jo
door jojanneke360 Feb 3, 2014 om 13:11
Vakantie & reizen

Gescheurde yellowtop accu

Ik weet niet zo goed in welke subcategorie ik deze vraag moet stellen maar ik probeer het hier maar...
ik heb in 2012 een nieuwe caravan gekocht bij Rico recreatie in Gieten. Daarbij heb ik door hun een mover laten plaatsen incl een yellowtop accu. Een jaar geleden bleek ineens de accu een volledige diepteontlading te hebben gehad. Rico recreatie heeft toen de accu opgestuurd en vervolgens heb ik m weer vol teruggekregen. Nu een aantal weken geleden wilde ik de caravan een paar meter verplaatsen...en weer deed de mover het niet terwijl de caravan/ accu 24 uur aan de druppellader zat. Toen ik echter de accu wilde gaan controleren zag ik ineens dat er vocht in de accubak en na controle van de accu bleek deze op 2 plekken te zijn gescheurd. Ik heb de accu weer aangeboden aan Rico recreatie..die heeft m vervolgens opgestuurd naar de fabriek en volgens Rico heeft de fabriek geen oorzaak kunnen vaststellen, met als gevolg dat ik me niet kon beroepen op de garantie...ze stelden een coulance regeling voor. Maar dit is toch te zot voor woorden?? Ik ben totaal niet schuldig...en omdat de fabriek geen oorzaak kon vinden, krijg ik geen nieuwe accu van de fabriek maar ook niet van Rico recreatie. Terwijl er gewoon 2 jaar garantie op zit. er kon bovendien ook geen nalatigheid van mijn kant worden vastgesteld
Het gaat hier om een dure accu van € 160,00 die dus slechts 1 keer gebruikt is en die dus al een diepteontlading had gehad (ook buiten mijn schuld om) Bovendien als een yellowtop accu dan weer opgeladen wordt schijn je sowieso het risico te hebben dat deze gaat scheuren. Dus wat staat mij nu te doen??? Wie kan dat goed onderbouwen. Bij het eerste telefoontje (om te melden dat de accu niet onder de garantie viel) wilde Rico recreatie niet met mij in discussie gaan...het is dus blijkbaar slikken of stikken....zo werkt dat toch niet??
Kan dit maar zo?? Is dit terecht? Kan Rico zich hierachter verschuilen? Ik heb toch de accu van hun gekocht??? En niet van de importeur of van de fabriek??? Wat moet ik nu doen???

1735 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Feb 3, 2014 om 13:35
11629 Antwoorden / 51 Vragen
0

Een accu gaat het vaakst kapot door NIET gebruiken. En met een caravan mover is dit inderdaad het geval. Meestal staat er ook maar 6 maanden garantie op een accu. Daarom zou ik als het coulance aanbod gunstig is, dit accepteren.

mahadma
door mahadma - Feb 3, 2014 om 13:37
11629 Antwoorden / 51 Vragen
0

Daarnaast is het verstandig om een weinig gebruik accu aan een druppel lader te leggen, zodat het ding "in bedrijf" blijft.

di
door digioma - Feb 3, 2014 om 18:55
646 Antwoorden / 29 Vragen
0

Wij halen de accu uit de caravan als deze naar de stalling gaat en zetten de accu in de verwarmde berging bij ons huis aan de druppellader. Mijn echtgenoot heeft via de accu een verbinding gemaakt met de lamp in de schuur zodat de accu haar werk bijna dagelijks doet wanneer we in de schuur moeten zijn en verlichting nodig hebben. Gaat al heel lang goed.
Wel is ooit een door een mega-blikseminslag op de hele camping in Frankrijk een kapotte koelkast, een kapotte lader en daardoor een totaal lege accu ontstaan. Maar dat was overmacht.

de motormuis
door de motormuis - Feb 6, 2014 om 19:18
598 Antwoorden / 13 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op maandag 3 feb 2014, 13:37]Daarnaast is het verstandig om een weinig gebruik accu aan een druppel lader te leggen, zodat het ding "in bedrijf" blijft.

Dat is op zich geen verkeerde tip, maar wel even als aanvulling : Als je dit doet controleer dan wel regelmatig de accuvloeistof. Want die verdampt als je alleen maar blijft laden.
Je moet de accu ook laten ontladen tot op een kwart na en dan weer opladen.

Groeten,
De Motormuis.

jo
door jojanneke360 - Feb 6, 2014 om 20:45
13 Antwoorden / 3 Vragen
0

er zit een goede druppel lader achter , deze doorloopt 8 stappen . laad controleerd, maar ontlaad ook. daardoor blijft de accu in top conditie.
dus een top druppellader.

jo
door jojanneke360 - Feb 7, 2014 om 13:44
13 Antwoorden / 3 Vragen
0

De accu heeft 2 jaar garantie en na 1 keer gebruiken wilde ik de mover gebruiken...toen bleek de accu al leeg....diepteontlading
Nu een half jaar verder is ie gescheurd.
Ik ben er inmiddels ook achter dat de accu niet opgestuurd is naar de fabriek maar naar een reparatiedienst....wanneer het gaat om een garantie apparaat moet ie opgestuurd worden naar de fabriek of importeur...
Ik heb de importeur gebeld....de erkende dat hij al zeker anderhalf jaar geen zaken meer doet met Rico in Gieten

jo
door jojanneke360 - Feb 15, 2014 om 15:35
13 Antwoorden / 3 Vragen
0

De zaak is inmiddels opgelost door rico recreatie te Gieten !
Dus deze zaak kan sluiten. En inmiddels ben ik een tevreden klant nu het opgelost is. !

mahadma
door mahadma - Feb 15, 2014 om 17:01
11629 Antwoorden / 51 Vragen
0

Dank voor het terug melden qua afloop. En onderhoud/gebruik de accu aub! Fijn weekend.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ju
jukwis - Jul 3, 2024 om 20:15
Auto & vervoer

Geen papieren handleiding meer bij nieuwe Volvo.

Bij Volvo kun je de handleiding bij een nieuwe auto alleen op het schermpje in de auto raadplegen. Een, naar mijn ervaring, zeer verkeersonveilige situatie.
Het papieren exemplaar is vanwege het millieu afgeschaft. !? Lees meer

Mo
Movara - Jul 3, 2024 om 13:27
Winkels & webshops

Tegoedbon en geen geld na aankoop van kapot kledingstuk mag dat

heb een blouse (€19,99)gekocht in 2e handswinkel waar men zegt dat elk stuk zorgvuldig wordt nagekeken.
Helaas is bij dit stuk een fabricagefout over het hoofd gezien. Ik heb gebeld (14/6-'24); moest foto's met toelichting per email sturen.
hierna 2x gebeld en vanochtend uitsluitsel gekregen: geld kan niet teruggegeven of overgemaakt worden; dit staat ook op de kassabon.
Bij uitz ... Lees meer

El
ElleP - Jul 3, 2024 om 13:33
Winkels & webshops

Mag Webwinkel Boeties.nl restitutie weigeren in dit geval?

Paar weken terug paar laarzen gekocht. Online staat dat de laarzen in het begin oncomfortabel kunnen zijn, maar dat na 2 weken dragen het leer naar de voet gaat vormen. Dit staat op de site van Sendra, het merk van de laarzen. Ze voelden bij het passen wat oncomfortabel, maar ze pasten verder prima.   Na een kwartier erop lopen werden ze echter pijnlijk. Dit werd niet minder na een week en lang ... Lees meer