jp
door jpbraam Mar 25, 2020 om 16:59
Vakantie & reizen

Heeft u slechte ervaringen met reserveringen bij Fletcher / coronacrisis?

Wij hadden gereserveerd bij Fletcher Hotel Marijke in Bergen (NH) van dinsdag 24 maart voor 2 nachten. In verband met de maatregelen omtrent corona (sluiting horeca, musea e.d.) heb ik bij Fletcher diverse malen de vraag gesteld of het mogelijk is om deze reservering te verplaatsen naar een tijdstip, waarin allesweer enigzins normaal is. Gewoonweg, omdat we dan min of meer gedwongen in een hotelkamer zouden gaan zitten. Bij Fletcher kreeg ik hiervoor geen mogelijkheid. Het enige wat ik  kon doen was annuleren, Mijn geld was ik sowieso kwijt (ik heb immers al betaald). Een telefoontje naar de reserveringslijn van Fletcher wordt botweg afgedaan met de woorden: "Sorry meneer, wij kunnen niets doen. Ik moet mij ook aan het protocol houden. U kunt eventueel een mail sturen naar gastensupport van Fletcher" (Gastensupport is NIET telefonisch bereikbaar!) Tenslotte werd mij wel nog even gevraagd of ik misschien wilde annuleren!?

Na deze ervaringmet Fletcher ben ik gan kijken op de facebookpagina van Fletcher. Daar regent het klachten over de houding van Fletcher naar zijn gasten in deze coronacrisistijd.

Van gastensupport kreeg ik eenzelfde antwoord als de reserveringslijn van Fletcher.

Deze week zat de CEO van Fletcher Hotels, Rob Hermans bij Eva Jinek om te spreken over het feit dat Fletcher haar hotels ter beschikking stelt voor de opvang van coronapatiënten. Complimenten daarvoor.

Echter in dezelfde uitzending zegt meneer Hermans dat zij hotels op korte termijn leeg kunnen maken hiervoor. De gasten die in deze hotels verblijven worden dan verplaatst naar andere hotels,"omdat er weinig mensen nu voor hun lol naar een hotel gaan."
Dit staat dus haaks op het beleid wat naar gasten en hun reserveringen in deze tijd wordt gevoerd.

1125 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 25, 2020 om 17:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat moeten wij met uw verhaal? Het hotel was open, u kon op uw kamer, en ontbijt zal beslist op uw kamer geserveerd zijn, maar u wilde zelf annuleren.

Mensen verblijven om allerlei redenen in een hotel.

jp
door jpbraam - Mar 25, 2020 om 17:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

We hadden 2 maanden geleden geserveerd om een paar dagen naar de kust te gaan. Lekker uitwaaien, plaatsen bezoeken (Alkmaar e.d.) en daarbij uiteraard een terrasje pikken. Lekker een restaurantje zoeken om iets te eten.

Als dan alles gesloten is, wat moet je dan?

tijger1
door tijger1 Mar 25, 2020 om 17:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Boek meenemen. "Thuisbezorgd" laten komen. Uitwaaien kan nog steeds.

ne
door neodutchio Mar 25, 2020 om 18:01
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Dat een restaurant buiten het hotel dicht is, is natuurlijk geen geldige reden om het hotel te annuleren.

Wi
door Wilma-60 - Mar 25, 2020 om 17:27
26 Antwoorden / Vragen

Is Fletcher Hotels niet bij een of ander iets aangesloten??
Zo ja, kunt u misschien vragen , hoe en wat u moet doen om uw betaalde geld terug te vragen.
Maar weet niet of het een goede keus van u is om direct te annuleren.

ne
door neodutchio Mar 25, 2020 om 18:02
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Als de voorwaarden aangeven dat er bij annulering geen geld terug komt, dan krijgt de koning dat zelfs niet voor elkaar. TS is akkoord gegaan met de voorwaarden en wil annuleren vanwege zaken wat het hotel niet treft.

panter22
door panter22 - Mar 25, 2020 om 18:42
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt gereserveerd en het hotel is open. Aan jou de keus om al dan niet te gaan.
Het hotel wil niet gratis omboeken naar een andere maand. En er is geen algehele sluiting van hotels.Pech gehad.
Soms is tegenslag voor eigen rekening.

jp
door jpbraam - Mar 25, 2020 om 19:06
2 Antwoorden / 1 Vragen

Fletcher wil helemaal niet omboeken

ne
door neodutchio Mar 25, 2020 om 21:04
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Dat zijn ze ook niet verplicht. Ze willen zich houden aan de afspraak die u beiden heeft.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 25, 2020 om 20:13
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Kijk eens bij deze site naar eerder gestelde vragen m.b.t. Fletcher Hotels en u ziet dat u niet de eerste en enige bent. Feitelik geeft u dat zelf ook al aan met uw vraag.

Mo
door Moniquevdijk - May 2, 2020 om 07:46
1 Antwoorden / Vragen

Geldt voor ons ook. We hadden 3 dagen geboekt via aktie van de dag, en daarom kunnen we niks verzetten of annuleren . Hotel is open dus je moet gewoon het risico oplopen om corona te krijgen of mee te nemen naar Texel. Terwijl er nog steeds geadviseerd wordt om recreatief reizen niet te doen. Fletcher is echt niet goed bezig

panter22
door panter22 May 2, 2020 om 08:38
6599 Antwoorden / Vragen

Ondanks dat er geadviseerd wordt niet recreatief te reizen ga je toch,
Dat advies sla je zelf in de wind omdat je anders je geld kwijt bent.