Geen stroom op vakantie, heb ik recht op volledige vergoeding?
Onlangs zijn we een midweekje op vakantie geweest. Helaas was dit een grote tegenvaller omdat de stroom van ons huisje regelmatig uitviel en soms uren niet beschikbaar was. We hebben dit diverse keren gemeld en ook andere gasten op ons veld hadden er last van. Op maandag hebben we in de avond een paar uur zonder stroom gezeten. Op dinsdag duurde het zelfs van 14.00 uur tot bijna 23.00 uur. En op woensdagochtend hadden we weer geen stroom. Met twee jonge kinderen, in de koude meivakantie was het een nare ervaring en daarom zijn we ook naar huis gegaan. Alle beloftes die het park vooraf doet van een zorgeloze vakantie zijn niet waargemaakt. Het park heeft op geen enkel moment gecommuniceerd over de stroomproblemen en is ons op dat moment ook niet tegemoet gekomen. De kosten voor de vakantie waren €319,02.
Nu krijgen we eindelijk reactie maar proberen ze ons naar mijn idee af te schepen met een bedrag van €100, een weekeindje weg (met allerlei regels zoals niet in vakanties), of een handdoeken pakket en schoonmaakkosten voor een andere vakantie die we bij deze organisatie hebben geboekt. Het park geeft aan dat we een paar dagen in het huisje hebben gezeten en daarom niet het hele bedrag terugkrijgen.
Mijn vraag is nu dan ook waar heb ik recht op, kan ik het hele bedrag terug verwachten of moet ik genoegen nemen met een van deze drie opties?
Vind eerlijk gezegt een super mooi aanbod. Denk ook niet dat je recht hebt op meer . Vakantie is meer dan enkel stroom. Als je nu meteen rechtsomkeer was gegaan omdat vakantie echt niet te doen was dan was het een ander verhaal. Of echt afhankelijk bent van stroom (bijv aan de zuurstof snacht of koeling nodig voor medicatie) dan was het zelfs ronduit gevaarlijk.
Hartelijk dank voor de snelle reactie. Het was steeds niet duidelijk hoelang er problemen zouden zijn. Daarom zijn we toch nog even gebleven. We probeerden er het beste van te maken. Maar als je niet kunt douchen, koken, het huisje verwarmen dan is het vakantie gevoel ver te zoeken.
Vriendelijke groet, Joost
Geachte Joost,
Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?
Over welk bedrijf gaat het?
Waar is dit vakantiepark?
Heeft u meteen geklaagd toen de stroom uitviel (dus tijdens de vakantie)?
Bent u lid van de ANWB?
Goedemiddag Geboren Amsterdammer,
Aangezien het voor mijn vraag nu niet zo relevant is heb ik de naam en locatie van het park niet genoemd. Het gaat mij er vooral om of het aanbod conform de regels/wetgeving is of dat ze ons proberen af te schepen. Niet om een instantie of vakntiepark zwart te maken.
Tijdens het verblijf hebben we meerdere malen aangegeven dat de stroom niet werkzaam was. Er stond ook continu een rij bij de receptie, dus iedereen heeft toen geklaagd. Wij kregen steeds te horen dat ze er mee bezig waren, een verwachting wanneer het opgelost zou worden werd er niet gegeven.
Vriendelijke groet, Joost
+10 @joostmm, wat een keurig antwoord geeft u aan @ga. Het liefst zou @ga er ook foto's bij hebben willen zien.
Ik mis inderdaad de vraag om de foto's van de stopcontacten en of er eventueel groene stroom uitkomt. Heb je voor GA ook eventueel een foto van de rij voor de receptie?
Lid van de ANWB? Is een zwemdiploma ook goed? Wilt u niet weten welke kleur stroom het was en of het misschien bedorven stroom was?
Bijna iedereen hier probeert GA keer op keer te vertellen dat hij irrelevante vragen stelt en gewoon stug blijven doorgaan. Iets met bord??
GA, je merkt toch dat er op je vragen vaak geen reactie komt?
graag alleen ingaan op het aan de orde gestelde, óók in de reacties onder antwoorden. Dank alvast!
GA, lezen!
We hebben dit diverse keren gemeld en ook andere gasten op ons veld hadden er last van.
En voor de redactie, blijkbaar snapt GA niets van de vragen die op het forum gesteld worden gelet op het feit dat deze constant om niet relevante uitleg vraagt op een vraag. De TS van deze vraag geeft al aan dat het totaal niet belangrijk is en dat geven de meeste vraagstellers aan. Dus hoezo ingaan op de aan de orde gestelde vragen?
@redactie: frappant dat jullie dan wel de vele, vele en nog eens vele antwoorden en reacties van GA laten staan, want hij geeft NOOIT inhoudelijke antwoorden!
@Sprietje,
U heeft waanideeën.
U maakt uzelf belachelijk door in discussie te gaan met de redactie.
@GA, opvallend dat u die opmerking alleen aan mij richt. En ik ga helemaal niet in discussie, ik constateer slechts, net als vele anderen met mij.
De moderatie heeft zo zijn voorkeuren. Idiote reacties van sommigen, zoals ga en soms, mogen gewoon blijven staan, en bij anderen, ik bijvoorbeeld, komen ze met dat dwaze verhaal dat de reactie niet inhoudelijk is.
Dus compleet belachelijk die moderatie.
@Tijger1,
U bent al jaren onbehoorlijk met uw woorden op dit forum naar anderen toe.
Nu beschimpt u zelfs de moderatie......
tijger heeft gewoon gelijk. ongelofelijk dat uw reacties die nooit een bruikbaar advies bevatten en het gebrabbel van $oms hier blijft staan.
$om$ is in bepaalde landen de stroom minder betrouwbaar.
$panje of Portugal in kust gebieden bij teveel gebruik op een bepaalde park.
Maar ook in Belarus of Russia in dorpen.
En hoeveel gebruikte je dan?
Op vele Campings maar 6A zekering, geen 16A....
Dat is dan geen 3600 maar 1380 Watt maximaal.
Voor koffie zetten met 1100 watt en TV en lampen aan al teveel!
Er is dan wel stroom maar niet als bij jou thuis.
Land en plaats ontbreken ook in de vraag dus lastig voor een betrouwbaar antwoord, net als toen jou stroom.
Wat een onsamenhangend verhaal
@soms
Het gaat niet over een camping. Er zal wel iets niet in orde geweest zijn met de algemene stroomvoorziening.
die wordt ook met de week gekker
zijn antwoorden klinken meestal niet bepaald uit in leesbaarheid maar dit is echt weer een pareltje wartaal.
Waarom mag deze persoon hier steeds uit zijn nek blijven kletsen?
Vult lekker het forum. En dat is favoriet bij de moderatie.
Het kan niet anders dan dat de moderator en $omss dezelfde persoon zijn. Andere onzinberichten worden rucksichtlos (en vaak vrij willekeurig) verwijderd maar het gebrabbel van $omss blijft maar staan. Anderen zijn voor minder geband.
Tijger1,
Ik noem een vakantie park met huisjes ook Camping.. vaak tenten, caravans, Campers en huisjes op 1 locatie....
En daar is het stroomnet werk in buitengebieden niet goed op berekend.
Helaas geen park genoemd waar deze op vakantie was.
Natuurlijk kunnen er ook wel eens tenten of caravans staan. Maar meestal niet.
Gezien de geschetste problemen heeft u recht op een redelijke tegemoetkoming in de ondervonden overlast.
U heeft geen aantoonbare schade dus een schadevergoeding is niet van toepassing.
Partijen moeten zelf overeen komen wat een redelijke tegemoetkoming is. De Wet zegt daar namelijk niets over. Komen partijen er niet uit dan moet men naar de rechter of een geschillencommissie stappen. Die zal dan bepalen of een aangeboden tegemoetkoming redelijk is of terecht geweigerd wordt.
Ik zou genoegen nemen met een van deze drie opties. U heeft inderdaad een paar dagen er gezeten, maar zoals al eerder aangegeven u heeft geen schade ondervonden. Tegemoetkoming van €100 vind ik redelijk, maar het aanbod van een weekend weg vind ik ook heel redelijk (al is het niet in de vakantie).
Soms heb je pech dat er een stroomstoring is en als je niet tevreden bent met de geboden oplossing, kijk dan of je naar een geschillencommissie kunt. Misschien krijg je gelijk en krijg je je geld terug. Kijk eerst eens in de uitspraken van de geschillencommissie. Het aanbod van het park kan best redelijk zijn. Jullie hebben gebruik gemaakt van het huisje.
Maar wil je verder geen gedoe, accepteer dan een van de opties.
Dat je niet een weekend weg in de vakantietijd kunt, is logisch. Dat weekend zal duurder zijn dan die hele midweek van jullie.
Midweek, dus van maandag t/m vrijdag en op woensdagochtend vertrokken? Wat je rechten zijn kan ik niet zeggen, maar ik vind persoonlijk 100 euro nogal karig, je hebt vermoedelijk maar ongeveer de helft van de tijd van het geboekte huisje gebruik kunnen maken én toen ook nog eens met minimaal drie stroomonderbrekingen. De helft van de kosten retour lijkt mij dan een redelijkere vergoeding, wellicht kan je dat voorstellen.
Geachte Joost,
Dit soort gevallen zijn al vaker aan bod geweest bij televisieprogramma's :
Ik raad u aan (als u lid bent) contact op te nemen met de ANWB.
Ik ben wel benieuwd wat de reactie was, toen u klaagde.
Wat moet de ANWB er aan doen? En de reactie was dat ze er aan bezig waten. Niet gelezen?
@Tijger1,
De ANWB kan juridische hulp bieden of advies geven.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Orthodaily
Ik heb schoenen besteld bij ORTHOdaily.nl https://orthodaily.nl/ Het zouden dus orthopedische schoenen moeten zijn. Het zijn gewone schoenen van een middenkwaliteit, wat je eigenlijk ook mag verwachten bij die prijs. Ze worden rechtstreeks uit China geleverd via Yun Express in Rozenburg. De Nederlandse verkoopvestiging zit op een bovenwoning in Amsterdam met een telefoonnummer uit Leiden dat ... Lees meer
Appartement. Gas/cv installatie definitief afsluiten
Goedemiddag,
Woon in een appartement. In het kader van verduurzaming wil ik van het gas af. Inductieplaat aangeschaft en een boiler.
Verwarm de woonkamer elektrisch d.m.v. een kachel, gas/cv installatie gebruik ik niet meer en is afgekoppeld door een installateur.
Ik wil het gas definitief af laten sluiten, heb een aanvraag lopen.
VVE geïnformeerd over mijn plannen.
De
...
Lees meer
Pictogram op beginscherm plaatsen
Op mijn desktop met Windows 11 staan op het beginscherm meerdere pictogrammen, die ik vaak gebruik. Nu wil ik er eentje bij zetten, maar ik heb dat al zolang niet meer gedaan dat ik niet meer weet hoe dat moet. Wie kan en wil me helpen? Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer