Jo
door JoostMM Jun 23, 2021 om 10:16
Vakantie & reizen

Geen stroom op vakantie, heb ik recht op volledige vergoeding?

Onlangs zijn we een midweekje op vakantie geweest. Helaas was dit een grote tegenvaller omdat de stroom van ons huisje regelmatig uitviel en soms uren niet beschikbaar was. We hebben dit diverse keren gemeld en ook andere gasten op ons veld hadden er last van. Op maandag hebben we in de avond een paar uur zonder stroom gezeten. Op dinsdag duurde het zelfs van 14.00 uur tot bijna 23.00 uur. En op woensdagochtend hadden we weer geen stroom. Met twee jonge kinderen, in de koude meivakantie was het een nare ervaring en daarom zijn we ook naar huis gegaan. Alle beloftes die het park vooraf doet van een zorgeloze vakantie zijn niet waargemaakt. Het park heeft op geen enkel moment gecommuniceerd over de stroomproblemen en is ons op dat moment ook niet tegemoet gekomen. De kosten voor de vakantie waren €319,02.

Nu krijgen we eindelijk reactie maar proberen ze ons naar mijn idee af te schepen met een bedrag van €100, een weekeindje weg (met allerlei regels zoals niet in vakanties), of een handdoeken pakket en schoonmaakkosten voor een andere vakantie die we bij deze organisatie hebben geboekt. Het park geeft aan dat we een paar dagen in het huisje hebben gezeten en daarom niet het hele bedrag terugkrijgen.

Mijn vraag is nu dan ook waar heb ik recht op, kan ik het hele bedrag terug verwachten of moet ik genoegen nemen met een van deze drie opties?

4756 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 23, 2021 om 10:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou dat weekendje maar accepteren.

Jo
door JoostMM Jun 23, 2021 om 12:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor de snelle reactie.

Vriendelijke groet, Joost

lo
door lovewinnie - Jun 23, 2021 om 10:38
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Vind eerlijk gezegt een super mooi aanbod. Denk ook niet dat je recht hebt op meer . Vakantie is meer dan enkel stroom. Als je nu meteen rechtsomkeer was gegaan omdat vakantie echt niet te doen was dan was het een ander verhaal. Of echt afhankelijk bent van stroom (bijv aan de zuurstof snacht of koeling nodig voor medicatie) dan was het zelfs ronduit gevaarlijk.

Jo
door JoostMM Jun 23, 2021 om 12:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor de snelle reactie. Het was steeds niet duidelijk hoelang er problemen zouden zijn. Daarom zijn we toch nog even gebleven. We probeerden er het beste van te maken. Maar als je niet kunt douchen, koken, het huisje verwarmen dan is het vakantie gevoel ver te zoeken.

Vriendelijke groet, Joost

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 23, 2021 om 11:48
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Joost,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Over welk bedrijf gaat het?

Waar is dit vakantiepark?

Heeft u meteen geklaagd toen de stroom uitviel (dus tijdens de vakantie)?

Bent u lid van de ANWB?

Jo
door JoostMM Jun 23, 2021 om 12:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goedemiddag Geboren Amsterdammer,

Aangezien het voor mijn vraag nu niet zo relevant is heb ik de naam en locatie van het park niet genoemd. Het gaat mij er vooral om of het aanbod conform de regels/wetgeving is of dat ze ons proberen af te schepen. Niet om een instantie of vakntiepark zwart te maken.

Tijdens het verblijf hebben we meerdere malen aangegeven dat de stroom niet werkzaam was. Er stond ook continu een rij bij de receptie, dus iedereen heeft toen geklaagd. Wij kregen steeds te horen dat ze er mee bezig waren, een verwachting wanneer het opgelost zou worden werd er niet gegeven.

Vriendelijke groet, Joost

tenormin
door tenormin Jun 23, 2021 om 12:34
16829 Antwoorden / 108 Vragen

+10 @joostmm, wat een keurig antwoord geeft u aan @ga. Het liefst zou @ga er ook foto's bij hebben willen zien.

pino123
door pino123 Jun 23, 2021 om 14:13
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik mis inderdaad de vraag om de foto's van de stopcontacten en of er eventueel groene stroom uitkomt. Heb je voor GA ook eventueel een foto van de rij voor de receptie?

ne
door neodutchio Jun 23, 2021 om 14:17
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Lid van de ANWB? Is een zwemdiploma ook goed? Wilt u niet weten welke kleur stroom het was en of het misschien bedorven stroom was?

Donuts
door Donuts Jun 23, 2021 om 14:32
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Bijna iedereen hier probeert GA keer op keer te vertellen dat hij irrelevante vragen stelt en gewoon stug blijven doorgaan. Iets met bord??

mahadma
door mahadma Jun 23, 2021 om 14:42
11541 Antwoorden / 51 Vragen

GA, je merkt toch dat er op je vragen vaak geen reactie komt?

Redacteur
door Redacteur Jun 23, 2021 om 15:05
1054 Antwoorden / 62 Vragen

graag alleen ingaan op het aan de orde gestelde, óók in de reacties onder antwoorden. Dank alvast!

gerbera
door gerbera Jun 23, 2021 om 15:45
7364 Antwoorden / 14 Vragen

GA, lezen!

We hebben dit diverse keren gemeld en ook andere gasten op ons veld hadden er last van.

En voor de redactie, blijkbaar snapt GA niets van de vragen die op het forum gesteld worden gelet op het feit dat deze constant om niet relevante uitleg vraagt op een vraag. De TS van deze vraag geeft al aan dat het totaal niet belangrijk is en dat geven de meeste vraagstellers aan. Dus hoezo ingaan op de aan de orde gestelde vragen?

Donuts
door Donuts Jun 23, 2021 om 16:13
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@redactie: frappant dat jullie dan wel de vele, vele en nog eens vele antwoorden en reacties van GA laten staan, want hij geeft NOOIT inhoudelijke antwoorden!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 23, 2021 om 20:32
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Sprietje,

U heeft waanideeën.

U maakt uzelf belachelijk door in discussie te gaan met de redactie.

Donuts
door Donuts Jun 23, 2021 om 23:26
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@GA, opvallend dat u die opmerking alleen aan mij richt. En ik ga helemaal niet in discussie, ik constateer slechts, net als vele anderen met mij.

tijger1
door tijger1 Jun 23, 2021 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De moderatie heeft zo zijn voorkeuren. Idiote reacties van sommigen, zoals ga en soms, mogen gewoon blijven staan, en bij anderen, ik bijvoorbeeld, komen ze met dat dwaze verhaal dat de reactie niet inhoudelijk is.

Dus compleet belachelijk die moderatie.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 24, 2021 om 00:09
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1,

U bent al jaren onbehoorlijk met uw woorden op dit forum naar anderen toe.

Nu beschimpt u zelfs de moderatie......

ju
door juliomariner Jun 24, 2021 om 09:41
1328 Antwoorden / 2 Vragen

tijger heeft gewoon gelijk. ongelofelijk dat uw reacties die nooit een bruikbaar advies bevatten en het gebrabbel van $oms hier blijft staan.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jun 23, 2021 om 12:22
1389 Antwoorden / 10 Vragen

$om$  is in bepaalde landen de stroom minder betrouwbaar.

$panje of  Portugal  in  kust gebieden bij teveel gebruik op een bepaalde park.

Maar ook in Belarus of Russia in dorpen.
En hoeveel gebruikte je dan?

Op vele Campings maar 6A zekering, geen 16A....
Dat is dan geen 3600 maar  1380 Watt maximaal.
Voor koffie zetten met 1100 watt  en  TV en lampen aan al teveel!

Er is dan wel stroom maar niet als bij jou thuis.
Land en plaats ontbreken ook in de vraag dus lastig voor een betrouwbaar antwoord, net als toen jou stroom.

pino123
door pino123 Jun 23, 2021 om 14:11
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat een onsamenhangend verhaal

tijger1
door tijger1 Jun 23, 2021 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@soms

Het gaat niet over een camping. Er zal wel iets niet in orde geweest zijn met de algemene stroomvoorziening.

ap
door apiejoepie Jun 23, 2021 om 14:51
130 Antwoorden / 4 Vragen

die wordt ook met de week gekker

ju
door juliomariner Jun 23, 2021 om 15:51
1328 Antwoorden / 2 Vragen

zijn antwoorden klinken meestal niet bepaald uit in leesbaarheid maar dit is echt weer een pareltje wartaal.
Waarom mag deze persoon hier steeds uit zijn nek blijven kletsen?

tijger1
door tijger1 Jun 23, 2021 om 23:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vult lekker het forum. En dat is favoriet bij de moderatie.

rj
door rjw Jun 24, 2021 om 08:58
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Het kan niet anders dan dat de moderator en $omss dezelfde persoon zijn. Andere onzinberichten worden rucksichtlos (en vaak vrij willekeurig) verwijderd maar het gebrabbel van $omss blijft maar staan. Anderen zijn voor minder geband.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jun 25, 2021 om 22:44
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Tijger1,

Ik noem  een vakantie park met huisjes ook Camping.. vaak tenten, caravans,  Campers en  huisjes op 1 locatie....

En daar is het stroomnet werk in buitengebieden  niet goed op berekend.
Helaas geen  park genoemd  waar deze op vakantie was.

rj
door rjw Jun 27, 2021 om 12:39
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Natuurlijk kunnen er ook wel eens tenten of caravans staan. Maar meestal niet.

sw
door swat1500 - Jun 23, 2021 om 12:29
3780 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien de geschetste problemen heeft u recht op een redelijke tegemoetkoming in de ondervonden overlast.
U heeft geen aantoonbare schade dus een schadevergoeding is niet van toepassing.
Partijen moeten zelf overeen komen wat een redelijke tegemoetkoming is. De Wet zegt daar namelijk niets over. Komen partijen er niet uit dan moet men naar de rechter of een geschillencommissie stappen. Die zal dan bepalen of een aangeboden tegemoetkoming redelijk is of terecht geweigerd wordt.

pino123
door pino123 - Jun 23, 2021 om 14:11
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zou genoegen nemen met een van deze drie opties. U heeft inderdaad een paar dagen er gezeten, maar zoals al eerder aangegeven u heeft geen schade ondervonden. Tegemoetkoming van €100 vind ik redelijk, maar het aanbod van een weekend weg vind ik ook heel redelijk (al is het niet in de vakantie).

panter22
door panter22 - Jun 23, 2021 om 14:22
6599 Antwoorden / Vragen

Soms heb je pech dat er een stroomstoring is en als je niet tevreden bent met de geboden oplossing, kijk dan of je naar een geschillencommissie kunt. Misschien krijg je gelijk en krijg je je geld terug. Kijk eerst eens in de uitspraken van de geschillencommissie. Het aanbod van het park kan best redelijk zijn. Jullie hebben gebruik gemaakt van het huisje.
Maar wil je verder geen gedoe, accepteer dan een van de opties.
Dat je niet een weekend weg in de vakantietijd kunt, is logisch. Dat weekend zal duurder zijn dan die hele midweek van jullie.

diumenge
door diumenge - Jun 23, 2021 om 14:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Midweek, dus van maandag t/m vrijdag en op woensdagochtend vertrokken? Wat je rechten zijn kan ik niet zeggen, maar ik vind persoonlijk 100 euro nogal karig, je hebt vermoedelijk maar ongeveer de helft van de tijd van het geboekte huisje gebruik kunnen maken én toen ook nog eens met minimaal drie stroomonderbrekingen. De helft van de kosten retour lijkt mij dan een redelijkere vergoeding, wellicht kan je dat voorstellen.

mahadma
door mahadma - Jun 23, 2021 om 14:51
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zou ook dat weekendje pakken. Dan zijn de storingen weer over.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 23, 2021 om 20:37
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Joost,

Dit soort gevallen zijn al vaker aan bod geweest bij televisieprogramma's :

Ik raad u aan (als u lid bent) contact op te nemen met de ANWB.

Ik ben wel benieuwd wat de reactie was, toen u klaagde.

tijger1
door tijger1 Jun 24, 2021 om 00:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moet de ANWB er aan doen? En de reactie was dat ze er aan bezig waten. Niet gelezen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 24, 2021 om 00:04
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1,

De ANWB kan juridische hulp bieden of advies geven.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 24, 2021 om 00:34
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Joost,

Misschien is het een idee om gezamenlijk te gaan klagen.

Heeft u misschien de telefoonnummers genoteerd van de andere vakantiegangers?

Samen sta je sterker.

Is het bedrijf ergens bij aangesloten (ANVR/SGR)?

ju
door juliomariner Jun 24, 2021 om 09:44
1328 Antwoorden / 2 Vragen

zeker, Joost is het hele terrein rondgeweest en alle gegevens van de sndere gasten genoteerd. daarnaast de confectiematen van de dames en aan de kindeten is naar het zwdmdiploma gevraagd.
Wat denkt u nu zelf? tuurlijk heeft Joost dat niet gedaan.

Donuts
door Donuts Jun 24, 2021 om 09:57
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Hij heeft ook voor alle zekerheid foto's gemaakt van hun ID...

aurora1
door aurora1 - Jun 24, 2021 om 02:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Natuurlijk kunt u niet het hele bedrag terug verwachten.
De gegeven keuzes lijken mij redelijk.

Helaas had u ook nog pech met het weer waar het park ook niets aan kon doen.

Jo
door JoostMM - Jun 24, 2021 om 10:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor al jullie reacties en het meedenken. Fijn dat er zo'n actieve community is en dat er goede behulpzame antwoorden zijn gegeven. We hebben nog een keer contact opgenomen met de organisatie en hebben in samenspraak de regeling getroffen dat we tijdens ons volgende verblijf van twee weken zowel het linnengoed, de eindschoonmaak en twee fietsen kosteloos tijdens ons gehele verblijf krijgen. Wat ons betreft een nette regeling en daarmee is deze zaak voor ons ook afgehandeld. Nogmaals dank voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Joost

gerbera
door gerbera Jun 24, 2021 om 11:19
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Prettig te lezen dat er voor u een goede oplossing is gekomen.
Hopelijk blijft de stroomvoorziening dan in orde, anders voor de zekerheid wat kaarsen mee nemen;-))

ju
door juliomariner Jun 24, 2021 om 11:58
1328 Antwoorden / 2 Vragen

of een noodstroomaggregaat :-)

Bedankt voor de terugkoppeling

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jun 25, 2021 om 22:48
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je de woonplaats had gemeld,  als het vaker voorkomt of  toevallig deze keer lastig oplosbare storing????

Bedankt voor terug koppeling  maar  het komt vaker voor.