EUROP ASSISTANCE
Wij hebben 12 december mijn schoonvader verloren. Via Landal GreenParks Nederland hebben wij onze vakantie deels moeten annuleren. 1 vakantiehuisje houden wij aan. We hadden netjes een annuleringsverzekering via europ assistance. ( dit loopt via landal) buiten dat het proces om de terugbetaling aan te vragen heel lastig en onduidelijk is, is het bedrijf ook nog een schofterig.
Nadat wij onze boeking, rekening en de akte van overlijden hadden opgestuurd dachten wij deze mensen voldoende te hebben geïnformeerd. Mijn schoonvader is immers overleden! Lijkt mij reden en bewijs genoeg.
Nu vraagt dit bedrijf (serieus!) om meer bewijs. Of wij ook even een vragenlijst in willen vullen met de achterlijke vragen: wie was de behandelend arts, aan welke ziekte mijn schoonvader leed, welke arts heeft geadviseerd om de vakantie te annuleren en nog meer van deze absurde vragen.
Nu vraag ik Europ Assistance: ‘waar is jullie menselijkheid? Waarom is de dood van mijn vader en het bewijs daarvan niet genoeg?!’ ze zijn niet te bereiken voor vragen! Hoe durven jullie? alsof wij in deze tijd geen zorgen genoeg hebben!! Schandalig! Ik adviseer Landal GreenParks dan ook dringend eens te kijken naar de recensies over dit bedrijf, en je serieus af te vragen: met wie werk ik samen!
Wij dachten dit via Landal netjes geregeld te hebben, en dat dit soepel zou verlopen. Helaas moet ik nu dus tijdens het regelen van een begrafenis en alle andere dingen ( en geloof me, dat is veel en omslachtig!) nog hier achteraan! Schandalig! Alsof we niet verdriet genoeg hebben! Landal kan hierin helaas niks voor ons betekenen omdat het via deze verzekering loopt!! Wat kunnen wij doen in deze?
Allereerst gecondoleerd met het verlies van uw schoonvader.
Heel begrijplijk dat u nu geen tijd en energie hebt om ook nog met een verzekeringsmaatschappij te moeten dealen. De vragen die u zou moeten beantwoorden vind ik erg privé en niet terzake doende. Het gaat om de gezondheid van uw schoonvader, maar dat lijkt mij niet meer relevant als u een document van overlijden kan overleggen. Maar ik ben hier verder juridisch niet in thuis.
Heeft u wellicht een rechtsbijstand verzekering die u hierin kan ondersteunen? Zij kunnen uitzoeken wat u zou moeten overleggen in dit geval en zo nodig een pittige brief opstellen als Europ Assistance onredelijke eisen stelt.
Gecondoleerd met uw verlies.
Toen u de annuleringsverzekering bent aangegaan bent u ook akkoord gegaan met de voorwaarden die bij die verzekering horen. In die voorwaarden staat aan welke eisen u moet voldoen om een beroep op die verzekering te kunnen doen.
U zult dus in de voorwaarden moeten kijken wat van u verlangd wordt en of hetgeen nu gevraagd wordt niet in strijd is met die voorwaarden. Immers, u moet zich aan de voorwaarden houden maar de verzekeraar ook.
Dit gezegd hebbende ben ik ook van mening dat de verzekeraar te ver lijkt te gaan door te vragen naar de behandelend arts en de ziekte waaraan uw schoonvader leed. Deze gegevens lijken mij niet nodig om vast te kunnen stellen of zij iets dienen te vergoeden. De behandelend arts is zowiezo niet bevoegd om het medisch dossier van uw schoonvader te delen met de verzekeraar en zeker niet voor een annuleringsverzekering.
Het zou wel zo kunnen zijn dat het aanwezig zijn van een potentieel op korte termijn tot de dood lijdende ziekte bij een verzekerde, van invloed zou kunnen zijn op het recht op een uitkering en zeker als dit verzwegen wordt bij het aangaan van een verzekering.
Kortom lees (nogmaals) de voorwaarden waaronder u de vezekering heeft afgesloten. Meent u dan nog steeds dat Europ Assistance dan onbehoorlijk handelt kunt u altijd nog klagen bij het KIFID.
[Edit redactie: reactie verwijderd. Graag respectvol blijven]
TS heeft het zelf over "achterlijke vragen" waarmee HIJ de toon zet, niet ik. Ik heb niets gezegd dat als respectloos aangemerkt kan worden anders dan hou gewoon je gemak en beantwoort die vragen nou maar.
Een verzekering word vaker genoemd als een bedrijf waaraan je wel betaald, maar die nooit wil uitbetalen. Het lijkt er op dat er een clausule in de verzekering zit die verwachte zaken uitsluit. Mocht uw schoonvader ziek zijn geweest en de kans op overlijden aannemelijk was, dan willen ze schijnbaar niet uitbetalen.
Is dat menselijk? Neen. Maar aan de andere kant zijn dat hun voorwaarden die u vooraf had kunnen lezen.
Geen idee om wat voor een bedrag het gaat, maat is de sop de kool wel waard? Sterkte met het verlies.
Op individueel niveau is het gezien de omstandigheden niet menselijk. In het grotere geheel wel te begrijpen.
Om te beginnen, gecondoleerd. Mijn advies is ook, geeff de verzekeraar de gevraagde gegevens ondanks uw ergernis. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat men zich niet aan hun voorwaarden houdt waar u mee in heeft gestemd of dat deze voorwaarden onredelijk zijn. Blijft u toch van mening dat een en ander niet juist is, dan kunnt u de Ombudsman van www.KiFiD.nl benaderen. Ik sluit evenwel dan ook niet uit dat de handelwijze rechtmatig is en vooral gericht op controle m.b.t. fraude hetgeen in die sector toch helaas ook voorkomt.
En toch ook: Cést le ton qui fait la musique
Topantwoord
Wat staat in de voorwaarden? Als daar alleen in staat dat bij overlijden van een familielid geannuleerd kan worden dan kunt u naar de rechter om uw gelijk te halen. De akte van overljden is een officiele akte, in combinatie met eventuele gegevens die aantonen dat u familie bent zou dit voldoende moeten zijn. De verzekering is niet gerechtigd naar de oorzaak van overljden te vragen. Ook geldt het advies van een arts niet in verband met uw annulering. De rechter dus ...
Dat zal gegarandeerd niet het probleem zijn. Verzekeren gaat per definitie over onzekere voorvallen en het eventuele probleem, en je hoort mij niet zeggen dat dit ook gaat gebeuren, zal een discussie zijn of dit voorval niet te voorzien was.
Medische gegevens mogen alleen doorgegeven worden van arts naar arts en dan nog met teostemming van de direct betrokkenen. We hebben een wet op de privacy en ook nog een medisch beroepsgehiem. Heb ook vakantie moeten annuleren ivm ziekte dochter, werd ook gevraagd om medisch bewijs, mijn huisarts zei, laat ze maar een arts opgeven dan zal ik met hem/haar wel overleggen wat zinnig is. Dat gemeld aan verzekering ineens kon de vakantie wel geannuleerd worden. Ken je recht.
Topantwoord
Hallo Dennis, allereerst gecondoleerd met uw verlies. Heel begrijpelijk dat u niet zit te wachten op dat soort vragen onder deze omstandigheden.
Over uw vraag: ik zou net als anderen hierboven kijken in de algemene voorwaarden. Ik ga ervan uit dat deze voorwaarden ook voor u golden.
Het lijkt alsof men aan het informeren is of u vóór het boeken van uw vakantie de tragische afloop al had kunnen zien aankomen.
Op pagina 8 staat bijvoorbeeld bij uitsluitingen een passage over voorafbestaande ziektes etc. op het moment van afsluiten van de verzekering.
Mocht men dit inderdaad aan het checken zijn dan is het een kwestie van door de zure appel heenbijten en aan het gevraagde voldoen.
Of kiezen om dat niet te doen.
Het is mijn vermoeden dus informeer vooral eens bij de verzekering.
Sterkte.
Kan mij vergissen maar de vragen hebben betrekking op de verzekerde en dat is de TS en niet de schoonvader. Lijkt mij ook sterk dat als je weet dat schoonvader stervende is je met vakantie gaat. Dat de familie de vragen moet beantwoorden lijkt mij in strijd met de wet pravicy.
Klopt Gerbera, verzekerde moet eerder naar huis vanwege het overlijden van schoonvader.
Daar gaat nou net de passage uit de voorwaarden op pagina 8 over.
Sowieso staan er in de voorwaarden verplichtingen over het aanleveren van informatie.
Of dat mag daar zou een jurist vast iets over kunnen zeggen.
Hallo Denniss85 ,
Allereerst gecondoleerd met het verlies van uw schoonvader .
Hier vind u alle informatie , klik op de rode regels ( in de eerste link , selecteer een land )
https://landal.eclaims.europ-assistance.com/coverage
Veelgestelde vragen ,
https://landal.eclaims.europ-assistance.com/faq
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer