My
door Myam Apr 1, 2020 om 12:07
Vakantie & reizen

Geld retour na annulering reis

Hallo,
Op 13 maart hebben wij onze vakantie wegens ziekte moeten annuleren. Omdat wij in overleg met de dokter zagen dat dit niet zomaar zou zijn opgelost, hebben dan ook onze reis geannuleerd en betaalde hievoor de annuleringskosten van 882 euro.
Wij hadden 1029 euro aanbetaald, en de mevrouw aan de telefoon vertelde dat het bedrag van 147 euro binnen 10 dagen zou worden terug betaald.  Er was op dat moment nog niets bekend over de Corona maatregelen. Nu heb ik reeds twee mailberichten gestuurd maar kreeg hierop geen respons meer van Corendon,  dus besloot ik gisteren te bellen. Daar werd mij verteld dat ik het geld niet meer terug kreeg maar een voucher. Hiemee ging ik niet accoord omdat ik voor dit bedrag geen nieuwe reis kan boeken, het niet kado kan doen of er iemand anders blij mee kan maken, omdat de voucher niet overdraagbaar is. Wij kunnen niet meer naar het buitenland vanwege ziekte. Wat kan ik nog doen zodat ze het bedrag alsnog terug betalen?  mvrgr. Myam

1989 6 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Apr 1, 2020 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En had u dan een annuleringsverzekering?

My
door Myam Apr 1, 2020 om 12:18
Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ik had een annuleringsverzekering en die hebben de annuleringskosten direct overgemaakt.  Het gaat hier om nog dat stukje aanbetaling wat we terug zouden krijgen.

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2020 om 12:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daarvoor zult u, gezien de toestand, genoegen moeten nemen met een voucher.

Het schijnt dat als u het na een half jaar of een jaar nog niet gebruikt hebt, het bedrag wordt uitbetaald. Vooropgesteld dat Corendon dan nog bestaat.

lo
door lovewinnie Apr 1, 2020 om 12:53
1212 Antwoorden / 1 Vragen

Zou voor nu bon accepteren. Voorlopig het beste wat u kunt doen. Dan later inruilen tegen contant geld . U geld heeft u gewoon recht op. Bon is voorlopig compensatie omdat anders reisbureau over de kop gaat

Gr
door Grunn1 - Apr 1, 2020 om 12:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik zou Corendon eens aangetekend aanschrijven en duidelijk vermelden dat de annulering niks te maken heeft en had met Corona en al voor die tijd gedaan was. U zou gewoon uw deel terug moeten krijgen en geen voucher.

panter22
door panter22 - Apr 1, 2020 om 13:21
6599 Antwoorden / Vragen

Het klopt niet dat je een voucher krijgt als je zelf annuleert:
Nee, dan ontvang je geen Corona-voucher. Aanspraken die voortvloeien uit een door jou geannuleerde reis vallen niet onder de garantieregeling van SGR. De garantieregeling is immers komen te vervallen doordat de oorspronkelijke reisovereenkomst is ontbonden door annulering.
Nog maar even schriftelijk reageren naar Corendon, Vertel precies waarom jullie geannuleerd hebben en stuur deze passage van de SGR en ANVR mee.
https://www.sgr.nl/news/sgr-en-anvr-corona-voucher-bij-annulering-of-omboeking/

aurora1
door aurora1 - Apr 1, 2020 om 14:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt Corendon nog eens een mail sturen waarin u de situatie uiteenzet en daarbij melden dat eea niets met de coronasituatie te maken heeft, en teruggave verlangen van de 147 euro zoals was toegezegd.
Zulke zaken moet u niet per telefoon afhandelen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 1, 2020 om 15:38
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij uitermate zinvol dat u op basis van ook de al gegeven nadere ( bij de wel adequate antwoorden al gegeven)  info begint met het zenden van een ingebrekestellingsbrief, zie voor een voorbeeld deze: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en zend die aangetekend.

Zie ook deze info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/voorbeeldbrieven/overzicht
en m.b.t. de procedure deze: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  uw annulering heeft helemaal niet met het corona probleem te maken.

My
door Myam Apr 1, 2020 om 21:50
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,
Stuur ik een ingebrekestelling naar de directie van Corendon?

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 2, 2020 om 02:08
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, uiteraard!

My
door Myam Apr 7, 2020 om 11:45
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,
Vrijdag 3 april heb ik een aangetekende en normaal geposte brief gestuurd naar  de directie van Corendon  ivm ingebrekestelling.   Hier heb ik natuurlijk nog niets op gehoord! Vandaag kreeg ik per email een voucher ter waarde van 147,- euro omdat zij onze reis hadden geannuleerd. Maar als zij dat hadden gedaan had ik een voucher gekregen van 1029 euro toch? Wij hebben zelf geannuleerd voor het hele corona gedoe!!
Wat moet ik nu doen, het antwoord op de brief afwachten of bellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 7, 2020 om 12:32
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn advies is: bellen en dan de reactie op de aangetekend verzonden brief afwachten. Aangeven dat u het voucher niet accepteert!

Bent u ANWB lid, dan is dit ook nog een optie: https://www.anwb.nl/contact-en-service (kan ook nuttig zijn als u geen lid bent).
U kunt ook een melding doen bij de ACM www.consuwijzer.nl gelet op het feit dat Covid19 niet de reden van annulering was.

My
door Myam Apr 20, 2020 om 09:57
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,
Ik heb vorige week een voucher ontvangen waarop staat ,dat op deze voucher geen enkele garantieregeling van een garantiefonds van toepassing is. Deze was bij een schrijven gevoegd waarin ze mededeelde dat zij onze reis helaas moesten annuleren. Op mijn aangetekend schrijven heb ik helaas tot op heden niets gehoord.ik kreeg net een email dat ze mijn email in goede orde hadden ontvangen en in behandeling word genomen. Even voor de duidelijkheid, ik heb geen email gestuurd!! Wat moet nu mijn volgende stap zijn.

My
door Myam Apr 20, 2020 om 09:58
Antwoorden / 1 Vragen

Alvast bedanktgr. May Vloet

My
door Myam Apr 23, 2020 om 12:58
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,
Het bericht op mijn aangetekende brief  aan Corendon ivm ingebrekingstelling resulteerde in een standaardbrief waarin ze mededeelden  dat ze begrepen dat ik mijn geld zo snel mogelijk terug wil de hebben, maar ze gezien de huidige situatie geen uitbetalingen konden doen. Ze hadden een voucher gestuurd die door geen enkel garantie fonds word ondersteunt. Mocht ik hiervan geen gebruik maken dan kon ik tegen het einde waarop de voucher verloopt een nieuw verzoek indienen om alsnogmijn geld terug te krijgen.  Dat heet dus dat ik hier niet mee akkoord ben gegaan. Ik heb gezegd dat ik het geld binnen 10 dagen op mijn rekening wil zien. Ik wacht nu weer op antwoord al verwacht ik er niet veel van. Groetjes May Vloet

alfatrion
door alfatrion - Apr 2, 2020 om 13:21
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer is de reis? U kunt zich mogelijk beroepen op het feit dat de organistator de reis niet naar verwachting kan uitvoeren. U heeft in dat geval recht op 100% contant, ook indien u zelf annuleert.

panter22
door panter22 Apr 2, 2020 om 13:38
6599 Antwoorden / Vragen

De annulering  is al geregeld met de verzekering.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 20, 2020 om 10:58
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Waar is dat gemeld?

gerbera
door gerbera Apr 23, 2020 om 16:05
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Hier;
DOOR MYAM 1 APR. 2020 OM 12:18
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ja, ik had een annuleringsverzekering en die hebben de annuleringskosten direct overgemaakt.  Het gaat hier om nog dat stukje aanbetaling wat we terug zouden krijgen.