Al
door AllesWeter90 Jun 23, 2016 om 15:25
Vakantie & reizen

Hoe betrouwbaar zijn recensies van Booking.com?

Hoe betrouwbaar vinden jullie de recensies van boekingssites zoals bv. Booking.com? Ik krijg zelf het idee dat de cijfers te hoog zijn voor wat het in werkelijkheid is. De laatste twee keer o.a. op basis van recensies gekozen voor een bepaald hotel en beide keren viel het tegen. Wat is jullie ervaring hiermee?

25037 18 Rapporteer

jo
door jorisw - Jun 23, 2016 om 15:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als plaats altijd reviews (zowel positief als negatief als het nodig is) en die worden altijd geplaatst, ook de negatieve). Kan je een voorbeeld geven van reviews die niet overeenkomen met de werkelijkheid.

ja
door jackyh - Jun 23, 2016 om 15:45
953 Antwoorden / 4 Vragen

Afgelopen vrijdag ben ik teruggekomen uit Valencia, Spanje. Ik had het Hotel uitgezocht via Booking.com. De recensie voor het Hotel had een 8.4. Dit cijfer was volgens mij nog aan de lage kant. Mijn ervaringen zijn dus positief.

Al
door AllesWeter90 Jun 23, 2016 om 16:40
36 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Fijn dat het bij u wel goed was. :)

ja
door jackyh Jun 23, 2016 om 17:02
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het is zelfs zo dat men met trots in het Hotel de score laat zien. Zou deze niet kloppen dan ben ik er zeker van dat men zou reageren bij Booking.com.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 23, 2016 om 16:26
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik u was zou ik me meer druk maken over de prijzen die hun vermelden..

Al
door AllesWeter90 Jun 23, 2016 om 16:42
36 Antwoorden / 8 Vragen

Ik ben best bereid om wat meer te betalen voor gemak en service maar dan moet het wel overeenkomen met wat er wordt gesuggereed natuurlijk.

Heef u zelf goede ervaringen met een andere manier van boeken? (voor een betere prijs bv.)

akkerdistel
door akkerdistel Jun 23, 2016 om 16:53
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Ja zeker, echter boek ik nooit 'n hotel.

Ja
door Jan8603 - Jun 23, 2016 om 17:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

We hebben de afgelopen jaren appartementen in Parijs, Barcelona en Scheveningen geboekt, zijn altijd blind gevaren op de recensies bij booking.com en nooit teleurgesteld. Wat we altijd wel leuk vinden is, om vervolgens de naam van het app op google in te typen en soms (niet vaak trouwens) nog goedkoper terecht te kunnen.

ne
door neodutchio - Jun 23, 2016 om 17:48
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Het is en blijft een momentopname en de belevenis van de schrijver hoe de recentie geschreven wordt. Schijnbaar liggen uw verwachtingen hoger dan van diegene die voor u daar geweest zijn.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Jun 23, 2016 om 18:30
330 Antwoorden / 15 Vragen

2 Weken geleden teruggekomen van een lang weekend in een hotel in Duitsland via Booking.com.
Recensies vooraf gelezen, deze waren wisselend. Kwaliteit bedden slecht, slechte wifi, drukke weg.
Uiteraard ook positieve recensies. Toch geboekt.
Kamer, bedden, wifi perfect, kortom een heerlijk hotel.
Ja aan een doorgaande weg maar totaal niet storend (voor ons)
Ik zou zo terug gaan.
Heb dan ook zeer positief beoordeeld.

ja
door jackyh - Jun 23, 2016 om 22:07
953 Antwoorden / 4 Vragen

De recensie betreft niet alleen het Hotel maar ook de plaats van vestiging, centrum, dicht bij uitgaansgelegenheden enz.

donna
door donna - Jun 24, 2016 om 11:26
207 Antwoorden / 43 Vragen

Ik denk dat de recensies op zich wel redelijk betrouwbaar zijn, wat de punten betreft is dat een andere zaak. Ik heb enkele malen een recensie ingestuurd, maar ik mocht zelf geen punten geven, dat wordt (of werd destijds) door Booking gedaan. En die punten pasten niet altijd bij mijn ervaring en bij wat ik geschreven had. Als ik iets een 7 waard vond, kreeg het van Booking bijvoorbeeld een 8. Ik schrijf om die reden geen recensies meer.
Lees ook altijd meer recensies, want in hotels zijn de kamers niet altijd gelijkwaardig. Soms lees je van de een een heel slechte recensie, terwijl de ander lovend is. Ik heb meegemaakt dat ik in een hotel een erg vieze zolderkamer kreeg, waar je gesprekken in de naastgelegen kamer goed kon volgen, terwijl anderen een hele goede, schone kamer hadden. Als het niet bevalt kun je altijd om een andere kamer vragen, meestal gaan ze daar wel in mee als het kan.

koekeloer
door koekeloer Jun 24, 2016 om 12:02
562 Antwoorden / 18 Vragen

Bij booking.com geef je geen cijfers (zoals wat jij zegt een 7). Ik snap niet hoe jij dat dan wel kan doen

donna
door donna Jun 24, 2016 om 14:29
207 Antwoorden / 43 Vragen

Dat klopt, je kunt geen cijfer geven, maar Booking zet bij elke recensie wel een cijfer. En dat hoeft niet de mening te zijn van degene die de recensie heeft geschreven.

mj
door mjurgen - Jun 24, 2016 om 12:09
62 Antwoorden / 19 Vragen

Ik vertrouw niet op de cijfers, maar lees ook recenties en let daarbij vooral op kritische opmerkingen. In het bijzonder let ik op opmerkingen over geluidsoverlast, hoe schoon zijn de kamers / is het verblijf, de ligging.

Als ik via bijv. booking.com een verblijf boek, dan schrijf ik ook een recentie, die totnutoe altijd ongewijzigd geplaatst werd.

th
door thefuture - Jun 24, 2016 om 12:25
31 Antwoorden / 1 Vragen

Over het algemeen zijn, naar mijn ervaring, de recensies op Booking.com oke. Bij booking.com kan alleen een recensie geplaatst worden door mensen die daadwerkelijk op de betreffende locatie gelogeerd hebben, dit in tegenstelling tot heel veel andere sites. Door deze aanpak filtert een site sowieso de kwaadwillenden eruit en maakt daarmee de recensies betrouwbaarder. Booking gooit volgens mij ook recensies ouder dan twee jaar weg (ze laten ze in elk geval niet meer zien) omdat oudere te onbetrouwbaar worden, in positieve én in negatieve zin.
Als je naar recensies kijkt, is het natuurlijk het handigst niet af te gaan op één melding van een goede keuken of één melding van een slecht bed. Zoiets moet wel door meer gasten gemeld worden om enigszins geloofwaardig te zijn.

Overigens heb ik de afgelopen jaar meerdere malen gebruik gemaakt van Booking.com. Na elke reis ook een recensie ingevuld en cijfers gegeven, ook omdat ik dat heel belangrijk vind voor toekomstige gasten. Elke recensie is in al die jaren ongewijzigd geplaatst, net als de cijferbeoordeling.

donna
door donna Jun 24, 2016 om 14:31
207 Antwoorden / 43 Vragen

Hoe geef je dan bij Booking cijfers? Het is mij nooit gelukt. Maar het is al weer een tijdje geleden dat ik voor het laatst wat geschreven heb, misschien is het intussen veranderd.

newmikey
door newmikey Jun 30, 2016 om 13:20
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het cijfer zelf wordt automatisch berekend/gegeven aan de hand van wat simpele meerkeuze-bolletjes. Ik lees dan ook altijd de recensies inhoudelijk. Heb zelf ook veel recensies geplaatst waarbij sommige extreem negatieve en ook die zijn allen geplaatst en nog vindbaar. Wat ik altijd aanraad is om de recensies op booking.com te vergelijken met die op tripadvisor.com. Dan heb je twee bronnen. Komen ze overeen dan heb je goede kans dat je eigen ervaringen daarmee in overeenstemming zullen zijn.

Maar zoals met alles, zijn ook recensies zeer persoonlijk. Wat voor de één een fantastisch hotel is kan voor een ander uitlopen in een nachtmerrie. Ander seizoen, andere personele bezetting, het kan allemaal invloed hebben. Recensies? Prima maar altijd met twee korrels zout nemen. Gemiddelden over een langere tijd zijn vaak een redelijke indicatie.

th
door thefuture Sep 2, 2016 om 11:14
31 Antwoorden / 1 Vragen

Met permissie, Newmikey, maar tripadvisor is natuurlijk totaal niet betrouwbaar. Je hoeft helemaal geen gebruik van de accomodatie (of whatever) gemaakt te hebben om een recensie te kunnen schrijven. Dus elke malloot, maar ook elke bedrijfsleider kan een kwalijk of mooi lijstje achterlaten.

La
door Laelia1955 - Jun 24, 2016 om 12:57
21 Antwoorden / Vragen

Zelf kijken we altijd naar recensies. Cijfers zeggen niet zo veel. Het valt op dat wat de één als geweldig beoordeeld, door een ander als slecht wordt ervaren. Dat is geheel afhankelijk van de persoon en van de wensen van eenieder. Zo vind ik goede bedden erg belangrijk. Als ik in meer dan één recensie lees dat de bedden slecht waren, dan kies ik voor een ander hotel. Op een enkele negatieve recensie ga ik niet af als de rest goed is. Bij overwegend slechte recensies kiezen we voor wat anders. Maar inderdaad zullen cijfers soms 'opgeleukt' worden. Geen idee of ook het omgekeerde het geval is; dus als je allemaal negens en tienen geeft, of er dan ook naar beneden wordt afgerond.

jantom
door jantom - Jun 24, 2016 om 13:05
377 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb in de afgelopen jaren diverse keren bij Booking.com geboekt voor een hotel (Kuala Lumpur, Calcutta, Luang Prabang).

Ik heb geen twijfel over de betrouwbaarheid van de recensies.

Wat ik wel vaak heb gezien is dat de aanbiedingen niet altijd de duidelijkheid geven die ik wens en daar kom ik dan achteraf achter. Het ligt niet zozeer aan Booking.com zelf maar aan het hotel dat provisie geeft aan Booking.com en de gast zelf op een vaak minder gunstige kamer zet.

Nu ik dat weet zal ik -als ik naar een onbekende bestemming ga- nooit meer voor een paar weken een hotel boeken. Drie dagen is genoeg en als het hotel voldoet en ruimte heeft kan ik de kamer na afloop van die drie dagen een stuk goedkoper krijgen. Hotel èn gast blij.

Het fijne is dat als een accommodatie niet bevalt ik altijd gemakkelijk kon vertrekken. Dat is met Booking.com nooit een probleem geweest en ook niet met het hotel in kwestie. Met Agoda of ander boekingskantoor moet je meestal van tevoren betalen en dat raad ik niemand aan (als het anders kan).

rf
door rfrijhoff - Jun 24, 2016 om 17:38
41 Antwoorden / Vragen

Uiteraard zijn beoordelingen (vrijwel) altijd subjectief en niet objectief. De een heeft andere eisen dan de ander en wat de een niet storend vind kan een ander wel storend vinden. Ik heb een tijdje terug via booking.com geboekt (de eerste keer), maar de recenties daarover klopten vrijwel allemaal. Volgend weekend weer een ander hotel.

ub
door uberbach - Jun 24, 2016 om 19:45
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk dat de recensies van de hotel kamers, etc.  van de klanten van Booking.com  meer de waarheid benaderen dan de beschrijving van booking.com ZELF.
Ik heb vaak geboekt bij hen, maar de beschrijving van het object was vaak rooskleuriger dan de beoordelingen van klanten.

Overigens kun je altijd de beoordeling van een hotelkamer vergelijken bij Tripadvisor of Zoover of Holidaycheck. De laatste is zeer betrouwbaar.

Re
door Renne - Jun 26, 2016 om 13:42
3 Antwoorden / Vragen

Recensies zijn eerlijk en gemaakt door echte reizigers. Alleen zijn de reviews gebaseerd opp persoonlijke ervaringen. Veel recensies geven een beter beeld!
Overigens berekenen ze bij booking.com minimaal 12% provisie ex de btw en het loopt al snel naar 20% per gemaakte transactie voor de verhuurder.

Ri
door RichardVossen - Jun 28, 2016 om 11:58
10 Antwoorden / Vragen

Zeer betrouwbaar al zeg ik het zelf. Wij boeken jaarlijks denk ik 2-3 keer via Booking.com en de recensies zijn altijd wel met hoe wij het ervaren.

Laatst nog in Drenthe geweest daar kreeg het hotel een 8.7. Dat is erg hoog maar die hebben het zeker waargemaakt!
Ik vind ze dus heel betrouwbaar.

Al
door AllesWeter90 - Jun 30, 2016 om 10:29
36 Antwoorden / 8 Vragen

Thanks voor alle reacties. Dan heb ik net pech gehad denk ik.

@RichardVossen

Welk hotel was dat?

Ri
door RichardVossen - Jul 5, 2016 om 22:31
10 Antwoorden / Vragen

@Allesweter

Landhotel Diever. Voor de website: klik hier