Touroperator krijgt geen geld uit voucherfonds. Hoe krijg ik mijn geld?
Ik heb net als vele anderen een voucher gekregen vanwege een geboekte pakketreis die vorig jaar april niet door kon gaan vanwege corona. Eerst was contact nog mogelijk met mijn touroperator, maar die service ging al snel achteruit. Ook werd de site onbereikbaar.
Bij de SGR heb ik melding van de voucher gemaakt vanwege het verstrijken van de geldigheidstermijn. Nu het voucherfonds is goedgekeurd dacht ik snel mijn geld terug te hebben, maar dat loopt anders.
Blijkbaar krijgt mijn touroperator geen geld uit het voucherfonds. Binnen 14 dagen volgt een gesprek tussen de touroperator en de SGR. Ook deze termijn is verstreken.
Wat kan ik nu nog doen, want bij zowel de touroperator en de SGR blijft het stil. Zijn er meer soortgelijke gevallen?
Topantwoord
Dit voor u gevonden:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-financiele-regelingen/overzicht-financiele-regelingen/voucher-kredietregeling
Het betreft hier een touroperator die in 2019 gestart is, dus blijkbaar niet levensvatbaar wordt geacht om voor het voucherfonds in aanmerking te komen
Topantwoord
Was de.betreffende touroperator aangesloten bij het SGR. Dat is wel een voorwaarde om via het SGR een vergoeding te krijgen.
De touroperator is aangesloten bij de SGR
Heeft u ook echt een SGR voucher? Dat moet u op de voucher zelf kunnen zien. Zo ja zouden die gegarandeerd moeten zijn, zo nee niet.
Het voucher voldoet aan alle formele vereisten, echter de touroperator komt niet in aanmerking voor het voucherfonds, omdat het een starten bedrijf is en daarbij de levensvatbaarheid niet kan worden vastgesteld
Het is de SGR die die vouchers garandeert, die moeten het oplossen als de ondernemer niet betaalt. Ik zeg niet dat dit morgen gebeurt maar dat was de deal, we accepteren een voucher in plaats van ons geld omdat die voucher gegarandeerd is door de SGR.
SGR heeft zoveel werk, dan is deze beloofde 2 weken niet halen normaal.
Ga vooral veel bellen en het duurde voor iedereen nog langer!
Als ze 2 weken beloven, wacht 4 weken of er nog iets kwam....
Doet mij denken aan André van Duin met File ...........
Topantwoord
u kunt een deurwaarder inschakelen als u uw geld niet terug krijgt, stuur een brief, geef hen een termijn van 15 dagen om alsnog uw geld terug te storten, doe dit schriftelijk/per mail en geef daarin ook aan dat u uw vordering uit handen zult geven als zij niet terug storten....
Topantwoord
Heb je al op de site van de SGR gekeken?
Kijk in dat wolkje met niet binnen 12 maanden ontvangen?
Bij 3 staat: Heeft de reisorganisatie geen geld? SGR moet financieel onvermogen vaststellen.
Bij 4: Bij financieel onvermogen betaalt SGR uit.
Het lijkt er op dat dit met jouw touroperator aan de hand is. Dus nog maar even wachten tot je bericht krijgt van het SGR.
Desnoods zelf nog even contact opnemen met de SGR,
Nu je geld terug te vragen.lijkt mij niet zo'n goed plan. Als je je geld terug vraagt, kun je niet meer gebruik maken van je voucher.
Een deurwaarder werkt niet gratis en als de touroperator failliet gaat dan ben je in ieder geval je geld kwijt.
https://www.sgr.nl/claimjevoucher/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Merkkleding besteld, chinees goed gekregen
Via Bertina moda (of Van Dongen mode) een jas besteld van Gant.
Er komt weken later een jas uit China, niet de maat en niet met het Gant-logo.
Geprobeerd terug te sturen en geld terug te krijgen, maar zij sparren met allerlei eigen regeltjes,
Heb gemaild dat dat tegen de Europese regels is, maar niets meer gehoord.
Kunt u mij adviseren?
F. Koot
06 [telefoonnum
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer