fe
door festinger Apr 2, 2013 om 02:46
Vakantie & reizen

Goede doelen

We zijn een vrijgevig volk ondanks de crisis. Waar ik benieuwd naar ben is helpt het ook?????? En wat blijft er blijft erover na de strijkstok voor het doel en helpt het echt daar waar nodig. We geven massaal voor doelen die in landen of regio"s plaatsvinden waar er een andere moraal geld. Ja het voelt goed als een steentje kunt bijdragen en geven aan |Syrië voor al die bange mensen is begrijpbaar.

Maar ons gevoel is tevreden . Dat er vervolgensen achteraf geen controle is en giften belanden ergens verkieerd maakt niet uit. We hebben een goed gevoel en een leuke avond gehad.

1531 17 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Apr 2, 2013 om 23:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het zal wel zo zijn, maar het is nu eenmaal zo dat er mensen zijn die er anders over denken, in elk geval zal er echt wel een goed gebruik van het meest geld wordt gemaakt. Tenslotte betalen we er ok een gedeelte mee via de gift van de regering.

ikbenik
door ikbenik - Apr 3, 2013 om 07:24
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 2 apr 2013, 23:18]Het zal wel zo zijn, maar het is nu eenmaal zo dat er mensen zijn die er anders over denken, in elk geval zal er echt wel een goed gebruik van het meest geld wordt gemaakt.
Bij veel 'goede doelen' spreekt men aan op het geweten van de mens.
Daar heb ik persoonlijk een gruwelijke heken aan.
Dergelijke 'goede doelen' krijgen van mij dan echt niets.

van leyden
door van leyden - Apr 3, 2013 om 14:20
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Goeie doelen zitten er voor zichzelf. Hun bedelacties zijn gericht op kinderen die ze proberen een vals schuldgevoel aan te praten, zodat ze gaan zeuren bij de ouders.
Niks geven dus, dan houdt het vanzelf een keer op.

Ook niet als fikkie een nest vol jonge puppies heeft, er worden geen dieren "gered" alleen die ene voor de reclamespotjes.

empyria
door empyria - Apr 3, 2013 om 18:09
504 Antwoorden / 3 Vragen

Goede doelen, de modernste vorm van aflaatjes...:-p

an
door annelies1963 - Apr 4, 2013 om 18:45
12 Antwoorden / 3 Vragen

Ik geef graag aan goede doelen, maar de grote jongens heb ik er uit gegooid toen ik erachter kwam wat hun directieleden verdienen. Regelmatig meer dan de Balkenende norm, en zelfs dat vind ik al veel te veel. Het werken voor een goed doel zou op zich toch voldoening moeten geven. Daar hoeven geen tonnen aan salaris tegenover te staan. Ik zoek kleine projecten uit waarvan ik denk dat het geld naar de hulpbehoevenden gaat in plaats van naar de strijkstok.

fe
door festinger - Apr 20, 2013 om 03:27
410 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=empyria schreef op woensdag 3 apr 2013, 18:09]Goede doelen, de modernste vorm aflaatjes...:-p

fe
door festinger - Apr 20, 2013 om 03:50
410 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=empyria schreef op woensdag 3 apr 2013, 18:09]Goede doelen, de modernste vorm van aflaatjes...:-p

Ben het met je eens. Echter net als in de echte wereld kun je onmogelijk de gever van geld iets kwalijk nemen. Bij goede doelen heeft commercie het over genomen. Postcodeloterij is het beste voorbeeld. Elke week een mailing dat je haast wint en meedoet voor de goede doelen. En dan komt deze idioterie aan de deur met al het geld. Wat ze nooit vertellen is dat al die winnaars 29% van het gewonnen bedrag moeten inleveren aan kansspelbelasting.

En begrijp de commercie wel want het werkt. Callcentra voor de 1e lijn opvang van klachten tegen betaling en zinloos.

Hoop is dat onze Willem ooit namens het volk optreedt. Heb mn twijfels want callcentra zijn getraind.

ma
door maarten heest - Apr 20, 2013 om 11:32
463 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzinstellingen eigenlijk: 'Goede doelen zitten er voor zichzelf'... gadverdamme! En als een organisatie je op je geweten aanspreekt, dan maar niks geven?! Bah! Wat en negatief gezwets.
Gelukkig zijn er nog genuanceerden als valerius-2 en annelies1963 die het wat beter met de mensheid voor hebben.
Nog een tip: gewoon met een groot hart geld weggeven en niet meedoen aan die stomme loterijen om nog een prijsje voor jezelf te winnen. Er zijn tientallen goed doelen die niet 'door de commercie zijn overgenomen...'

hutch
door hutch - Apr 21, 2013 om 00:37
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=maarten heest schreef op zaterdag 20 apr 2013, 11:32]En als een organisatie je op je geweten aanspreekt, dan maar niks geven?! Bah! Wat en negatief gezwets. Gelukkig zijn er nog genuanceerden als valerius-2 en annelies1963 die het wat beter met de mensheid voor hebben. Nog een tip: gewoon met een groot hart geld weggeven .......
Grapje zeker.... of niet?

Lees (o.a.) * *, * * of * * eens.

Ik noem het gewoon 'ordinaire, egoïstische graaiers', die het vooral wat beter met ZICHZELF voor hebben. En dan zijn het nog vaak 'bijbaantjes'. Het is gewoon een keiharde business.

Om uw eigen woorden te gebruiken: 'gadverdamme!' en 'bah!'.

fe
door festinger - May 22, 2013 om 02:53
410 Antwoorden / 18 Vragen

Als je niet mee doet ben je een echte verliezer en elke dag schreeuwt de postcodekanjer. Is het niet met mailing dan is het wel met reclame. En men belooft miljoenen samen met het goede doelen verhaal met mooie filmpjes waar lotenkopers in 30 seconden bevestigd krijgen wat ze willen.

Het spijt me echt . Krijg de indruk dat commerciële tv-programma's met de sterren belangrijker zijn dan de loterij. Ergo geld maken met een excuus wat werkt.

Gelukkig werkt dit principe ook bij de staatsloterij. Zit in ons een gokje te wagen. Echter alle loten zijn verkocht ondanks de crisis. Vind dit bizar.

empyria
door empyria - May 22, 2013 om 06:16
504 Antwoorden / 3 Vragen

"...Zit in ons een gokje te wagen. Echter alle loten zijn verkocht ondanks de crisis. Vind dit bizar..."

Niet ondanks...maar dankzij de crisis!

Mensen geven geld uit aan een droom, om zich beter te voelen...:-/

We worden geringeloord door de reclame circussen.

fe
door festinger - Oct 17, 2013 om 02:40
410 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=empyria schreef op woensdag 22 mei 2013, 06:16]"...Zit in ons een gokje te wagen. Echter alle loten zijn verkocht ondanks de crisis. Vind dit bizar..."

Niet ondanks...maar dankzij de crisis!

Mensen geven geld uit aan een droom, om zich beter te voelen...:-/

We worden geringeloord door de reclame circussen.

En wat doet een vip score hier?

de eelco
door de eelco - Oct 17, 2013 om 07:55
607 Antwoorden / 92 Vragen

wat dacht je festinger..het is alweer 5 maanden geleden dat er werd gerageerd op je discussie dus doe ik het zelf maar weer zodat er weer op kan worden gereageerd...

jo
door joentje1978 - Oct 27, 2013 om 20:00
367 Antwoorden / 6 Vragen

@ de Eelco
En inderdaad, ik reageer erop.

Ik geef al sowieso niks aan "goede" doelen, heb een vreselijke hekel aan gebedel.

Ook blijft er verschrikkelijk veel aan de strijkstok hangen.
Moeten heel veel collectanten door weer en wind collecteren om alleen al hetgene wat aan de strijkstok blijft hangen binnen te halen.
Van hetgene wat er overblijft vraag ik me ook af of het wel allemaal op de goede plaats terecht komt.

De directeur van KWF kankerbestrijding had in 2012 een salaris van € 143.224.
Mijn moeder heeft voor de KWF kankerbestrijding gelopen en haalde naar schatting zo'n schrale € 50,00 op (en dan heeft ze echt haar best gedaan).
Dus er moeten 2864 collectanten de straat op om alleen al het jaarsalaris van de directeur binnen te halen.

Ook verschijnen er zo nu en dan schandalen m.b.t. goede doelen in de krant, een goed voorbeeld is onlangs dat van Alpe d'HuZes.
Dat de directeur even een dikke 2 ton opstreek over de ruggen van deelnemers die met de fiets of lopend een berg op en af gingen en de ruggen van zieken mensen.

Ook komen er steeds meer goede doelen bij.

En waar ik mij ook aan irriteer is dat bij sommige goede doelen het te geven bedrag (is meestal vele malen hoger dan dat jij wilt geven) door hunzelf wordt vastgesteld.
En soms willen ze je strikken voor een vast bedrag per maand.

Als ik een collectant aan zie komen dan doe ik gewoon niet open.
Heb al met familie, vrienden en kennissen afgesproken dat als ze langskomen dat ze dan een aantal keer achter elkaar op de bel drukken, dan weet ik dat het geen collecte is en ik de deur moet opendoen.

de eelco
door de eelco - Oct 28, 2013 om 07:45
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=joentje1978 schreef op zondag 27 okt 2013, 20:00]@ de Eelco
En inderdaad, ik reageer erop.

Ik geef al sowieso niks aan "goede" doelen, heb een vreselijke hekel aan gebedel.

Ook blijft er verschrikkelijk veel aan de strijkstok hangen.
Moeten heel veel collectanten door weer en wind collecteren om alleen al hetgene wat aan de strijkstok blijft hangen binnen te halen.
Van hetgene wat er overblijft vraag ik me ook af of het wel allemaal op de goede plaats terecht komt.

De directeur van KWF kankerbestrijding had in 2012 een salaris van € 143.224.
Mijn moeder heeft voor de KWF kankerbestrijding gelopen en haalde naar schatting zo'n schrale € 50,00 op (en dan heeft ze echt haar best gedaan).

pfffffffffffffffffffffff....lekker belangerijke informatie....
gewoon een briefje op de deur hangen met ""ik geef niet aan collectanten""....
of wild u dat niet omdat dan iedereen kan zien dat u niet geeft aan collectanten ????....
misschien de volgende keer gewoon open doen als er een coleectante voor de deur staat en keurig netjes tegen haar/hem zeggen dat u niet geeft ivm het gegraai van de top bestuurders...
wel zo volwassen.......

pi
door pieterwolters - Oct 28, 2013 om 13:24
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als je problemen hebt met de strijkstokken dan staat je niets je in de weg om zelf actief te gaan helpen waar mogelijk. Dan weet je zeker dat alle hulp goed terecht komt.

de eelco
door de eelco - Oct 29, 2013 om 08:44
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 28 okt 2013, 13:24]Als je problemen hebt met de strijkstokken dan staat je niets je in de weg om zelf actief te gaan helpen waar mogelijk. Dan weet je zeker dat alle hulp goed terecht komt.

whahahahahaha.....ja deze is goed zeg !!..
Maar natuurlijk doet festinger dat niet want lekker lopen zeiken aan de zijlijn is natuurlijk veel leuker dan zelf actief mee gaan doen.