he
door henny12 Mar 10, 2020 om 17:26
Vakantie & reizen

Flybe failliet terugreis vervalt

1 Maart gevlogen van Eelde naar Londen ( terugreis zou op 5 maart zijn) Op 5 maart gebeld met boekingsbureauTravel Noord(vliegveld Eelde), en als antwoord: Ja geen terugreis, u moet zelf tickets kopen voor terugreis. Dus 's ochtends gelijk 2 tickets via EasyJet bemachtigd. (we konden dus alleen naar Schiphol vliegen). Dus vanaf Schiphol nog 2 treinkaarten moeten kopen om thuis te komen. Toen nog weer 1 treikaart en buskosten gehad om onze auto uit Eelde op te halen. Al met al zo'n 300 euro extra gekost. Horen we later bij thuiskomt dat EasyJet een compensatie aanbood voor gedupeerden, dus gebeld vandaag, antwoord: Nee, we hadden op 5 maart een speciaal nummer moeten bellen en dan hadden we goedkoper terug kunnen vliegen. Maar Travel Noord heeft dat niet genoemd, die hadden het alleen maar over dat de terugreis niet door ging en we Zelf dus maar een ticket moesten kopen. Hebben we gedaan. Maar is Travel Noord nu in gebreke gebleven om ons niet op een alternatief te wijzen..zoals de aanbieding bij EasyJet?

1307 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Ka
door Kassagebruiker - Mar 10, 2020 om 17:33
683 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik vreesd dat u bij de curator moet zijn, bedenk wel dat u achterin de rij staat. Persoonlijk denk ik dat u nul op het rekest krijgt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 10, 2020 om 17:41
16959 Antwoorden / 202 Vragen
1

Zie om te beginnen deze info als u heeft betaald met een creditkaart: https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/verzekerd-betalen-met-je-creditcard  Als het reisbureau dat u noemt is aangesloten bij de ANVR resp. SGR dan heeft u in ieder geval ook hier iets aan: https://www.anvr.nl/Ik%20heb%20een%20klacht/ikhebeenklacht.aspx  Ik zal zo nog even kijken of het bureau daarbij is aangesloten.

Ik zie geen aansluitingskenmerk maar mogelijk heeft u toch ook hier iets aan: https://www.anvr.nl/anvrleden/overzicht.aspx?naam=&plaats=eelde&nummer=

  en inmiddels gaf @MARITA5 de aansluitcode en dus: conform de klachtregeling van de ANVR handelen.

marita5
door marita5 Mar 10, 2020 om 17:53
11649 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , zie mijn reactie , Travelnoord is aangesloten bij ANVR .

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 10, 2020 om 18:04
16959 Antwoorden / 202 Vragen

Ok en dank. Ik had niet verder gekeken en me beperkt tot de verwijzing naar 'zoek leden'. 

ne
door neodutchio - Mar 10, 2020 om 17:43
5246 Antwoorden / 12 Vragen
1

Hoe had Trevel Noord dit kunnen weten?
Maar als al uw kosten €300,- zijn geweest, dan was het vliegticket rond de €100,- geweest. Ik denk niet dat er veel ruimte in zou zitten en dat u echt veel goedkopere tickets kon krijgen. Reken uzelf dus maar niet te rijk. Als er al iets mogelijk zou zijn zou het hooguit om een paar tientjes gaan. De trein en buskosten krijgt u immers niet vergoed of korting op.

panter22
door panter22 - Mar 10, 2020 om 19:35
6599 Antwoorden / Vragen
0

Op de site van eeldevakanties.nl staat alles uitgelegd. 

U heeft een vliegticketverzekering bijgeboekt? Dat is goed nieuws want dan heeft u recht op restitutie van uw betaling. In dat geval ontvangt u van ons eerdaags een schade aangifte formulier en instructies kunt u uw geld claimen bij Allianz verzekeringen.
Heeft u bij reservering geen ticket garanties bijgeboekt, dan heeft u geen mogelijkheid om via een wederverkoper uw ticket te claimen. U zal dan rechtstreeks bij de Airline en/of curator een claim kunnen indienen. U kunt tevens bij uw verzekeraar informeren of de polis voorwaarden van uw annuleringsverzekering mogelijk dekking geeft bij een faillissement van een luchtvaartmaatschappij.
https://www.eeldevakanties.nl/flybe-failliet
Over het omboeken het volgende:

We betreuren het nieuws over Flybe ten zeerste en begrijpen dat hun klanten zich nu grote zorgen maken.

easyJet heeft aangeboden om de getroffen passagiers te helpen door tot het einde van mei een speciaal tarief voor Flybe klanten aan te bieden. Passagiers kunnen vliegen voor een vaste ticketprijs van €72, inclusief 15 kilo ruimbagage, op vertoon van een originele Flybe boekingsreferentie.

Van donderdag 5 tot en met vrijdag 6 maart bieden we daarnaast gratis vluchten aan voor Flybe-medewerkers om ze naar huis te brengen.
http://www.easyjet.com/nl/help/voorbereiding-op-het-vliegen/actuele-reisinformatie

rj
door rjw - Mar 10, 2020 om 20:11
3368 Antwoorden / 5 Vragen
1

Verkoopt Travel Noord normaal ook Easyjet tickets? Oftewel: hebben zij een relatie met Easyjet waardoor zij redelijkerwijs hadden kunnen weten dat Easyjet een regeling heeft aangeboden?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer