bijvoorbeeld dat een vlucht van Amsterdam of Brussel naar Phoenix Arizona via Los Angeles minder kost dan rechtstreekts via British Airways, reden, hun crew overnacht daar voordeliger. Salt Lake city is ook een optie. Ik ben nog op zoek op de websites van een aantal US airlines, Continental heeft geen vebindinf United zoekt nog.

He he De KLM, onze eigen vogel geeft een vlucht naar Jasper Wyoming en dichterbij kan echt niet. Vanuit Jackson kun je Yellowstone bijna zien en in ieder geval de Teton's. Of dat helemaal rechtstreeks is weet ik niet.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

via Mineanapolis met NorthWest Air. reistijd ca 14 uur.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, dat had ik dus gehoopt van de KLM en dan naar Jasper, maar de KLM weet niet eens waar Jasper ligt geloof ik, probeer het boekingsprogramma maar eens bij hun.

14 uur met een overstap erbij gaat nog wel, als je nagaat dat LAX direct al 11:15 uur vliegen is.....

Misschien is Calgary ook iets. Maar ik kan me iets herinneren dat je alleen de VS in mocht zonder eerst visum te kopen als je met een airline rechtstreeks naar de VS vliegt. Maar als je eerst naar Canada (of Mexico) gaat, dan moet je al in Nederland een visum aanvragen?

Dank allen voor de reacties, maar ik zie graag nog andere ideeën.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kan je eens bij een goed reisbureau informeren...?

Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jasper ligt net als Yellowstone in Wyoming en wel iets ten zuiden daarvan. Om een indruk te geven Jackson Wy ligt bijn aan het Jackson lake en dat meer grenst aan zowel de Great Tetons als aan het fantastiese Yellowstone park. Naar USA begrippen dus op loopafstand. To the southern park entyrance ca. 80 km's, from Jasper city center (goed Italiaans restaurant aldaar).

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

en ps de reisinformatie komt van: de KLM site, zeer simpel door bij vluchtschelma zowel adam als jasper Wy in te geven. De KLM weet het dus wel, hun flightpartner NorthWest vliegt erop.

ve
door verwijderd - May 28, 2006 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denver is nogal verweg in de wetenschap dat Yellowstone voor het grootste deel in Wyoming ligt en deels in Montana.  Wyoming zal ogetwijfeld ook een internat luchthaven hebben (bij Casper). Zo niet, dan is naast Denver Calgarly in Canada ook een optie.

ve
door verwijderd - May 28, 2006 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

cloud,

Je geeft vandaag alleen punten aan gerrit.

Je had op zijn minst kunnen aangeven welke route je genomen hebt.

ve
door verwijderd - May 28, 2006 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte trol, is het ontgaan dat dit al een vraag van 10 april was. Ik heb vandaag geen vraag van cloud gezien. Overigens, het gaat mij niet om de punten.

ve
door verwijderd - May 29, 2006 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gerrit,

Zoals je kunt lezen was mijn opmerking gericht aan cloud, anders had er wel gerrit gestaan....

Cloud heeft nadat er een hele lange niet meer is gereageerd op zijn vraag aan jou de punten gegeven. Dat kan ik zien omdat er op de datum waarop ik dat heb geconstateerd niemand heeft gereageerd, maar de vraag wel op de homepage is verschenen (dat gebeurt ook wanneer punten worden gegeven)

Ik vind het vreemd dat cloud na zoveel tijd wel de moeite neemt om in te loggen en aan jou de punten te geven, zonder ook maar enige informatie te geven over het nut van alle gegeven antwoorden.

Naast het feit dat ik dat vreemd vind, is het ook onbeleefd.

Wie is hier nu de trol ?

ve
door verwijderd - May 29, 2006 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

off-topic:

user123, kennelijk hebben we, in ieder geval ik weer zo'n dag.

"Trol" is gebaseerd op eerdere voorbij komende zaken waar ik user123 en zijn (of is het haar) oude plaatje herinner.

Ik reageerde omdat volgens mij de punten al eerder waren gegeven en zo niet, als ik goed kijk naar de antwoorden mag ik in dit geval arrogant zijn.

Maar als je weet, en ik veroorloof me je te zeggen(?) interesseert de puntentelling mij niet zo veel. Mogelijk heb je gezien dat ik laatst met bronvermelding een antwoord kopieerde van een andere expert en ik de punten kreeg. Het vakje "beste antwoord" zit nu eenmaal op een m.i. lastige plek. Overigens heb ik er niets op tegen als juist na enige tijd wordt beoordeeld wat de juiste reactie was. Je zult het met mij eens zijn dat dat achteraf beter is vast te stellen. Ook is hier nog van toepassing dat hetgeen wat een vragensteller al snel als juiste antwoord waardeert dat bij lange na niet het meest juiste behoeft te zijn. Kern is en blijft het vaststellen dat de vragenstellers serieus genomen moeten worden en de antwoorden ook, hoe zo ook woreden gegeven en ieder vogeltje zingt nu eenmaal hoe die gebekt is. En, ook voor de goede orde, als er bijv een hamer voorbij komt vindt ik dat wel serieus maar vraag me met mijn arrogantie af of dat overkomt.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

zie www.usatourist.com