![pucky](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/5c6e0f5a6be218f64c6e3fd8143f4353a097650d8fd3c8b7620566986301b5d6.png)
Geboekte vakantie
Wij hebben een vakantie geboekt naar Turkije 2 juni as bij Corendon. Wij hebben een aanbetaling gedaan van 320 euro en moeten 2 weken voor 2 juni nog eens 560 euro betalen, maar ik heb nu geen zin om op vakantie te gaan. Corendon zegt 30 april meer te kunnen zeggen, dat gaat dus niet door,maar ik heb geen zin om mijn tweede bedrag te betalen, hun zeggen dat moet, maar ik heb geen zin om een voucher te ontvangen, straks worden de reizen veel duurder en wie weet wat het dan weer is, ik wil zelf bepalen waar ik mijn reis wil boeken, ik zou graag mijn 320 euro terug krijgen en mijn tweede betaling niet dien, kan dat, gr Conny
![panter22](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/f33d6a492f29ae96cec86158870062c2e9179953b9d6d7000f7256b86edf19e3.png)
Wat je wilt gaat niet lukken.
Hier vind je alle info van Corendon.
https://www.corendon.nl/klantenservice/blog/2020/02/26/coronavirus/
![tijger1](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/81a3370d3b4bc701a42bb46c59d9cf28473920e9a849f5d273cc9f2f47fda61a.png)
Nee, dat kan niet. Als u annuleert omdat u geen zin hebt om op vakantie te gaan, moet u annuleringskosten betalen. Heel simpel.
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
Hallo Pucky ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus
Vooralsnog gaan reizen van Correndon tot en met 31 mei niet door maar hopelijk met ingang van 1 juni wel weer mogelijk en zou u op reis kunnen. U weet net zoveel over de situatie nu als Correndon weet en blijft het afwachten wat de regering beslist. Geen zin meer hebben is geen reden om te annuleren dus niet handig om nu al te doen en daarbij dient u half mei de restantbetaling te voldoen dus heeft u nog tijd voldoende om de komende tijd af te wachten. Dat de vakantiereizen veel duurder gaan worden is een gedachte maar nog geen waarheid en dus niet van toepassing. Mijn advies, heb geduld, wacht af en neem voor nu geen overhaaste beslissingen.
![edrick3](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/fecd2954af608f0a043819104f50ba8cd58cab5fdf29a11bc1ca17f960401bc9.png)
ik zou graag mijn 320 euro terug krijgen en mijn tweede betaling niet dien, kan dat
Nee, dat kan niet.
Ter info: https://www.achmearechtsbijstand.nl/diensten/corona-geld-terug-annuleren-vakantie
![alfatrion](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0a5c35edccb41cc1040fcd819d2b716ca1a1d534fb88e57ac4502c35f63c7878.png)
U kunt een beroep doen op uw wettelijke opschortingsrecht (art. 6:262 en 6:263 BW). U hoeft nu dus het restant nog niet te betalen.
"Wachten met betalen als er een heel grote kans is dat de reis niet doorgaat"
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus
Uw geld terugkrijgen omdat 'u niet meer op vakantie wilt', dat zal niet gebeuren.
Voor wat betreft de betaling van het restbedrag: wat zou het fijn zijn als mensen niet zo op de feiten vooruit lopen met hun ikke-mentaliteit.
U moet uiterlijk twee weken voor vertrek het restbedrag betalen. En u schrijft zelf al dat Corendon 30 april meer informatie zal verstrekken over reizen die na 1 juni moeten plaatsvinden. U kunt dus gewoon even afwachten tot na 30 april. Geeft Corendon dan aan dat uw reis kan en zal worden uitgevoerd? Dan zult u zich aan uw verplichtingen uit de overeenkomst moeten houden en uiterlijk twee weken voor de geplande vertrekdatum uw rekening moeten betalen.
Geeft Corendon 30 april aan dat uw reis niet doorgaat of dat het nog zeer onzeker is of uw reis door zal gaan? Dan kunt u zich beroepen op het hierboven al genoemde wetsartikel en kunt u de betaling van de factuur opschorten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Voorrijkosten slotenmaker zonder werk verricht
Afhelopen week heb ik mezelf buitengesloten uit mn appartement. Ik belde met mijn mobiel meteen de eerste beste slotenmaker die ik kon vinden, en hij zei dat het ~40 minuten zou duren tot hij bij mij was, met een totaal van 120 euro.
Na 1 uur in de regen staan wachten kwam hij nog niet. Toen ik zijn nummer terug zocht kwam ik ook reviews van deze slotenmaker tegen met torenhoge kosten
...
Lees meer
![opdepennie](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/867e098618d6362886dbf034d76687a676d7d6bc76b968a761384ebca6c51228.png)
Pakket getraceerd maar toch kwijt
Enige tijd terug heb ik alle spullen t.b.v. internet, teevee en telefoon aan mijn toenmalige provider geretourneerd omdat ik over ging naar een ander. Na ongeveer een maand kreeg ik het verzoek om die spullen onderhand eens op te sturen omdat anders alle kosten in rekening zouden worden gebracht, zijnde ruim € 340,--. Ik had inmiddels na ongeveer vier dagen na opsturing de bevestiging zwart op ... Lees meer
Problemen met zichtgarantie bril
Eind 2022 meting voor bril gehad in optiekwinkel en begin 2023 bril met enkelvoudige glazen ontvangen. € 238 per glas. Vanaf begin aangegeven hier niet goed mee te kunnen zien. En ook verergering van zicht en hoofdpijn klachten.
Vaak gemeld ook per mail. Werd telkens aangegeven dat bril goed is. Uiteindelijk werd het geschoven op een hersen probleem, te hoge eisen aan gezichtsvermoge
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer