koekeloer
door koekeloer Jun 10, 2009 om 20:05
Vakantie & reizen

Easyjet wil de vliegtax niet terugbetalen

Ik heb in mei een boeking gemaakt bij easyjet voor een vlucht in augustus. Op dat moment moest ik de vliegtax betalen (11,25 pp). Ik heb easyjet nu gevraagd hoe ik mijn teveel betaalde belasting terugkrijg. Zo te zien is easyjet helemaal niet van plan dit terug te betalen, zie het antwoord, waarin easyjet aangeeft niet te weten dat de belasting is afgeschaft en als dit zo zou zijn, dat dan alleen boekingen na 1 juli niet hoeven te betalen.. Waar kan ik hierover klagen (of is dit iets voor Vara Kassa? )

Thank you for contacting us.

I would like to inform you that we would be more than happy to assist you.

However, having checked our records, I regret to inform you that we have not received any information in regards to the discount in the tax from government till yet and this discount is valid on the bookings been made after 01 July 2009. So, we would not be able to refund the tax, as your booking been made in May 2009.

Thank you for taking the time to contact us, if you need any further assistance please do not hesitate to contact us and we will be more than happy to assist you further.

Yours sincerely,

Richa Tiwari
Customer Experience Champion

436 5 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Jun 13, 2009 om 21:54
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Koekeloer,

Het probleem is bekend. Vaak is de reden dat al die bedragjes van 11,25 terugstorten ook veel kosten met zich mee brengt.

Lees meer over dit onderwerp:[Open in new window]

Gewoon stug volhouden is het beste advies.

Mvgr - B

koekeloer
door koekeloer - Jun 14, 2009 om 21:27
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ha

brynnar

Het is een boeking voor 5 passagier, dus bij elkaar 56,25. Dat is wel de moeite waard. Dat het veel kost kan ik niets aan doen, easyjet wist toen al dat na 1 juli de tax afgeschaft zou worden, hadden ze het maar niet moeten innen.

mastag
door mastag - Jun 14, 2009 om 22:08
955 Antwoorden / 19 Vragen

Als Easyjet het al wist waarom u dan niet, u heeft geboekt en de boeking akkoord bevonden. U heeft recht op uw geld maar om nou te zeggen dat Easyjet dit  wist en onterecht deze tax heeft geind.....Nee net niet

mo
door monica - Jun 14, 2009 om 23:55
70 Antwoorden / 8 Vragen

Hoe weet u dat Easyjet de vliegtax heeft ingehouden? Als ik nu wil boeken krijg ik niet te zien welke belastingen ik betaal en zijn deze belastingen voor vertrekken voor en na 1 juli 2009 hetzelfde.

U kunt alleen vliegtax terug krijgen als u deze daadwerkelijk betaald heeft. Deze moet dan apart op de rekening staan.

koekeloer
door koekeloer - Jun 15, 2009 om 07:20
562 Antwoorden / 18 Vragen

@monica. Dat is precies wat ik zeg. Easyjet blijft, of je nu voor of na 1 juli vliegt, de vliegtax gewoon inhouden. Dit doe ze, omdat (zie in mijn vraag helemaal bovenaan) ze nog geen officiele brief van de regering hebben gehad dat deze tax per 1 juli afgeschaft gaat worden.