Sa
door Sanderr32 Jan 27, 2019 om 05:02
Vakantie & reizen

Geld en vakantie

Ik ben 23 en heb bewindvoeder als ouders en wil op vakantie magenda bewindvoeder je tegen houden om niet te gaan?

1178 8 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 27, 2019 om 08:44
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan zijn dat er geen geld genoeg is en dat de vakantie te duur uit gaat vallen zodat er schulden van komen dat u beter niet kan gaan.
Mij lijkt het beter het advies van uw raadgevers op te volgen zolang dat nodig is.
Hopelijk breken er binnenkort betere tijden aan.

Sa
door Sanderr32 Jan 27, 2019 om 15:50
Antwoorden / 1 Vragen

Heb geld genoeg dus kunnen dan weigere

sjjoppy
door sjjoppy Jan 27, 2019 om 16:01
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom hebt u bewindvoerders?
Als u niet zelfstandig functioneert kan het om veiligheidsredenen zijn dat uw ouders het beter vinden dat u niet met vakantie gaat.

lo
door lovewinnie - Jan 27, 2019 om 08:45
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Zolang alles voor jou betaald wordt en je geen contant geld krijgt zou dat niet geweigerd mogen worden  Wel moet echt alles betaald worden. Zelfs annulering en reis verzekering om eventuele onkosten in te dekken . je weekgeld kun je gebruiken voor vertier maar ook anders moet iemand anders dat betalen. Jou geld geven mag niet, enkel middelen. Ook mag op jou naam niks op afbetaling. Dus vandaag 50% van de vakantie betalen en over 3 maanden de overige 50% mag niet. De vakantie zal in een keer betaald moeten worden

Ken er ook een die kreeg vakantie van schoonouders, weekje euro Disney met het gezin + zakgeld (onder tafel ) eten, drinken was daar geregeld en betaald zodat er echt geen onkosten waren .zelf huurauto was geregeld (eigen auto afgenomen door bewind

ro
door ron503 - Jan 27, 2019 om 08:56
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Uw vraag is wat warrig en mede daarom is er geen goed antwoord op uw vraag te geven.

panter22
door panter22 - Jan 27, 2019 om 09:11
6599 Antwoorden / Vragen

Je ouders beheren jouw geld omdat je het zelf niet kunt,
Zij zijn de bewindvoerders en moeten er voor zorgen dat je niet in de schulden komt.
Dus is er geen geld om met vakantie te gaan, dan kunnen je ouders de vakantie tegenhouden.
Je ouders zijn bewindvoerder voor jou, maar als iemand anders jouw bewindvoerder zou zijn, dan maakt dat niets uit.
Geen geld, geen vakantie.

Sa
door Sanderr32 Jan 27, 2019 om 15:51
Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat snap ik maarde kunnen ze weingere al heb ik geld er voor

panter22
door panter22 Jan 27, 2019 om 16:16
6599 Antwoorden / Vragen

Je ouders kunnen weigeren. Financieel nemen zij de beslissingen. Jij kunt niet beslissen wat er met jouw geld gebeurt omdat je onder bewind staat,
Kijk ook eens naar het filmpje op deze site:
https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/Bewind/Paginas/Informatie-voor-de-bewindvoerder.aspx#tabs

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jan 27, 2019 om 09:22
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Het ligt er aan wat u onder vakantie verstaat. Met de fiets naar een camping met de tent achterop en alles kunnen betalen van het leefgeld dat u heeft zonder daarbij in de problemen te komen is niet zo'n probleem.
Het wordt anders als u extra geld moet hebben om op vakantie te gaan. Een bewindvoerder moet een potje achter houden, maar dat is voor onvoorziene zaken zoals een wasmachine die plots kapot gaat.

Als u onder bewind staat vanwege schulden dan is het taak 1 om deze af te lossen. Als het is omdat u niet met geld kan omgaan is het gevaarlijk om alleen weg te gaan. Wie zegt immers dat u op vakantie genoeg middelen houdt om te overleven.

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 27, 2019 om 10:40
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Sander,

Als je het niet eens bent met je ouders zul je naar de rechter moeten stappen om de bewindvoering op te heffen.

Nu beslissen je ouders hoe jij je geld uitgeeft.

Ga naar het juridisch loket of maatschappelijk werker.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 27, 2019 om 11:03
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Idem als @GEBORENAMSTERDAMMER meldt.
Uw bewindvoerders/ouders mogen weigeren en het enige dat er tegen te doen zou zijn is de bewindvoering doen opheffen.

Als de vakantie relatief weinig geld zou kosten zou goed overleg nog een optie zijn.

Ka
door Kassagebruiker - Jan 27, 2019 om 16:10
683 Antwoorden / 5 Vragen

Sander,

waar zou je naar toe willen, hoelang en of hoeveel kost dat?
Alleen of met andere of anderen?
Mogelijk is het niet verstandig voor je dat je zelf je zaken gaat regelen, want je hebt niet voor niets een bewindvoerder.
Je bewindvoering via de rechter stopzetten zou misschien kunnen maar zou je ook méér dan diep in de ellende  zou kunnen laten komen, wij kennen hier je situatie niet en kunnen dus ook niet beoordelen of dit een veilig haalbare zaak is.