Hi
door HinneS Jul 3, 2021 om 10:16
Vakantie & reizen

Touroperator krijgt geen geld uit voucherfonds. Hoe krijg ik mijn geld?

Ik heb net als vele anderen een voucher gekregen vanwege een geboekte pakketreis die vorig jaar april niet door kon gaan vanwege corona. Eerst was contact nog mogelijk met mijn touroperator, maar die service ging al snel achteruit. Ook werd de site onbereikbaar. 

Bij de SGR heb ik melding van de voucher gemaakt vanwege het verstrijken van de geldigheidstermijn. Nu het voucherfonds is goedgekeurd dacht ik snel mijn geld terug te hebben, maar dat loopt anders.
Blijkbaar krijgt mijn touroperator geen geld uit het voucherfonds. Binnen 14 dagen volgt een gesprek tussen de touroperator en de SGR. Ook deze termijn is verstreken. 
Wat kan ik nu nog doen, want bij zowel de touroperator en de SGR blijft het stil. Zijn er meer soortgelijke gevallen?

4457 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 3, 2021 om 11:23
7200 Antwoorden / 3 Vragen
11
Hi
door HinneS Jul 4, 2021 om 12:15
Antwoorden / 2 Vragen

Het betreft hier een touroperator die in 2019 gestart is, dus blijkbaar niet levensvatbaar wordt geacht om voor het voucherfonds in aanmerking te komen

Topantwoord

sw
door swat1500 - Jul 3, 2021 om 12:17
3792 Antwoorden / 0 Vragen
10

Was de.betreffende touroperator aangesloten bij het SGR. Dat is wel een voorwaarde om via het SGR een vergoeding te krijgen.

Hi
door HinneS Jul 4, 2021 om 12:17
Antwoorden / 2 Vragen

De touroperator is aangesloten bij de SGR

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 3, 2021 om 12:44
2080 Antwoorden / Vragen
0

Heeft u ook echt een SGR voucher? Dat moet u op de voucher zelf kunnen zien. Zo ja zouden die gegarandeerd moeten zijn, zo nee niet.

Hi
door HinneS Jul 4, 2021 om 12:19
Antwoorden / 2 Vragen

Het voucher voldoet aan alle formele vereisten, echter de touroperator komt niet in aanmerking voor het voucherfonds, omdat het een starten bedrijf is en daarbij de levensvatbaarheid niet kan worden vastgesteld

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 4, 2021 om 14:11
2080 Antwoorden / Vragen

Het is de SGR die die vouchers garandeert, die moeten het oplossen als de ondernemer niet betaalt. Ik zeg niet dat dit morgen gebeurt maar dat was de deal, we accepteren een voucher in plaats van ons geld omdat die voucher gegarandeerd is door de SGR.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jul 3, 2021 om 16:20
1389 Antwoorden / 10 Vragen
0

SGR heeft zoveel werk, dan  is deze beloofde  2 weken niet halen normaal.

Ga vooral veel bellen en het duurde voor iedereen nog langer!

Als ze 2 weken beloven,  wacht 4 weken of er nog iets kwam....

 

mahadma
door mahadma Jul 3, 2021 om 17:41
11554 Antwoorden / 51 Vragen

Doet mij denken aan André van Duin met File ...........

Topantwoord

1paul
door 1paul - Jul 4, 2021 om 09:55
3162 Antwoorden / 0 Vragen
10

u kunt een deurwaarder inschakelen als u uw geld niet terug krijgt, stuur een brief, geef hen een termijn van 15 dagen om alsnog uw geld terug te storten, doe dit schriftelijk/per mail en geef daarin ook aan dat u uw vordering uit handen zult geven als zij niet terug storten....

Topantwoord

panter22
door panter22 - Jul 4, 2021 om 15:44
6599 Antwoorden / Vragen
10

Heb je al op de site van de SGR gekeken?
Kijk in dat wolkje met niet binnen 12 maanden ontvangen?
Bij 3 staat: Heeft de reisorganisatie geen geld? SGR moet financieel onvermogen vaststellen.
Bij 4: Bij financieel onvermogen betaalt SGR uit.

Het lijkt er op dat dit met jouw touroperator aan de hand is. Dus nog maar even wachten tot je bericht krijgt van het SGR.
Desnoods zelf nog even contact opnemen met de SGR,
Nu je  geld terug te vragen.lijkt mij niet zo'n goed plan. Als je je geld terug vraagt, kun je niet meer gebruik maken van je voucher.
Een deurwaarder werkt niet gratis en als de touroperator failliet gaat dan ben je in ieder geval je geld kwijt.
https://www.sgr.nl/claimjevoucher/

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer

C.
C. Koot - May 7, 2024 om 11:02
Winkels & webshops

Merkkleding besteld, chinees goed gekregen

Via Bertina moda (of Van Dongen mode) een jas besteld van Gant.
Er komt weken later een jas uit China,  niet de maat en niet met het Gant-logo.
Geprobeerd terug te sturen en geld terug te krijgen, maar zij sparren met allerlei eigen regeltjes,
Heb gemaild dat dat tegen de Europese regels is, maar niets meer gehoord.
Kunt u mij adviseren?

F. Koot
06 [telefoonnum ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer