Heeft u slechte ervaringen met reserveringen bij Fletcher / coronacrisis?
Wij hadden gereserveerd bij Fletcher Hotel Marijke in Bergen (NH) van dinsdag 24 maart voor 2 nachten. In verband met de maatregelen omtrent corona (sluiting horeca, musea e.d.) heb ik bij Fletcher diverse malen de vraag gesteld of het mogelijk is om deze reservering te verplaatsen naar een tijdstip, waarin allesweer enigzins normaal is. Gewoonweg, omdat we dan min of meer gedwongen in een hotelkamer zouden gaan zitten. Bij Fletcher kreeg ik hiervoor geen mogelijkheid. Het enige wat ik kon doen was annuleren, Mijn geld was ik sowieso kwijt (ik heb immers al betaald). Een telefoontje naar de reserveringslijn van Fletcher wordt botweg afgedaan met de woorden: "Sorry meneer, wij kunnen niets doen. Ik moet mij ook aan het protocol houden. U kunt eventueel een mail sturen naar gastensupport van Fletcher" (Gastensupport is NIET telefonisch bereikbaar!) Tenslotte werd mij wel nog even gevraagd of ik misschien wilde annuleren!?
Na deze ervaringmet Fletcher ben ik gan kijken op de facebookpagina van Fletcher. Daar regent het klachten over de houding van Fletcher naar zijn gasten in deze coronacrisistijd.
Van gastensupport kreeg ik eenzelfde antwoord als de reserveringslijn van Fletcher.
Deze week zat de CEO van Fletcher Hotels, Rob Hermans bij Eva Jinek om te spreken over het feit dat Fletcher haar hotels ter beschikking stelt voor de opvang van coronapatiënten. Complimenten daarvoor.
Echter in dezelfde uitzending zegt meneer Hermans dat zij hotels op korte termijn leeg kunnen maken hiervoor. De gasten die in deze hotels verblijven worden dan verplaatst naar andere hotels,"omdat er weinig mensen nu voor hun lol naar een hotel gaan."
Dit staat dus haaks op het beleid wat naar gasten en hun reserveringen in deze tijd wordt gevoerd.
Maar wat moeten wij met uw verhaal? Het hotel was open, u kon op uw kamer, en ontbijt zal beslist op uw kamer geserveerd zijn, maar u wilde zelf annuleren.
Mensen verblijven om allerlei redenen in een hotel.
We hadden 2 maanden geleden geserveerd om een paar dagen naar de kust te gaan. Lekker uitwaaien, plaatsen bezoeken (Alkmaar e.d.) en daarbij uiteraard een terrasje pikken. Lekker een restaurantje zoeken om iets te eten.
Als dan alles gesloten is, wat moet je dan?
Boek meenemen. "Thuisbezorgd" laten komen. Uitwaaien kan nog steeds.
Dat een restaurant buiten het hotel dicht is, is natuurlijk geen geldige reden om het hotel te annuleren.
Is Fletcher Hotels niet bij een of ander iets aangesloten??
Zo ja, kunt u misschien vragen , hoe en wat u moet doen om uw betaalde geld terug te vragen.
Maar weet niet of het een goede keus van u is om direct te annuleren.
Als de voorwaarden aangeven dat er bij annulering geen geld terug komt, dan krijgt de koning dat zelfs niet voor elkaar. TS is akkoord gegaan met de voorwaarden en wil annuleren vanwege zaken wat het hotel niet treft.
Je hebt gereserveerd en het hotel is open. Aan jou de keus om al dan niet te gaan.
Het hotel wil niet gratis omboeken naar een andere maand. En er is geen algehele sluiting van hotels.Pech gehad.
Soms is tegenslag voor eigen rekening.
Fletcher wil helemaal niet omboeken
Dat zijn ze ook niet verplicht. Ze willen zich houden aan de afspraak die u beiden heeft.
Topantwoord
Kijk eens bij deze site naar eerder gestelde vragen m.b.t. Fletcher Hotels en u ziet dat u niet de eerste en enige bent. Feitelik geeft u dat zelf ook al aan met uw vraag.
Geldt voor ons ook. We hadden 3 dagen geboekt via aktie van de dag, en daarom kunnen we niks verzetten of annuleren . Hotel is open dus je moet gewoon het risico oplopen om corona te krijgen of mee te nemen naar Texel. Terwijl er nog steeds geadviseerd wordt om recreatief reizen niet te doen. Fletcher is echt niet goed bezig
Ondanks dat er geadviseerd wordt niet recreatief te reizen ga je toch,
Dat advies sla je zelf in de wind omdat je anders je geld kwijt bent.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer