Yd
door Ydijk Nov 30, 2021 om 20:27
Vakantie & reizen

Geld terug booking.com

In juli heb ik via booking.com vluchten geboekt naar Thira. Dit is eerst mislukt. Het geld is wel van de rekening afgetrokken.
Booking.com heeft dit nooit weer overgemaakt. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Tussen partij Adyen geeft aan het geld over te hebben gemaakt naar Booking.com, zij geven aan het niet te kunnen vinden. Ik kan echter met documentatie aantonen dat het geld van de rekening is afgetrokken. Wat kan ik nog doen?

2910 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 30, 2021 om 20:45
2137 Antwoorden / Vragen
0

Twee wegen, aan het werk, contact zoeken, schrijven bellen etc of de zaak uit handen geven aan een kundige advocaat.

Yd
door Ydijk Nov 30, 2021 om 20:49
Antwoorden / 1 Vragen

Helaas heb ik alles binnen mijn macht al gedaan. Inmiddels aan het kijken hoe ik via de rechtbank kan dagvaardigen, helaas zijn de griffiekosten ook erg hoog. Wat maakt dat het uiteindelijk alleen maar meer gaat kosten..

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Nov 30, 2021 om 20:55
2137 Antwoorden / Vragen

Wie recht om een koe legt er één toe. Is er geen geschillencommissie die bevoegd is?

sira
door sira - Nov 30, 2021 om 20:50
2406 Antwoorden / 24 Vragen
2

Stuur een aangetekende brief met een kopie van de bewijzen en stel een ultimatum.

Yd
door Ydijk Nov 30, 2021 om 20:52
Antwoorden / 1 Vragen

Het is een engelse klantenservice, omdat het om vluchten gaat. Is een aangetekende brief sturen in zo'n geval handig denk je?

sira
door sira Nov 30, 2021 om 20:59
2406 Antwoorden / 24 Vragen

Als ik naar de site van booking.com ga, kan ik alles in het Nederlands klik hier, bovendien zitten ze in Amsterdam.

Booking.com B.V.
Herengracht 597
1017 CE Amsterdam
Nederland

Postadres:
Postbus 1639
1000 BP Amsterdam
Nederland

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2021 om 21:49
16871 Antwoorden / 108 Vragen
0

Misschien Wordt u al geholpen van SBS6 inschakelen. Simpelste: bellen naar 020-24424440 Succes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 1, 2021 om 11:13
16888 Antwoorden / 202 Vragen
0

Kent u deze gratis service van de consumentenbond? https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/booking.com/details?companyId=9a2daab7-b851-4638-99ec-6831aaa4f16c

 
Iets wat u ook zelf kjunt doen is het zenden van een briefd waarvan ik u een voorbeeld geef https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ met achtergrond info https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  U heeft m.i. duidelijk bewijs dat men bij booking.com in deze in gebreke is. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, benut die dan. Zie ook nog: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 1, 2021 om 11:44
7246 Antwoorden / 3 Vragen
0
mo
door mof - Dec 1, 2021 om 11:58
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

MEt Adyen heb je als klant van Booking niets te maken. Als jij kunt aantonen dat je Booking hebt betaald dan moet je Booking voor de rechter slepen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 1, 2021 om 15:10
16888 Antwoorden / 202 Vragen

M.a.w. eerst dan maar beginnen met het ingebreke stellen en zo dat tot negatief resultaat lijkt een incasso starten of echte deurwaarder inschakelen.

youri
door youri - Dec 2, 2021 om 17:00
28 Antwoorden / 4 Vragen
0

Hetzelfde is mij ook overkomen. Via Facebook een chat gestuurd . En onderaan de site van Booking , staat klantenservice, help center, die gebelt en gechat. Later werd ik teruggebelt met een nummer uit Londen, en binnen 24 uur had ik mijn geld terug.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

qu
quikcsilver - Jun 16, 2024 om 08:39
Vrije tijd & tuin

Hoe krijg ik mijn olijf op stam weer aan het groeien?

Boom van 15 jaar oud droeg altijd vruchte maar is verzopen in de regen van de voorbije maandne. Steeds water afgegoten maar alleen maar spinnenrag en wat groen bovenin. Vorige maand fors terug geknipt maar nu doet hij helemaal niets meer. Bij knippen bleken veel taken dood maar sommigen waren nog groen van binnen. Lees meer

Pe
Peanut71 - Jun 16, 2024 om 11:34
Winkels & webshops

Pakketten niet ontvangen of kwijt

Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt.  2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer

ekiem
ekiem - Jun 14, 2024 om 21:25
Vakantie & reizen

Annuleren vacantie

Goedenavond
Het verhaal gaat als volgt.
Mijn dochter heeft vol enthousiasme begin dit jaar een vakantie geboekt bij Allcamps.
Niet wetende dat zij op de 2de Paasdag de diagnose uitgezaaide eierstokkanker zou krijgen. Wat volgde was een hele emotionele toestand.
Nu krijgt zij over een week een zware operatie en heeft deze vakantie geannuleerd. Ze heeft bij de boeking een annuler ... Lees meer