pucky
door pucky Apr 26, 2020 om 10:05
Vakantie & reizen

Geboekte vakantie

Wij hebben een vakantie geboekt naar Turkije 2 juni as bij Corendon. Wij hebben een aanbetaling gedaan van 320 euro en moeten 2 weken voor 2 juni nog eens 560 euro betalen, maar ik heb nu geen zin om op vakantie te gaan. Corendon zegt 30 april meer te kunnen zeggen,  dat gaat dus niet door,maar ik heb geen zin om mijn tweede bedrag te betalen, hun zeggen dat moet, maar ik heb geen zin om een voucher te ontvangen, straks worden de reizen veel duurder en wie weet wat het dan weer is, ik wil zelf bepalen waar ik mijn reis wil boeken, ik zou graag mijn 320 euro terug krijgen en mijn tweede betaling niet dien, kan dat, gr Conny

1072 8 Rapporteer

panter22
door panter22 - Apr 26, 2020 om 10:17
6599 Antwoorden / Vragen

Wat je wilt gaat niet lukken.
Hier vind je alle info van Corendon.
https://www.corendon.nl/klantenservice/blog/2020/02/26/coronavirus/

tijger1
door tijger1 - Apr 26, 2020 om 10:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat kan niet. Als u annuleert omdat u geen zin hebt om op vakantie te gaan, moet u annuleringskosten betalen. Heel simpel.

marita5
door marita5 - Apr 26, 2020 om 10:31
11563 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pucky ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus

ro
door ron503 - Apr 26, 2020 om 10:35
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Vooralsnog gaan reizen van Correndon tot en met 31 mei niet door maar hopelijk met ingang van 1 juni wel weer mogelijk en zou u op reis kunnen. U weet net zoveel over de situatie nu als Correndon weet en blijft het afwachten wat de regering beslist. Geen zin meer hebben is geen reden om te annuleren dus niet handig om nu al te doen en daarbij dient u half mei de restantbetaling te voldoen dus heeft u nog tijd voldoende om de komende tijd af te wachten. Dat de vakantiereizen veel duurder gaan worden is een gedachte maar nog geen waarheid en dus niet van toepassing. Mijn advies, heb geduld, wacht af en neem voor nu geen overhaaste beslissingen.

getty
door getty - Apr 26, 2020 om 10:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als u een deurwaarder wilt verwelkomen, zou ik niet betalen...

edrick3
door edrick3 - Apr 26, 2020 om 10:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ik zou graag mijn 320 euro terug krijgen en mijn tweede betaling niet dien, kan dat
Nee, dat kan niet.
Ter info: https://www.achmearechtsbijstand.nl/diensten/corona-geld-terug-annuleren-vakantie

alfatrion
door alfatrion - Apr 27, 2020 om 08:24
1659 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt een beroep doen op uw wettelijke opschortingsrecht (art. 6:262 en 6:263 BW). U hoeft nu dus het restant nog niet te betalen.

"Wachten met betalen als er een heel grote kans is dat de reis niet doorgaat"

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus

Iv
door Ivo W - Apr 28, 2020 om 08:44
741 Antwoorden / Vragen

Uw geld terugkrijgen omdat 'u niet meer op vakantie wilt', dat zal niet gebeuren.

Voor wat betreft de betaling van het restbedrag: wat zou het fijn zijn als mensen niet zo op de feiten vooruit lopen met hun ikke-mentaliteit.
U moet uiterlijk twee weken voor vertrek het restbedrag betalen. En u schrijft zelf al dat Corendon 30 april meer informatie zal verstrekken over reizen die na 1 juni moeten plaatsvinden. U kunt dus gewoon even afwachten tot na 30 april. Geeft Corendon dan aan dat uw reis kan en zal worden uitgevoerd? Dan zult u zich aan uw verplichtingen uit de overeenkomst moeten houden en uiterlijk twee weken voor de geplande vertrekdatum uw rekening moeten betalen.

Geeft Corendon 30 april aan dat uw reis niet doorgaat of dat het nog zeer onzeker is of uw reis door zal gaan? Dan kunt u zich beroepen op het hierboven al genoemde wetsartikel en kunt u de betaling van de factuur opschorten.